AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #1 Skrevet 30. mars 2019 Venninna mi og jeg har vært venner i 5 år nå. Vi har også hatt mye med hverandres familier å gjøre. Så denne situasjonen er ekstra vond for meg, og jeg sitter med en klump i magen når jeg skriver dette. Venninna mi har mange gode egenskaper, men hun har en side ved seg selv som jeg synes er veldig ugrei: Hun kommenterer mye negativt på utseendet mitt. Dette har hun bestandig gjort. Eksempel: «Hårfargen din er kjedelig og håret ditt ser slitt ut», eller «Du er ingen skjønnhet, akkurat», o.l. Hun virker heller aldri spesielt glad når jeg har fått til noe bra i livet mitt. I tillegg har hun ved flere anledninger sagt spydige, subtile kommentarer (gjemt som «spøk») til meg når vi har vært sammen med felles venner. Det har til og med gått så langt at våre felles venner har sagt ifra til henne! Jeg er klar over at hun mest sannsynlig er svært usikker på seg selv. Og jeg har god selvtillit, og tar ingen av kommentarene hun sier til meg. Men det sårer likevel, fordi det kommer fra en jeg anså som en god venninne. Jeg har jo selvfølgelig tenkt lenge på å konfrontere henne, og har faktisk i det siste svart tilbake på ekle kommentarer hun har kommet med. Men det kan virke som om hun ikke har tålt dette, og vi har nå kranglet. Og det synes jeg er vanskelig, fordi jeg bryr meg jo om henne. Men alt som har skjedd har bare fått meg til å ta veldig avstand fra henne. Jeg kjenner jeg får litt fnatt.. nok er nok. Og jeg synes også det er ekkelt at jeg sitter her med en ganske stor tristhetsfølelse, for noe jeg føler at hun har påført meg. Jeg kunne aldri finne meg i å kommentere eller hakke på mine venninner sånn som hun har gjort! Jeg vet at jeg må konfrontere henne, eller i hvert fall prøve å snakke med henne om dette. Men det er vanskelig.. Har noen andre vært i lignende situasjoner? Anonymkode: 18035...bfe
exictence Skrevet 30. mars 2019 #2 Skrevet 30. mars 2019 Jeg vet ikke hva du har sagt, eller hvordan du har konfrontert henne. Du sier hun ikke har tålt det, så da tenker jeg du har kanskje tatt igjen med samme mynt? Det beste du kan gjøre er å ta opp med henne at du føler deg trakket på og såret av hennes kommentarer som er sårende, f.eks når du sier at ....jeg ikke ser bra ut....osv. Du kan si at du hadde foretrukket at hun holdt sånne ting for seg selv. Hun må gjerne si ifra om ting, men man kan jo si ting på en litt hyggelig og velmenende måte. Hadde jeg opplevd en venninne som sa sårende ting til meg, hadde jeg der og da spurt henne hva hun mente med det, eller sagt at det ble jeg lei meg av, eller at det synes jeg var lite pent/hyggelig sagt. Ville også sagt til henne at at du ikke synes noe om at hun skanner nedsettende om henne foran andre. "Kanskje du (hun) ikke gjør det bevisst. I hvert fall anbefaler jeg deg til å tenke litt før du snakker negativt om meg/andre. Du setter deg selv da i et dårlig lys" Du må også selvsagt fortelle henne at du setter stor pris på henne som en venninne med mange gode kvaliteter. Hun har nok lav selvtillit, så ros henne for det du liker ved henne. Lykke til 3
SoWhat? Skrevet 30. mars 2019 #3 Skrevet 30. mars 2019 Ser at sånne veninner fins det noen av. Hun vil hevde seg over deg av en eller annen grunn. Det bunner nok mest i misunnelse eller sjalusi, fordi du nok har noe hun finner vanskelig å takle. Du får være ærlig å si at du finner det sårende eller utfordrende at hun oppfører seg sånn. Si det bare rett ut. Hvis hun fortsetter, så tar hun ikke det du sier på alvor. Spør hvorfor. Hun må forklare, og er hun ikke ærlig med deg, så hold henne unna. En skal ikke ha venner som prøver å trekke en ned fordi de selv sliter. Det er ikke synd på henne så mye at du skal finne deg i det. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #4 Skrevet 30. mars 2019 3 minutter siden, exictence skrev: Jeg vet ikke hva du har sagt, eller hvordan du har konfrontert henne. Du sier hun ikke har tålt det, så da tenker jeg du har kanskje tatt igjen med samme mynt? Det beste du kan gjøre er å ta opp med henne at du føler deg trakket på og såret av hennes kommentarer som er sårende, f.eks når du sier at ....jeg ikke ser bra ut....osv. Du kan si at du hadde foretrukket at hun holdt sånne ting for seg selv. Hun må gjerne si ifra om ting, men man kan jo si ting på en litt hyggelig og velmenende måte. Hadde jeg opplevd en venninne som sa sårende ting til meg, hadde jeg der og da spurt henne hva hun mente med det, eller sagt at det ble jeg lei meg av, eller at det synes jeg var lite pent/hyggelig sagt. Ville også sagt til henne at at du ikke synes noe om at hun skanner nedsettende om henne foran andre. "Kanskje du (hun) ikke gjør det bevisst. I hvert fall anbefaler jeg deg til å tenke litt før du snakker negativt om meg/andre. Du setter deg selv da i et dårlig lys" Du må også selvsagt fortelle henne at du setter stor pris på henne som en venninne med mange gode kvaliteter. Hun har nok lav selvtillit, så ros henne for det du liker ved henne. Lykke til Jeg har ikke tatt igjen med samme mynt Som jeg skrev ønsker jeg ikke å synke ned på hennes nivå, og kommentere negativt tilbake. (Selv om det ikke er utenkelig at det hadde vært effektivt også, men jeg liker å være mer konstruktiv). Jeg har spurt henne: «Hvorfor sier du slikt?», men da har jeg fått tilbake at det «bare var en spøk». Også har det liksom ikke blitt noe mer ut av det. Og jeg har merket at det har irritert henne litt. Og sist gang jeg sa ifra, det tålte hun ikke. Men er enig med deg forøvrig, det beste er å ta det opp på en konstruktiv måte. Men det er samtidig vanskelig da hun ikke helt tåler det, kan det virke som. Anonymkode: 18035...bfe 1
Erin84 Skrevet 30. mars 2019 #5 Skrevet 30. mars 2019 Jeg har vært borti noe lignende. En venninne som var verdens beste da jeg hadde det vanskelig, men verdens dårligste venn da noe gikk bra med meg. Det var også veldig varierende hva slags humør hun var i, og humøret avgjorde alltid hvor mye negativt jeg fikk. Hun skulle alltid argumentere mot meg for alt det var verdt og oppførte seg ikke særlig fint på de dagene med dårlig humør. Til slutt fikk jeg nok, og da hun flyttet til kjæresten sin en time unna valgte jeg egentlig bare å trekke meg unna. Jeg skjønner at folk har dårlige dager, men sånne "venner" som henne trenger jeg ikke i livet mitt. Jeg har valgt å ikke ta dette opp med henne, for jeg tror ikke det ville ført til noe godt. Hun har alltid vært en såkalt periodevenn, hun har én hun henger seg på i en periode før hun bytter. Selvsentrerte mennesker som har behov for å være kjipe mot vennene sine er vanskelige å forholde seg til. Noen ganger er det best å bare trekke seg unna, selv om jeg skjønner veldig godt de som råder til å ta det opp med henne. Du fortjener bedre venner enn dette!! ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #6 Skrevet 30. mars 2019 3 timer siden, Erin84 skrev: Jeg har vært borti noe lignende. En venninne som var verdens beste da jeg hadde det vanskelig, men verdens dårligste venn da noe gikk bra med meg. Det var også veldig varierende hva slags humør hun var i, og humøret avgjorde alltid hvor mye negativt jeg fikk. Hun skulle alltid argumentere mot meg for alt det var verdt og oppførte seg ikke særlig fint på de dagene med dårlig humør. Til slutt fikk jeg nok, og da hun flyttet til kjæresten sin en time unna valgte jeg egentlig bare å trekke meg unna. Jeg skjønner at folk har dårlige dager, men sånne "venner" som henne trenger jeg ikke i livet mitt. Jeg har valgt å ikke ta dette opp med henne, for jeg tror ikke det ville ført til noe godt. Hun har alltid vært en såkalt periodevenn, hun har én hun henger seg på i en periode før hun