Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #1 Del Skrevet 18. april 2005 Hei! Nå trenger jeg litt hjelp her jenter. Saken er nemlig at jeg begynte dagen med å knuse (!) komfyren min. Helt tragisk. Og det skjedde i tillegg i dag, etter at vi i helgen har byttet ut kjøkkenet. Så kontoen er tom, og jeg er uten komfyr. Vel, det er jo ikke noe å dvele ved. Komfyr må jeg ha. Jeg kan ikke ha innebygget, rett og slett fordi jeg ikke har noe benkeplateplass å ta av. Så jeg må ha en frittstående. Det jeg er usikker på er hvorvidt det finnes induksjonstopper på frittstående komfyrer. Er det noen som vet? Og i tilfelle - vet du sånn ca hva prisen vil være? Tusen takk for alle bidrag dere måtte ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 18. april 2005 #2 Del Skrevet 18. april 2005 Det finnes induskjontopper på frittstående komfyrer også. Vet ikke helt alle som har det, men vet Electrolux har en modell ihvertfall. Ca 9000-10000 tenker jeg. Gå innom en butikk for å se på brosjyrer og få priser. Det finnes (gjorde for et år siden ihvertfall) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 18. april 2005 #3 Del Skrevet 18. april 2005 Vet husqvarna har, men vet ikke pris da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #4 Del Skrevet 18. april 2005 Det er frittstående komfyrer med induksjonstopp ja, en har for.eks elektrolux, smeg, gorenje m.fl.. Komfyrene ligger fra ca tolv tusen. Brosjyrer finnes på de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. april 2005 #5 Del Skrevet 19. april 2005 Hvis du først skal kjøpe ny komfyr og legge litt penger i den, ville jeg ha sjekket ut gass. Helt suverent å koke på. Vi har i dag to gassplater og to elektriske - de elektriske bruker i ikke en gang, kun gassen. Helt supert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #6 Del Skrevet 19. april 2005 Hvis du først skal kjøpe ny komfyr og legge litt penger i den, ville jeg ha sjekket ut gass. Helt suverent å koke på. Vi har i dag to gassplater og to elektriske - de elektriske bruker i ikke en gang, kun gassen. Helt supert. Gass er bra!! Hadde det i leiligheten jeg bodde i utlandet, og savner det. Selv om det var skummelt å tenne opp stekeovnen :o Full kontroll over varmen og bedre mat. Men hvordan er regelverket i forhold til montering og plassering av gasstank? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 19. april 2005 #7 Del Skrevet 19. april 2005 Gass er bra!! Hadde det i leiligheten jeg bodde i utlandet, og savner det. Selv om det var skummelt å tenne opp stekeovnen :o Full kontroll over varmen og bedre mat. Men hvordan er regelverket i forhold til montering og plassering av gasstank? Du har lov til å ha en 11 kg gassbeholder inne. Slangen skal ikke være lengre enn 1,5 meter. Er avstanden fra beholder til komfyr lengre må du ha stålrør montert. Det må ikke være sluk i gulvet der beholderen oppbevares. Skulle det lekke så vil det lukte veldig for gass er tilsatt noe som gjør at det stinker. Det finnes også gassalarmer (samme prinsipp som røykvarsler), litt usikker på hva det koster, men tipper fra 600,- pluss og minus ved gass pluss og minus ved induksjon om gass og induksjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå