Gjest Dævendøtte Skrevet 31. mars 2019 #21 Skrevet 31. mars 2019 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Enebolig med ok standard til 4,5 mill ? Hvor er dette og når kan jeg flytte dit? Er vel ikke vanskelig å finne fine hus til under 4 mill Under en time fra Oslo, for eksempel: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=143572621&fbclid=IwAR1X5tjb-FxKV2vpJ54MT2K5VyvgKFgp75KElSognOHYO_0oewJjsmyvgRM Endret 31. mars 2019 av Dævendøtte
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #22 Skrevet 31. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Enebolig med ok standard til 4,5 mill ? Hvor er dette og når kan jeg flytte dit? Jeg ville altså senket skuldrene svært lavt dersom 4,5 mill var alt som skulle til for at jeg kunne få enebolig, med 1 mill i brutto inntekt. Jeg skjønner dog ikke helt hvorfor dere ikke har betalt ned mer på boliglånet slik at dere har mer egenkapital i boligen dersom dere har det romslig nå? Ellers bør du anse deg som heldig da mange steder i Norge får du ikke et bittelite rekkehus en gang for 4,5 millioner. Hadde jeg fått en enebolig for den summen (i området vi ønsker å bo) så hadde jeg kjøpt to, så kunne ungene bo i nabohuset når de blir større Anonymkode: 1daf4...224 Hvor bor du ? Kjøpte enebolig med 4 soverommer, en kjellerstue med stor hage for 2.4 mill, veldig god i stand Anonymkode: c16a7...3cc
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #23 Skrevet 31. mars 2019 22 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Dette er enkelt. Begynn å betale på lånet som om dere hadde 3.9 millioner i lån. Se om det er komfortabelt. Hvis det ikke er det, dropper dere det. Og legg av 10000 i tillegg for vedlikehold, økte driftsutgifter på enebolig, renteøkning og tenåringer sol koster mye penger. Da kan du se om det er verdt det. Anonymkode: 90844...7b6 2
ajarRun Skrevet 31. mars 2019 #24 Skrevet 31. mars 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og legg av 10000 i tillegg for vedlikehold, økte driftsutgifter på enebolig, renteøkning og tenåringer sol koster mye penger. Da kan du se om det er verdt det. Anonymkode: 90844...7b6 Hvis de betaler ned mer aggresivt i et år for å teste, vil jo gjelda også gå ned, så da er de i en mye bedre posisjon enn i år. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #25 Skrevet 1. april 2019 Takk for svar alle sammen. Det var veldig lurt å betale som om vi skulle hatt et boliglån på 4 millioner, samt sette av litt penger til vedlikehold. Vi har jo begynt å tenke litt på det at det vil komme konfirmasjoner og andre utgifter med tenåringer...Vil jo hjelpe de med førerkort osv også den dag det kommer. Så vi må virkelig tenke oss om det er verdt det med den ekstra plassen 🙂 Anonymkode: c2b99...8b0
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #26 Skrevet 1. april 2019 32 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar alle sammen. Det var veldig lurt å betale som om vi skulle hatt et boliglån på 4 millioner, samt sette av litt penger til vedlikehold. Vi har jo begynt å tenke litt på det at det vil komme konfirmasjoner og andre utgifter med tenåringer...Vil jo hjelpe de med førerkort osv også den dag det kommer. Så vi må virkelig tenke oss om det er verdt det med den ekstra plassen 🙂 Anonymkode: c2b99...8b0 Det er nok lurt, ja, så får dere også betalt ned såpass på de lånene dere har, så det ikke er nødvendig å ta opp fullt så mye i lån in dere velger å gå for enebolig om ett år eller to. Når prisene øker i boligmarkedet, er det oftest sterkest økning i de lavere prisklassene. Så sannsynligvis vil ikke prisveksten for enebolig bli høyere enn for et rekkehus - om det nå blir prisøkning. Men dere har vel selv størst mulighet for å anta noe om dette, utifra hvor dere bor, og om det kan komme til å bli et pressområde. Anonymkode: 1f125...79c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå