Gå til innhold

Det virker som hun ikke bryr seg om meg. Bør jeg begynne å behandle henne slik som hun behandler meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to venner som jeg ser på som mine beste venner. Hun ene har jeg kjent siden jeg var 6 år og hun andre siden jeg var 13 år. Nå er vi alle i midten av 20-årene. Jeg bor fortsatt i hjembyen mens de begge har flyttet til andre byer omtrent 1 times flytur unna for å studere. 

Vi møtes derfor sjeldent, men vi har kontakt på messenger og snapchat alt fra daglig til noen få ganger i uken. Det jeg ser på et problem er at jeg er alltid den som tar kontakt og initiativ til samtale eller å møtes. Hun som jeg har kjent lengst svarer alltid veldig kort og uten å utdype, jeg føler at hun virkelig ikke er interessert å svare eller å snakke med meg i det hele tatt. 

Jeg kan spørre hvordan det går med henne også får jeg bare "greit" til svar. Jeg kan spørre om hun har vært på noen dater i det siste og hvordan det har gått og jeg får "ok" til svar. Slik er det alltid uansett hva jeg forteller om mitt eget liv eller spør henne om. Jeg føler at det er mer naturlig å utdype litt mer for å kunne drive samtalen videre? Hun tar heller aldri initiativ til å fortelle om det som skjer i livet hennes.

For noen måneder siden tenkte at jeg skulle se hvor lang tid det tok før hun tok kontakt med meg om jeg lot være å ta kontakt og det tok over en uke. Jeg har vurdert om jeg bare skal la være å ta kontakt, la være å snakke om det som skjer i livet mitt, la være å spørre om hennes og bare svare henne helt kort slik som hun gjør med meg dersom hun skulle ta kontakt. La vennskapet dø ut rett og slett.

Bør jeg begynne å behandle henne slik som hun behandler meg? Hva tenker dere?
Er jeg sensitiv som reagerer på måten hun svarer på? 

Anonymkode: 9c02d...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse to venninnene dine har flyttet til andre byer, og har mye som skjer i livet. Bli kjent med nye folk, studielivet, studiefester, nye gutter, skole, hybel blabla. Jeg snakker ikke med noen av mine venninner som har flyttet (selvom vi er bestevenner), for sånn «småsnakk» over snap er ingenting for noen av oss. Det blir bare falskt. Når de er hjemme (jeg bor fortsatt i hjembyen) så er det som før! Vi er bestevenner. Men jeg skjønner godt at de ikke orker å snakke over Snapchat og Facebook om hvordan livet går, hvordan det går med gutter osv. Det er slikt som er gøy å snakke om med de som er rundt deg der og da (nye venninner i byen som vet hvilken gutt de snakker om eller hendelser).

• Liker 2
Skrevet

Ring heller enn pøse på med meldinger

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær så masete. Er slitsomt med meldinger hele tiden. Kan du ikke heller ringe dem en eller to ganger i måneden? 

Anonymkode: 453c8...cc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 30.3.2019 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Jeg kan spørre hvordan det går med henne også får jeg bare "greit" til svar. Jeg kan spørre om hun har vært på noen dater i det siste og hvordan det har gått og jeg får "ok" til svar. Slik er det alltid uansett hva jeg forteller om mitt eget liv eller spør henne om. Jeg føler at det er mer naturlig å utdype litt mer for å kunne drive samtalen videre? Hun tar heller aldri initiativ til å fortelle om det som skjer i livet hennes.

For noen måneder siden tenkte at jeg skulle se hvor lang tid det tok før hun tok kontakt med meg om jeg lot være å ta kontakt og det tok over en uke. 

Jeg ser for meg at dette kun dreier seg om ulike behov for kontakt. En uke er for mange ikke så lenge når man er i midten av tyveårene. Hvis hun da føler at du tar kontakt oftere enn hun er komfortabel med, så vil svarene bli kortere.

La henne rekke å bli nysgjerrig på deg. 

Anonymkode: dd8f2...7a6

AnonymBruker
Skrevet

Synes også du burde finne deg noe som du er opptatt av. Det er jo det de to har gjort. 

Anonymkode: dd8f2...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...