AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #1 Skrevet 30. mars 2019 Har fått en forferdelig metall smak i munnen og føles ut som at det er en klump som sitter stuck i halsen som ikke vil forsvinne, hver gang jeg svelger så får jeg brekninger og vil spy! Hadde stikninger like under navelen i går og forferdelig ømme bryster hele uken.. Om jeg er gravid, så er jeg 6 dpo, kan man merke tegn så tidlig?! 😯 Anonymkode: 9693c...f2d
ididi Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Jeg merket småstikkinger fra og med fire dager etter inseminasjon, og jeg er gravid nå.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fått en forferdelig metall smak i munnen og føles ut som at det er en klump som sitter stuck i halsen som ikke vil forsvinne, hver gang jeg svelger så får jeg brekninger og vil spy! Hadde stikninger like under navelen i går og forferdelig ømme bryster hele uken.. Om jeg er gravid, så er jeg 6 dpo, kan man merke tegn så tidlig?! 😯 Anonymkode: 9693c...f2d Veldig få merker noe så tidlig. Men psykisk er det lett å innbille seg symptomer når man er prøvere. La oss si de smertene var festing av egget. Så tar det fortsatt noen dager før symptomene oppstår å HCG øker som gjør at vi får graviditetssymptomer. Og hvordan kan du ha ømme bryster hele uken om du kun er 6dpo? Du er ikke gravid så tidlig. Anonymkode: f04dc...02a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #4 Skrevet 31. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig få merker noe så tidlig. Men psykisk er det lett å innbille seg symptomer når man er prøvere. La oss si de smertene var festing av egget. Så tar det fortsatt noen dager før symptomene oppstår å HCG øker som gjør at vi får graviditetssymptomer. Og hvordan kan du ha ømme bryster hele uken om du kun er 6dpo? Du er ikke gravid så tidlig. Anonymkode: f04dc...02a Mange får ømme bryster fra eggløsning til mens da, det gjør blant annet jeg. Nå når jeg ble gravid så hadde jeg kun veldig ømme brystvorter fra EL, så ble brystene ømme ved IKM. Merker mye murring i magen, litt mensensmerter-aktiv, men det kom først ved IKM. Anonymkode: aabbd...72f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #5 Skrevet 31. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange får ømme bryster fra eggløsning til mens da, det gjør blant annet jeg. Nå når jeg ble gravid så hadde jeg kun veldig ømme brystvorter fra EL, så ble brystene ømme ved IKM. Merker mye murring i magen, litt mensensmerter-aktiv, men det kom først ved IKM. Anonymkode: aabbd...72f Men da er det ett eggløsningssymtom å ikke pågrunn av graviditet da man ikke er gravid så tidlig. Noen dager etter samleie har du en eggcelle som er befruktet og har delt seg noen ganger, og som ikke er festet i livmoren. Heller ikke har du begynt å produsere noe særlig hormoner. Tviler på at noen kan merke det, rent kroppslig. At noen "visste" at de var gravide rett etter samleie, tror jeg egentlig er etterpåklokskap blandet med forventning. Anonymkode: f04dc...02a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #6 Skrevet 31. mars 2019 (Jeg er trådstarter, har ikke kommentert noe her etter jeg la ut tråden.) Er ikke aktiv prøver, så innbiller meg ingenting. Er bare et simpelt spørsmål om det er mulig å merke noe så tidlig da jeg har jernsmak, ømme bryster (noe jeg alltid har fra EL til like før mens) og stikninger. Men som du da har poengtert så kan ingen i det store og det hele som du selv tror, merke noen symptomer like før ikm. Visste bare ikke om det var mulig å merke noe så tidlig. Men takk for svar, går ut i fra at jeg ikke er gravid da som du sier 🙈 Anonymkode: 9693c...f2d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: (Jeg er trådstarter, har ikke kommentert noe her etter jeg la ut tråden.) Er ikke aktiv prøver, så innbiller meg ingenting. Er bare et simpelt spørsmål om det er mulig å merke noe så tidlig da jeg har jernsmak, ømme bryster (noe jeg alltid har fra EL til like før mens) og