kitty Skrevet 18. april 2005 #1 Del Skrevet 18. april 2005 Min lille skatt går i familiebarnehage. Denne barnehagen har stengt hele juli og da må jeg jo ordne med annet pass. Kan jeg søke om kontantstøtte for denne måneden siden vi ikke benytter oss av noe kommunalt tilbud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 18. april 2005 #2 Del Skrevet 18. april 2005 Hvis ungen din går fulltid i barnehage med offentlig støtte, får du ikke kontantstøntte. De aller fleste barnehager er stengt noen uker i året og du har ikke rett til kontantstøtte i disse ukene. Fant dette hos Trygdeetaten Barnet går i heltidsbarnehage. Hele juli måned er imidlertid barnehagen stengt. Kan jeg få kontantstøtte for juli måned? Svar: Nei, barnet anses å disponere plassen selv om barnehagen er feriestengt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 18. april 2005 #3 Del Skrevet 18. april 2005 Hvorfor må du ordne med annet pass? Det er helt normalt å ta ut egen ferie når banehagen er stengt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitty Skrevet 19. april 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 19. april 2005 Hvorfor må du ordne med annet pass? Det er helt normalt å ta ut egen ferie når banehagen er stengt! Nå er det jo ikke alle som har mulighet til å ta ut ferie i hele juli. Vi må dele med mange og det er også mange andre både de med barn og uten som kunne tenke seg ferie i juli!!!! Tenkte bare jeg skulle forhøre meg om jeg hadde krav til noe tilbake fra denne staten/kommunen innimellom jeg også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 20. april 2005 #5 Del Skrevet 20. april 2005 Du får da allerede noe, gjør du ikke? Barnetrygd og subsidiert barnehageplass? Du får ta fri litt og så får pappaen ta fri litt... Det blir enda verre når ungen begynner på skolen og ferien er fra 20. juni til 15. august! Dessuten har du vel 4 uker ferie, har du ikke? Og du HAR barnehageplass, det er ganske mange som gjerne ville byttet med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamjam Skrevet 20. april 2005 #6 Del Skrevet 20. april 2005 Dere må nok bare ta ferie litt utenom hverandre for å få det til å gå opp. Ang. kommentaren om at det kanskje kunne være mulig for deg å motta støtte også,så mottar du månedlig mye mer støtte enn de som har kontantstøtte. Barnehageplassen deres er nemlig subsidiert med en langt høyere sum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitty Skrevet 20. april 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 20. april 2005 Så vidt jeg har hørt så er barnehagen subsidiert med nøyaktig samme sum pr. barn som man kan få i kontantstøtte. Det var vel poenget med kontantstøtte ikke sant? Muligheten til å velge om man ville ha dem rett i lomma eller la dem subsidiere barnehagen. Joda, jeg er fullstendig klar over barnetrygd ol. og er selvfølgelig glad for barnehageplassen. Hvis dere trodden noe annet så har dere faktisk tatt feil. Utgangspunktet var kun det ene lille spørsmålet som jeg forøvrig fant svaret på på trygdeetaten.no. Det var faktisk et av de mest spurte. Skjønner ikke hvorfor dere hisser dere opp så mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 20. april 2005 #8 Del Skrevet 20. april 2005 Skjønner ikke hvorfor dere hisser dere opp så mye? Jeg hisser meg ikke opp i det hele tatt. Prøver bare å få deg til å se at du ikke er dårlig stilt i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamjam Skrevet 21. april 2005 #9 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg har da heller ikke hisset meg opp??? De fleste småbarnsfamilier jeg kjenner tar ferie noen uker sammen og noen uker hver for seg for å få det til å gå opp. Og de bhg. jeg har jobbet i,som forøvrig er vanlige kommunale bhg.,mottar en langt høyere sum enn kontantstøtten i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 22. april 2005 #10 Del Skrevet 22. april 2005 Et lite tips: Ifølge ferielovens §7 har du krav på inntil 3 ukers sammenhengende ferie innenfor perioden 1.juni - 30.september. Det vil si at dersom du allerede har fått innvilget to uker, kan du faktisk kreve å få avholdt den siste av de tre ukene i forbindelse med den innvilgete ferien. Ellers syns jeg enkelte her inne er utrolig flinke til å komme med kritikk når det er noen som lurer på noe. Det er her utløst av et enkelt spørsmål som burde ha et enkelt svar. At man lurer på noe slikt, er for meg et uttrykk for at man gjerne vil planlegge sommeren på best mulig måte. Det er etter min mening, å ta ansvar for sin situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #11 Del Skrevet 24. april 2005 Det må da vel være lov til å bli oppgitt over at barnehagen er stengt selv om man trenger plass, og lure på om da får kontantstøtte for den måneden man har litt trøbbel med barnepassen. Det må da være lov å sukke litt og lure litt, selv om en selv har barnehageplass og andre ikke har det. Såpass egoistisk er jeg, ofte er det mine egne problemer som er viktigst for meg, og ikke naboens. Ikke skammer jeg meg over å innrømme det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå