Gå til innhold

gaver i bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal i bryllup til helgen, og er veldig i tvil om hva jeg skal kjøpe i gave. Jeg vet at smaken er forskjellig, og at folk ønsker seg forskjellige ting. Men jeg er veldig interessert i å høre hva dere som allerede har giftet dere ble mest glad for å få i gave, samt hva dere som skal gifte dere gjerne kunne tenke dere.

Brudeparet ønsker seg for øvrig ikke noe servise eller bestikk eller den type gaver, og jeg har også lyst til å gi noe mer personlig. De er begge musikere og ikke noe "dille-mennesker", så jeg tror ikke at hjemmelagde trolldeigfigurer ville slått an, for å si det sånn! :ler:

Uansett: glad for alle svar, det vil sikkert bli inspirerende!

Videoannonse
Annonse
Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Har de andre interesser enn musikk da? Hva med å gi dem feks et kokkekurs med Arne Brimi eller noen andre kjente? Det hadde jeg blitt kjempeglad for! Eller gavekort på kunst (her bør de få velge selv). Eller gavekort på et restaurantbesøk/natt på hotell. Kommer jo veldig an på prisklasse da.

Skrevet

Vi fikk serverinsfat, bolle og fruktfat fra Kosta Boda.

Det hadde vi ikke ønsket oss, men vi ble veldig glade for det.

Av forloveren min fikk jeg en spesiell gave som man skal ha vigselsattesten inni. Det er et rundt rør som ligger på en 'hylle'. På røret er det gravert inn navnene våres med bryllupsdatoen.

Ellers så fikk vi kunst, noe vi ble utrolig glad for. Det er jo litt risky å kjøpe kunst til noen i tilfelle de ikke liker det, men hvis man kjenner brudeparet godt er jo ikke dette et problem.

Vi fikk tre bilder som vi er veldig fornøyde med. :)

Lykke til!

CEL.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hm, de er allerede veldig flinke til å lage mat!

Gavekort er selvfølgelig en god idé, men av en eller annen grunn har jeg lyst til å gi dem noe håndfast, hvis dere skjønner. Men det er klart, gavekort til teater eller noe sånt er jo flott å få.

Noen andre idéer der ute? Og som sagt; også interessert i å høre deres egne erfaringer med gaver/ønsker! :D

Skrevet

Vi fikk så mye flott atte. Av min forlover fikk vi et nydelig Hadeland-fat som heter "Turtelduene" hvor det var gravert inn navnene våre og dato. Det var en så flott gave atte.

Ellers fikk vi en skikkelig tøff keramikkbolle, pizzarulle i tinn (som var flott), 2 trillebager/kofforter, tulipanvase, eggkoker, bronsefigurer....og en masse masse mer! Vi ble så glad for alt sammen. Vi samlet også på både kaffeservise, bestikk og krystallglass og vi er så glad for at vi fikk så masse av det!

Skrevet

Av søsteren min og samboeren hennes fikk vi gavekort på keramikk laget av en keramiker de kjenner. Vi kan få laget akkurat hva vi vil, og hun keramikeren er utrolig dyktig! Så nå skal vi snart ta en tur til henne og prate om hva vi vil ha - jeg tror det blir store, rause te-kopper...

Dette ble jeg aller mest glad for! Er veldig glad i kunst, kunstglass og kunsthåndverk, men har veldig bestemt smak, så dette var perfekt for oss!

Gjest Ikke innlogget Lula
Skrevet

Hvis de allerede er veldig flinke til å lage mat, så betyr vel det at de har stor interesse for matlaging? Da synes ihvertfall jeg at et mat-kurs med en topp-kokk må være midt i blinken. Tro meg: De har mye å lære uansett hvor flinke de er, og det er mye inspirasjon og glede og hente hos fagfolk for matglade amatører. De fleste jeg kjenner av "amatører" som er flinke til, og glade i å lage mat, hadde blitt overlykkelig for gavekort til et slikt kurs.

Som et annet tips kan man gi gavekort til feks. Nationaltheateret, konserthuset etc....

Skrevet

Hva med en hagebenk som du maler og skriver navnene og bryllupsdatoen på? Eller hengekøye for 2 personer?

Skrevet

Vi fikk over 50 gaver, og alt var bare nydelig og anvendelig! Ingenting måtte byttes - snakk om flaks!

Vi fikk selvsagt mye bestikk og servise siden vi ønsket oss det. Dessuten fikk masse flott glass: Fat, boller, vaser osv. Noen kjenner oss godt, for alt var blått, og det er yndlingsfargen vår. Mannens forlover hadde vært på Bærums Verk og fått laget et sett i blå keramikk med lysestaker og bolle. Fatene fra Steninge slott er vakre, og fåes på glassmagasinet. Der får du ogs kjøpt bollene i Apple-serien, som vi liker godt. Ellers fikk vi en del kjøkkenutstyr fra Alessi, og dyner, puter og sengetøy.Mikorbølgeovn og wok trengte vi, og det fikk vi. Fikk også mye penger, og har kjøpt oss nye møbler for dem.

Noe vi ønsket , men ikke fikk, var utemøbler og lamper. Skulle gjerne hatt et gavekort til Hotell Refsnes Gods også på en Godsweekend eller middag................ Nydelige omgivelser og en fatastisk vinkjeller og kunstsamling!

Skrevet

Vi ga brudeparet et skikkelig godt atlas. Dette ble de veldig glade for. (Liksom ikke den tingen man kjøper selv!!)

Skrevet

Har du fått vite om brudeparet har laget en ønskeliste, isåfall er den et godt utgangspunkt.

Ellers har jeg bare et godt råd, og det er at hvis du ikke kjenner brudeparet godt nok til å være sikker på at de liker gaven din, så kjøp noe som kan byttes.

Smaken er som kjent veldig forskjellig og det er ikke sikkert at de liker det samme som deg. Og jeg tror faktisk ikke det er noe mer morsomt å gi bort en gave som ikke faller i smak enn det er å få en.

Vi var veldig heldig, og fikk stort sett bare ting vi likte. Vi skal så å si ikke bytte noen ting ( vi samler på Norabestikk og fikk et salatbestikk i Carina, Føler ikke at det er å bytte gaven når vi bytter denne, det var bare giveren som ikke hadde fått med seg hva bestikket vi samler på heter).

Ellers fikk vi også en bolle som er fin, men ikke helt oss. Vi kommer likevel ikke til å bytte denne fordi vi ikke vil såre giveren.

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

ja, bøker er en god gave, og da tenker jeg på sånt som atlas, naturbøker, vinbøker, kunstbøker osv. Altså sånne litt dyre, fine bøker man sjeldent kjøper selv, gjerne om noe de er interessert i. Liker de feks fjellturer er det kjempemange fine bøker å velge i.

Skrevet

Jeg må bare fortelle om en spesiell gave vi fikk...

Forresten fikk vi stortsett bare ting vi ønsket oss. Men EN gave skilte seg ut.

Det sto en STORsløyfe!

Vi åpnet kista og oppi der var det masse sand.... Det lå et brev inni hvor det sto: lykke til med å grave etter skatten.. Det viste seg at mine 2 søstre hadde vekslet inn 2000,- i kronestykker og noen femmere og noen tiere. :D For å finne de måtte vi jo grave i sanden.... DET var så morsomt og alle syns at det var en utrolig tøff og orginal gave.....

Vi hadde mye moro da vi skulle grave fram pengene..HEHE

Ellers syns jeg det er best å få ting man ønsker seg...

Bilder fra vårt bryllup ser du her.

http://www.elitefoto-madlatorget.no/album/...orobert-2/11331

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...