stikninger. Men som du da har poengtert så kan ingen i det store og det hele som du selv tror, merke noen symptomer like før ikm. Visste bare ikke om det var mulig å merke noe så tidlig. Men takk for svar, går ut i fra at jeg ikke er gravid da som du sier 🙈 Anonymkode: 9693c...f2d Nå sa jeg ikke at du skal gå utifra at du ikke er gravid 😛 det tror jeg du forstår selv også. Men jeg sier at symptomene du har i de fleste tilfeller er fra eggløsning og ikke en graviditet. Da man ikke er gravid så tidlig. Det tar 7-10 dager før egget fester seg. Og du spurte om dette er symptomer på graviditet. Men du kan fortsatt være gravid selvfølgelig, men det har mest sannsynlig ikke noe med disse symptomene å gjøre. Er ikke noe jeg tror. For å si det slik om du gjør litt research ser du at det er umulig å ha symptomer på graviditet rett etter eggløsning. Men eggløsningssymptomer er mulig. Anonymkode: f04dc...02a
ididi Skrevet 31. mars 2019 #8 Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå sa jeg ikke at du skal gå utifra at du ikke er gravid 😛 det tror jeg du forstår selv også. Men jeg sier at symptomene du har i de fleste tilfeller er fra eggløsning og ikke en graviditet. Da man ikke er gravid så tidlig. Det tar 7-10 dager før egget fester seg. Og du spurte om dette er symptomer på graviditet. Men du kan fortsatt være gravid selvfølgelig, men det har mest sannsynlig ikke noe med disse symptomene å gjøre. Er ikke noe jeg tror. For å si det slik om du gjør litt research ser du at det er umulig å ha symptomer på graviditet rett etter eggløsning. Men eggløsningssymptomer er mulig. Anonymkode: f04dc...02a Et egg er fremme i livmoren 2-7 dager etter det er befruktet. Da begynner det å feste seg https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/befruktningen-hva-skjer/ Noen kan kjenne dette og man kan få festeblødninger. Jeg begynte å kjenne det etter fire dager, og jeg har ønsket å bli gravid i årevis. Har aldri kjent noe sånt før. https://www.medicalnewstoday.com/articles/322696.php
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #9 Skrevet 31. mars 2019 4 timer siden, ididi skrev: Et egg er fremme i livmoren 2-7 dager etter det er befruktet. Da begynner det å feste seg https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/befruktningen-hva-skjer/ Noen kan kjenne dette og man kan få festeblødninger. Jeg begynte å kjenne det etter fire dager, og jeg har ønsket å bli gravid i årevis. Har aldri kjent noe sånt før. https://www.medicalnewstoday.com/articles/322696.php Egget blir først en blastocyst før det fester seg. Blastocyst er et egg som er fem-seks dager gammelt. Anonymkode: b53b7...f36
ididi Skrevet 31. mars 2019 #10 Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Egget blir først en blastocyst før det fester seg. Blastocyst er et egg som er fem-seks dager gammelt. Anonymkode: b53b7...f36 Se lenkene jeg la inn i forrige post. I Medical News Today skriver de blant annet følgende: «Implantation may already have taken place at 5 DPO, or it may be about to happen soon. As a result, depending on the time of conception, it is possible for women to feel some symptoms of pregnancy this early on.» Det befruktede egget kan altså allerede ha festet seg fem dager etter eggløsning. Og siden egget kan leve 24-48 timer innen befruktning, kan egget ha festet seg noe mindre enn fem dager etter eggløsning. For mange tar det noen flere dager før egget er festet, og det er mulig at 7-10 dager som du skriver er det vanligste (oppgi gjerne referanser for påstandene dine), men det kan altså skje fortere også. Det kan være at både TS og jeg er blant dem. Jeg har i hvert fall aldri før kjent den typen smerter som jeg kjente fire dager etter inseminasjon (som var dagen etter eggløsning). Jeg prøver på ingen måte å si at det er sikre tegn på graviditet - langt derifra - men legevitenskapen sier det er mulig å kjenne slike tegn tidlig, så da stoler jeg på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå