Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Yaiks, søknadspanikk!

Hvor lang er en vanlig skoledag på radiografstudiet? 

Hvor overkommerlig er det å kombinere fulltidsstudier med en 40% kveldsjobb (4x4 timer i uka) + en helgejobb på ca 20% (utgjør annenhver lørdag og søndag) , ved siden av? 

Hva anbefaler du; sykepleien eller radiografi? 

Anonymkode: 35cd2...c90

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Yaiks, søknadspanikk!

Hvor lang er en vanlig skoledag på radiografstudiet? 

Hvor overkommerlig er det å kombinere fulltidsstudier med en 40% kveldsjobb (4x4 timer i uka) + en helgejobb på ca 20% (utgjør annenhver lørdag og søndag) , ved siden av? 

Hva anbefaler du; sykepleien eller radiografi? 

Studerte sykepleie på heltid og jobbet annenhver helg. Det var rimelig hektisk. Overkommerlig ja, men ikke å anbefale hvis man skal gå på skole på hverdager og samtidig ha et liv utenom jobb og skole. (F.eks. en hobby ved siden av jobb og skole, treffe venner og familie og så videre)

AnonymBruker
Skrevet

Det kan blir travelt, spesielt i praksisperioder. Ang anbefaleringer så er det vel nesten umulig å få jobb som radiograf, men relativt enkelt å få jobb som sykepleier. 

Anonymkode: 2ae0f...908

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan blir travelt, spesielt i praksisperioder. Ang anbefaleringer så er det vel nesten umulig å få jobb som radiograf, men relativt enkelt å få jobb som sykepleier. 

Anonymkode: 2ae0f...908

Dette.

Anonymkode: c1191...329

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderte begge deler selv i fjor, og er glad jeg valgte sykepleie. Var usikker på om jeg "passet" til sykepleie og så nær kontakt med pasienter, men jeg stortrives enn så lenge. Det viktigste for meg i valget var helt klart at det nesten blir kastet sykepleiejobber etter folk her hvor jeg bor, og at jeg trives best med turnusarbeid. Jeg har en venninne som har utdannet seg til radiograf, og hun gikk nesten ett år uten relevant jobb før hun fikk et lite vikariat. 

Anonymkode: 39270...616

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! Er dette jeg har kommet fram til etter noen timer med googling også. Radiograf virker super interessant, men feks akkurat nå utlyses det hele 2 radiograf stillinger på finn, mot 562 sykepleiestillinger. Så valget ble visst ikke så vanskelig allikevel:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...