bytter. Selvsentrerte mennesker som har behov for å være kjipe mot vennene sine er vanskelige å forholde seg til. Noen ganger er det best å bare trekke seg unna, selv om jeg skjønner veldig godt de som råder til å ta det opp med henne. Du fortjener bedre venner enn dette!! ❤️ Takk. Hun hørtes fryktelig slitsom ut. Og er enig med deg i at det er vanskelig å skulle forholde seg til venninner som tilfører mye negativitet i livet. Har liksom ikke tid til å forholde seg til slike mennesker. Det høres ut som om du tok riktig valg, når du valgte å kutte kontakt gradvis. Vanligvis er jeg for å si noe, i hvert fall dersom man ser en viss verdi i relasjonen. Noen ganger er nok ikke folk klarer over hvordan de oppfører seg (men ikke alltid). Men det virker bare som om venninna mi ikke tåler at jeg sier ifra til henne. Etter at jeg begynte å si ifra har hun bare oppført seg mer og mer bitchy mot meg, føler jeg. Utrolig slitsomt. 😕 Anonymkode: 18035...bfe
-LykkeLiten- Skrevet 30. mars 2019 #7 Skrevet 30. mars 2019 Hadde ei venninne som var litt sånn. Når jeg fikk kjæreste som jeg var lykkelig sammen med presterte hun å si til andre venninner (ikke til meg), at han hadde prøvd seg på henne. Det ble mye snakk frem og tilbake, men venninnen min svarte aldri på hva som hadde skjedd, da kjæresten min ikke husket dette og prøvde selv å kontakte henne. Jeg vet ikke hva som skjedde, men hele situasjonen pekte på oppmerksomhet fra venninnen min sin side. Hun har vært utro mot 5 stk jeg vet om, sikkert mer. Så jeg kuttet henne ut.
Erin84 Skrevet 30. mars 2019 #8 Skrevet 30. mars 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Hun hørtes fryktelig slitsom ut. Og er enig med deg i at det er vanskelig å skulle forholde seg til venninner som tilfører mye negativitet i livet. Har liksom ikke tid til å forholde seg til slike mennesker. Det høres ut som om du tok riktig valg, når du valgte å kutte kontakt gradvis. Vanligvis er jeg for å si noe, i hvert fall dersom man ser en viss verdi i relasjonen. Noen ganger er nok ikke folk klarer over hvordan de oppfører seg (men ikke alltid). Men det virker bare som om venninna mi ikke tåler at jeg sier ifra til henne. Etter at jeg begynte å si ifra har hun bare oppført seg mer og mer bitchy mot meg, føler jeg. Utrolig slitsomt. 😕 Anonymkode: 18035...bfe Det er litt vanskelig å se at det er så mye verdi i sånne relasjoner, men jeg skjønner hva du mener. Jeg tenker at livet er bedre ensom enn med sånne mennesker. De er ikke ekte venner, de trenger bare noen å rakke ned på for å føle seg bedre selv. Hun jeg snakker om er helt utrolig egoistisk, og da hun fikk seg kjæreste virket det ikke som hun trengte venner mer. Jeg hørte aldri fra henne da de var her på besøk, og jeg var bare glad til! Denne venninnen din er det bare å gi opp, tenker jeg. Når hun ikke tåler at du sier ifra er det greiest å trekke seg tilbake. Et vennskap skal ikke være en konkurranse om å være mest bitchy.. Noe det blir hvis dere skal fortsette vennskapet 😥 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #9 Skrevet 30. mars 2019 Ja, jeg har ei lignende venninne. Hun begynte for over et år siden å småhakke på meg, det har gått over til mer åpenlys usaklig kritikk som stort sett kommer ut av det blå. Det er ikke engang snakk om ting jeg gjør galt men om ting hvor jeg kan mer enn henne. Jeg vet at det kommer av hennes egne komplekser men nå har hun ikke lenger frikort hos meg. Jeg har begynt å vurdere hva jeg skal gjøre, hun er ikke typen som tar til seg noe selv om man prøver å forklare. Hvis din venninne er på samme måte så synes jeg du må vurdere hvem av dere to som er viktigst for deg på sikt. De siste man skulle trenge å forsvare seg ovenfor er vel venner? Anonymkode: 3e575...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #10 Skrevet 30. mars 2019 Uff, dette høres vanskelig ut. Jeg føler med deg. Anonymkode: 4df86...a68 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #12 Skrevet 31. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har ei lignende venninne. Hun begynte for over et år siden å småhakke på meg, det har gått over til mer åpenlys usaklig kritikk som stort sett kommer ut av det blå. Det er ikke engang snakk om ting jeg gjør galt men om ting hvor jeg kan mer enn henne. Jeg vet at det kommer av hennes egne komplekser men nå har hun ikke lenger frikort hos meg. Jeg har begynt å vurdere hva jeg skal gjøre, hun er ikke typen som tar til seg noe selv om man prøver å forklare. Hvis din venninne er på samme måte så synes jeg du må vurdere hvem av dere to som er viktigst for deg på sikt. De siste man skulle trenge å forsvare seg ovenfor er vel venner? Anonymkode: 3e575...1d7 Huff, skikkelig slitsomt! Har du prøvd å si noe direkte til henne når du har holdt på? Det er jo du som kjenner henne, så dersom du vet at hun kan komme til å blåse det bort, kan ting bli vanskelig. Jeg tror selv at min venninne neppe innrømmer at hun er sjalu, men kanskje etter litt tid, om hun får tenkt på det. Men det er vanskelig å si noe sikkert om. 5 timer siden, Erin84 skrev: Det er litt vanskelig å se at det er så mye verdi i sånne relasjoner, men jeg skjønner hva du mener. Jeg tenker at livet er bedre ensom enn med sånne mennesker. De er ikke ekte venner, de trenger bare noen å rakke ned på for å føle seg bedre selv. Hun jeg snakker om er helt utrolig egoistisk, og da hun fikk seg kjæreste virket det ikke som hun trengte venner mer. Jeg hørte aldri fra henne da de var her på besøk, og jeg var bare glad til! Denne venninnen din er det bare å gi opp, tenker jeg. Når hun ikke tåler at du sier ifra er det greiest å trekke seg tilbake. Et vennskap skal ikke være en konkurranse om å være mest bitchy.. Noe det blir hvis dere skal fortsette vennskapet 😥 Ja, jeg forstår deg. Man skal ikke finne seg i for mye! Og selv om det er mye som er bra i relasjonen også, er det noe galt dersom man stadig opplever å bli hakket på og dermed føler seg dårlig pga det. Kommer det av usikkerhet og sjalusi, og personen innser det, sier unnskyld og ikke gjentar seg, kan man jo vurdere å beholde vennskapet. Men noen er veldig klar over hva de gjør, dessverre. Og ja, man skal ikke konkurrere med vennene sine. Og å feks få sånne tafatte komplimenter som man merker at personen tydelig ikke mener, eks.; «Ja hehe, så pen kjole du har eh» er så frustrerende. Du merker så klart at vedkommende ikke er glad på dine veine. Venninna mi har tom. gjort narr av noe jeg har lagd, som jeg husker jeg brukte lang tid på. Argh.. Anonymkode: 18035...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #13 Skrevet 31. mars 2019 Hvorfor kutter dere ikke bare ut sånne giftige venniner? Det er da så enkelt. Anonymkode: 395c7...b95
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #14 Skrevet 31. mars 2019 Hvis hun kommer med "Det var bare en spøk!"-unnskyldningen svarer du "Det driter jeg i, du lar være å snakke sånn til meg." og bytter samtaleemne. Så kan du ta en prat med henne alene og si "Enten dropper du hakkingen eller så gidder jeg ikke være venn med deg lenger. Venner snakker ikke sånn til hverandre. Om du har sånn humor med andre bryr jeg meg ikke om, det er ikke greit at du gjør sånt mot meg." Hvis hakking er viktigere enn dine følelser er hun ikke venn. Anonymkode: 88694...621 5
