Gå til innhold

Rastløse bein

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, vet det er dumt å gi råd til noen som har vært plaget med ting lenge. Trenger ikke ta til deg rådet -tenkte det var flere som var plaget av det samme som var innom her -så kunne de fått ett enkelt og helt gratis tips til noe som KAN fungere for noen. For meg funker det, ikke blitt kurert -men gjør at jeg sovner om kvelden når jeg bruker det.

Anonymkode: 4e24e...292

Ja skjønner at det var godt ment ❤️ Men du kan sikkert tenke deg at slike råd blir litt irriterende i lengde. Når man gjennom tyve år har lest alt man har kommet over om RLS, vært hos utallige leger og nevrolog, og fått hundretalls av ulike tips og kjerringråd om hva som skal hjelpe. 

Når man er så sterkt plaget at det går kraftig utover livskvaliteten og at man ikke fungere i hverdagen og er sykemeldt, er det ikke særlig kult å høre fra kollegaer, venner e.a. At en ulltråd eller isbad hjalp for de. Og om jeg har prøvd det? Da føler jeg at plagene mine blir kraftig bagatellisere, om de tror at det enten ikke er prøvd eller at de virkelig tror det vil hjelpe. 

Om du vil gi et generelt råd til andre som måtte lese her, er det selvsagt fint ❤️

Ikke sur, regnet med det kom noen sånne. Gjør det alltid. Det er jo alltid ment godt, men greit å tenke på til neste gang eller andre lignende sammenhenger. 

Anonymkode: 8eece...6db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slitt med dette ukentlig i 20 år, og opplevde en enorm bedring da jeg tilfeldigvis spiste en stor mengde sukker under et utbrudd. Et par hundre gram sukker fjerner symtomene i løpet av minutter, og det hjelper hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja skjønner at det var godt ment ❤️ Men du kan sikkert tenke deg at slike råd blir litt irriterende i lengde. Når man gjennom tyve år har lest alt man har kommet over om RLS, vært hos utallige leger og nevrolog, og fått hundretalls av ulike tips og kjerringråd om hva som skal hjelpe. 

Når man er så sterkt plaget at det går kraftig utover livskvaliteten og at man ikke fungere i hverdagen og er sykemeldt, er det ikke særlig kult å høre fra kollegaer, venner e.a. At en ulltråd eller isbad hjalp for de. Og om jeg har prøvd det? Da føler jeg at plagene mine blir kraftig bagatellisere, om de tror at det enten ikke er prøvd eller at de virkelig tror det vil hjelpe. 

Om du vil gi et generelt råd til andre som måtte lese her, er det selvsagt fint ❤️

Ikke sur, regnet med det kom noen sånne. Gjør det alltid. Det er jo alltid ment godt, men greit å tenke på til neste gang eller andre lignende sammenhenger. 

Nei -var ikke ment at det var en kur, bare en hjelp til å kunne få sovne litt fortere (for noen), skjønner absolutt at du er veldig plaget så beklager det. Er syk sjøl jeg -så vet at det er irriterende med gode råd, man har jo ofte testet de fleste selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Erin84 skrev:

Såpass ja, men da skal ingen si at du ikke tar nok! Det må være noen andre ubalanser hos deg som gjør dette, evt noe som hindrer cellene i å ta opp nok magnesium. Har du hørt om håranalyse? 

Ja har hørt om håranalyse? Tenker du det kan være noe som kan vises der? 

Jeg har reflux og tar syrepumpehemmere, vet at det kan gjøre magnesiumopptaket dårligere. Men jeg har celleendringer i spiserøret pga. mye sår og oppstøt. Så legene er sterkt imot at jeg slutter på hemmerene 🙄 blodprøvene mine viser i alle fall fine verdier for magnesium. Uten hemmerene blir jeg veldig plaget med syre og jeg kaster opp når jeg ligger. Men kanskje jeg kunne kuttet en kort periode og heller prøvd med eplecider eddik. Har lest at mange som har reflux i relatiteten har for lite syre og derfor skal tilføre surt. Skjønner ikke helt der der, men 🙄 kanskje verdt å undersøke videre.  

Men plagene mine startet jo mange år før jeg fikk reflux. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei -var ikke ment at det var en kur, bare en hjelp til å kunne få sovne litt fortere (for noen), skjønner absolutt at du er veldig plaget så beklager det. Er syk sjøl jeg -så vet at det er irriterende med gode råd, man har jo ofte testet de fleste selv.

❤️ Uff, ja. Hvordan syk er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar også daglig jern tilskudd og har flere ganger fått jern intravenøst for å holde nivåene oppe. De med RLS bør ha minst 70, helst over 100 på ferritinmålingene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja har hørt om håranalyse? Tenker du det kan være noe som kan vises der? 

Jeg har reflux og tar syrepumpehemmere, vet at det kan gjøre magnesiumopptaket dårligere. Men jeg har celleendringer i spiserøret pga. mye sår og oppstøt. Så legene er sterkt imot at jeg slutter på hemmerene 🙄 blodprøvene mine viser i alle fall fine verdier for magnesium. Uten hemmerene blir jeg veldig plaget med syre og jeg kaster opp når jeg ligger. Men kanskje jeg kunne kuttet en kort periode og heller prøvd med eplecider eddik. Har lest at mange som har reflux i relatiteten har for lite syre og derfor skal tilføre surt. Skjønner ikke helt der der, men 🙄 kanskje verdt å undersøke videre.  

Men plagene mine startet jo mange år før jeg fikk reflux. 

Jeg tror egentlig de fleste som har helseplager kan ha nytte av håranalyse. Blodprøver viser ikke noe av hva kroppen tar opp på cellenivå. Det du har hørt om magesyre stemmer absolutt! Men jeg er personlig ikke så fan av eplecidereddik. Jeg har brukt aciglumin i perioder, det har hjulpet meg mye. Evt om du får noen til å kjøpe betain hcl med pepsin fra utlandet (ikke Solgar sin i tablettform, den inneholder peppermynte). Ikke slutt på medisinene uten videre, ta det med en terapeut. Om du sender meg en pm kan jeg gi deg litt info om behandlere i Oslo i hvert fall 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

❤️ Uff, ja. Hvordan syk er du? 

Blir jo litt på siden dette da, men utredes for en dysfunksjon på nervesystemet som gir en del ubehagelige symptomer, i hele kroppen egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir jo litt på siden dette da, men utredes for en dysfunksjon på nervesystemet som gir en del ubehagelige symptomer, i hele kroppen egentlig.

Joda, men syns det er fint å prate med andre som også er plaget, om ikke om akkurat det samme. Nervologisk i alle fall 🙂 selv om jeg ikke ønsker at andre skal slite, er det fint å prate med de som gjør det. Så vet man at man er flere liksom, flere som forstår. Var jo det jeg egentlig håpet på med innlegget, å kunne prate med noen med plager i samme gate som meg. Siden veldig få andre forstår når de ikke har opplevd det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men syns det er fint å prate med andre som også er plaget, om ikke om akkurat det samme. Nervologisk i alle fall 🙂 selv om jeg ikke ønsker at andre skal slite, er det fint å prate med de som gjør det. Så vet man at man er flere liksom, flere som forstår. Var jo det jeg egentlig håpet på med innlegget, å kunne prate med noen med plager i samme gate som meg. Siden veldig få andre forstår når de ikke har opplevd det selv. 

Ja, det er utfordrende å være syk når det ikke syntes. Plager fra nervesystemet er heller ikke så lette å beskrive eller ikke så lett for andre å forstå. Derfor er det kanskje lett å føle at andre undergraver din sykdom også, det er nå min opplevelse etter å ha blitt syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du unnskylder deg? Dette med stram ulltråd rundt leggen har jeg aldri hørt om før, så hvis jeg engang får plagene tilbake, vil jeg huske på det rådet du gav :) . 

Anonymkode: 7f896...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker

Hei

Havnet tilfeldigvis på denne tråden, og har et tips hvis du fremdeles er interessert. For meg hjalp det veldig med behandling hos kiropraktor. Og da var det bekken/ rygg som ble behandlet. Regner med at plagene kan komme av nerver som er i klem eller noe siden dette hjalp veldig. 

Anonymkode: 127d8...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...