Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pene mennesker får ofte fordeler i livet. Nå trenger jeg en advokat og jeg er ikke spesielt pen selv. Kan jeg få en fordel ved å velge en pen advokat? Noen som vet om det er forsket på det?

Selvsagt er det andre ting som også er viktig som jusskunnskapene, men alt annet likt er det da lurt å velge en pen advokat?

Anonymkode: 156d3...35c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jo en grunn til at firmaene velger dem..Men ikke for pen, ikke blendende. Presentabel, selgende, en person folk sier ja til når de ser dem. 

Anonymkode: bdbd3...22a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Gjerne en som er over snittet høy også.

Anonymkode: b148f...b5b

AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt en normalt godt og sympatisk utseende advokat. En man får tillit til. 

Anonymkode: 4f194...151

AnonymBruker
Skrevet

🤦‍♀️

Anonymkode: fcc6e...4ff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på hvorfor du trenger en advokat. Er det en straffesak? En forvaltningssak? En nabokrangel? Jobbrelatert- i såfall hva? 

Anonymkode: c2d54...ac1

AnonymBruker
Skrevet

:skratte:

Anonymkode: b64b1...474

Skrevet

Gå for en som er dyktig i jobben.Å velge advokat utifra utseende blir for dumt.

• Liker 5
Skrevet

Kunnskap må være det viktigste.  Hvis jeg hadde trengt en god advokat ville jeg ønsket meg Elden, men han er jo ikke akkurat smellvakker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Pillarguri said:

Kunnskap må være det viktigste.  Hvis jeg hadde trengt en god advokat ville jeg ønsket meg Elden, men han er jo ikke akkurat smellvakker.

Mange som sier "Man vet han er skyldig når han har Elden som advokat". Tror jeg hadde vært redd for å bli forhåndsdømt med Elden som advokat.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pene mennesker får ofte fordeler i livet. Nå trenger jeg en advokat og jeg er ikke spesielt pen selv. Kan jeg få en fordel ved å velge en pen advokat? Noen som vet om det er forsket på det?

Selvsagt er det andre ting som også er viktig som jusskunnskapene, men alt annet likt er det da lurt å velge en pen advokat?

En pen advokat gir deg ingen fordeler med mindre advokaten også har noe å fare med innenfor det ytre skallet. 

Advokater som tar lett på jussen omtales gjerne av andre som "sommerfugler", fordi de er overfladiske i sitt arbeid. 

Hvilken advokat du har i forhold til renorme i retten og i forhold til motpartens advokat kan ha betydning for utfallet både under mekling og i retten. Vet motparten at du stiller med en sommerfugl så er det lettere både å finne huller i din advokats arbeid, og å avslå meklingsforsøk fordi vedkommende vet om svakhetene til din advokat. 

Anonymkode: 1bf19...664

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overvar nylig en sivil sak, der den ene advokaten var skikkelig flott og sexy, mens den andre var en eldre mann. Sistnevnte vant saken... 

Anonymkode: a786e...930

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært meddommer i tingretten og lagmannsretten i femten års tid nå. Mitt inntrykk er at det er dette har mest å si:

• Advokatens evne til å forstå og tolke det juridiske i en sak (som ikke nødvendigvis er det samme som "sunn fornuft" tilsier). Dommerne ser på jusen i en sak, ikke det emosjonelle.
  • Advokatens evne til å formidle sitt syn på en overbevisende måte. En advokat som virker uoppmerksom, arrogant eller forsøker seg på veldig søkte resonnementer blir fort oppfattet som useriøs, og det kan skade klientens sak.

Advokatens utseende spiller ingen rolle. Om hen fremstår som beruset eller mentalt svekket  kan det nok ha noe å si (det har jeg ikke opplevd fra advokater, men fra andre dommere, derimot...).  Jeg har opplevd "pene" advokater av begge kjønn som har fremstått som om de prøver å flørte med juryen.  For min del virket det helt mot sin hensikt - har hen ikke annet å fare med enn et vakkert ansikt og et vinnende smil?

Anonymkode: cae0d...4a3

• Liker 2
Skrevet

Og så er det selvfølgelig mulig at du ikke blir tatt heeelt seriøst hvis du oppsøker et stort advokatfirma som for eksempel Brækhus og ber om å få se på advokatene deres før du bestemmer deg for hvem du vil bruke. (Ja, de fleste har bilder av de ansatte på hjemmesiden, men det sier jo ingenting om hvor høy vedkommende er, hvordan han eller hun fører seg osv.). 

:ler:

AnonymBruker
Skrevet

Velg en pen kvinnelig advokat. Da vet du at hun kan sakene sine. Fordi en pen kvinne garantert har måttet jobbe dobbelt så hardt for å bli tatt seriøst og komme dit hun er.

Anonymkode: 28340...6eb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt Cato Schiøtz. Skummel som faen.

Anonymkode: 0eb00...4da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...