Erin84 Skrevet 31. mars 2019 #15 Skrevet 31. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff, skikkelig slitsomt! Har du prøvd å si noe direkte til henne når du har holdt på? Det er jo du som kjenner henne, så dersom du vet at hun kan komme til å blåse det bort, kan ting bli vanskelig. Jeg tror selv at min venninne neppe innrømmer at hun er sjalu, men kanskje etter litt tid, om hun får tenkt på det. Men det er vanskelig å si noe sikkert om. Ja, jeg forstår deg. Man skal ikke finne seg i for mye! Og selv om det er mye som er bra i relasjonen også, er det noe galt dersom man stadig opplever å bli hakket på og dermed føler seg dårlig pga det. Kommer det av usikkerhet og sjalusi, og personen innser det, sier unnskyld og ikke gjentar seg, kan man jo vurdere å beholde vennskapet. Men noen er veldig klar over hva de gjør, dessverre. Og ja, man skal ikke konkurrere med vennene sine. Og å feks få sånne tafatte komplimenter som man merker at personen tydelig ikke mener, eks.; «Ja hehe, så pen kjole du har eh» er så frustrerende. Du merker så klart at vedkommende ikke er glad på dine veine. Venninna mi har tom. gjort narr av noe jeg har lagd, som jeg husker jeg brukte lang tid på. Argh.. Anonymkode: 18035...bfe Jeg har vel aldri helt klart å si noe til henne.. Men jeg tror hun har skjønt at jeg reagerer på denne oppførselen hennes. Hun har en evne til å få meg til å føle meg liten og dum i disse situasjonene, og da blir det vanskelig for meg.. Det var en gang hun kom med en slags unnskyldning og forklarte hvorfor, og jeg skjønner at det øyeblikket hadde hun det vanskelig. Men hun dumma ut både meg og seg selv. Jeg tenker at det var en situasjon der hun kunne valgt å si at hun hadde det ikke bra og måtte gå hjem litt plutselig. Det er ikke bare å kutte ut giftige venner, de har et tak på deg.. Men gjør det når du kjenner deg klar for det! Jeg har hele tiden gitt denne jenta nye sjanser når hun har vært blid og tatt kontakt. Men skjer det igjen må jeg finne på en unnskyldning. Jeg tror ikke jeg klarer å si hvorfor da heller..
Gjest O.G. Skrevet 31. mars 2019 #16 Skrevet 31. mars 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Venninna mi og jeg har vært venner i 5 år nå. Vi har også hatt mye med hverandres familier å gjøre. Så denne situasjonen er ekstra vond for meg, og jeg sitter med en klump i magen når jeg skriver dette. Venninna mi har mange gode egenskaper, men hun har en side ved seg selv som jeg synes er veldig ugrei: Hun kommenterer mye negativt på utseendet mitt. Dette har hun bestandig gjort. Eksempel: «Hårfargen din er kjedelig og håret ditt ser slitt ut», eller «Du er ingen skjønnhet, akkurat», o.l. Hun virker heller aldri spesielt glad når jeg har fått til noe bra i livet mitt. I tillegg har hun ved flere anledninger sagt spydige, subtile kommentarer (gjemt som «spøk») til meg når vi har vært sammen med felles venner. Det har til og med gått så langt at våre felles venner har sagt ifra til henne! Jeg er klar over at hun mest sannsynlig er svært usikker på seg selv. Og jeg har god selvtillit, og tar ingen av kommentarene hun sier til meg. Men det sårer likevel, fordi det kommer fra en jeg anså som en god venninne. Jeg har jo selvfølgelig tenkt lenge på å konfrontere henne, og har faktisk i det siste svart tilbake på ekle kommentarer hun har kommet med. Men det kan virke som om hun ikke har tålt dette, og vi har nå kranglet. Og det synes jeg er vanskelig, fordi jeg bryr meg jo om henne. Men alt som har skjedd har bare fått meg til å ta veldig avstand fra henne. Jeg kjenner jeg får litt fnatt.. nok er nok. Og jeg synes også det er ekkelt at jeg sitter her med en ganske stor tristhetsfølelse, for noe jeg føler at hun har påført meg. Jeg kunne aldri finne meg i å kommentere eller hakke på mine venninner sånn som hun har gjort! Jeg vet at jeg må konfrontere henne, eller i hvert fall prøve å snakke med henne om dette. Men det er vanskelig.. Har noen andre vært i lignende situasjoner? Anonymkode: 18035...bfe Det der er ikke ei venninne av deg. Kutt henne ut.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #17 Skrevet 31. mars 2019 3 timer siden, Erin84 skrev: Jeg har vel aldri helt klart å si noe til henne.. Men jeg tror hun har skjønt at jeg reagerer på denne oppførselen hennes. Hun har en evne til å få meg til å føle meg liten og dum i disse situasjonene, og da blir det vanskelig for meg.. Det var en gang hun kom med en slags unnskyldning og forklarte hvorfor, og jeg skjønner at det øyeblikket hadde hun det vanskelig. Men hun dumma ut både meg og seg selv. Jeg tenker at det var en situasjon der hun kunne valgt å si at hun hadde det ikke bra og måtte gå hjem litt plutselig. Det er ikke bare å kutte ut giftige venner, de har et tak på deg.. Men gjør det når du kjenner deg klar for det! Jeg har hele tiden gitt denne jenta nye sjanser når hun har vært blid og tatt kontakt. Men skjer det igjen må jeg finne på en unnskyldning. Jeg tror ikke jeg klarer å si hvorfor da heller.. Nei, hun der høres ikke ut som ei som klarer å innrømme noe sånt. Kanskje, en gang i fremtiden, hvis hun klarer å bli mer moden. Inntil da hadde jeg gjort som deg, kuttet henne ut. Og det er så sant det du sier. Sånne venninner har så sykt taket på en! Det er helt utrolig hvor mye vi kan klare å unnskylde av oppførsel. Jeg tror det er fordi mye av oppførselen ofte er så subtil og sneaky. Det er mye som kan «unnskyldes» med at «man overdriver», så det er vanskelig å «ta dem» i det. Men når ting alltid gjentar seg sier det alt! Jeg er faktisk litt sjokkert over hvor mye jeg har latt denne venninna mi holde på og trekke meg ned. Jeg har ikke innsett hvor ille det er før jeg skrev det her emnet, faktisk.. Anonymkode: 18035...bfe
Erin84 Skrevet 31. mars 2019 #18 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun der høres ikke ut som ei som klarer å innrømme noe sånt. Kanskje, en gang i fremtiden, hvis hun klarer å bli mer moden. Inntil da hadde jeg gjort som deg, kuttet henne ut. Og det er så sant det du sier. Sånne venninner har så sykt taket på en! Det er helt utrolig hvor mye vi kan klare å unnskylde av oppførsel. Jeg tror det er fordi mye av oppførselen ofte er så subtil og sneaky. Det er mye som kan «unnskyldes» med at «man overdriver», så det er vanskelig å «ta dem» i det. Men når ting alltid gjentar seg sier det alt! Jeg er faktisk litt sjokkert over hvor mye jeg har latt denne venninna mi holde på og trekke meg ned. Jeg har ikke innsett hvor ille det er før jeg skrev det her emnet, faktisk.. Anonymkode: 18035...bfe Det er godt å vite at du har fått hjelp til å innse dette her på forumet 🙂 Jeg er ikke en som er så glad i å diskutere på fora, men jeg er født til denne verden for å hjelpe andre. Så det er godt å se at jeg kunne bidra her! Håper du klarer å kvitte deg med denne "venninnen", og at du klarer å kjenne igjen disse tegnene hos andre mennesker seinere. Da er det lettere å ikke slippe dem innpå deg ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #19 Skrevet 31. mars 2019 Ikke stort å gjøre med dette om man foretrekker å omgi seg med giftige mennesker. Anonymkode: 580a6...c4c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #20 Skrevet 31. mars 2019 8 timer siden, Erin84 skrev: Det er godt å vite at du har fått hjelp til å innse dette her på forumet 🙂 Jeg er ikke en som er så glad i å diskutere på fora, men jeg er født til denne verden for å hjelpe andre. Så det er godt å se at jeg kunne bidra her! Håper du klarer å kvitte deg med denne "venninnen", og at du klarer å kjenne igjen disse tegnene hos andre mennesker seinere. Da er det lettere å ikke slippe dem innpå deg ❤️ Takk for hjelpen. Er fortsatt litt lettere «sjokkert», fordi jeg ikke har innsett hvor ille ting har vært før nå. Jeg har faktisk fått en skikkelig, reel angstfølelse pga dette iløpet av de siste dagene. Veldig ubehagelig, kjenner meg trist og lei. Hun er en av mine nærmeste venninner, og det er så vanskelig å skulle forestille seg et liv uten henne. Jeg skal møte henne til uka, og da tar jeg opp alt. Blir forhåpentligvis bedre da.. Anonymkode: 18035...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå