AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #1 Skrevet 30. mars 2019 Hei, Følger en del jobbgrupper på Facebook, o.l, og disse gruppene blir som regel nedspamma av jobbannonser som vil ha Nordmenn til "solfylte Spania/Hellas/Malta" osv. Virker å være call-center, support, salg, og liknende. Hva er greia med disse? Neste "steg" for å få ned kostnadene? Jeg antar at disse jobbene betaler lokal lønn, og ikke Norsk lønnsnivå? Anonymkode: fbb7c...4b3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #2 Skrevet 30. mars 2019 HAr en kompis som jobba i Spania. Fikk litt bedre enn lokal lønn, men så er jo levekostnadene lavere også. Support/call-center som du skriver. Anonymkode: 9aca3...9fd
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #3 Skrevet 30. mars 2019 Jeg jobbet i Skottland da jeg var yngre, kjekk måte å komme seg ut på om man ikke vil studere eller være au pair. Tjente så vi klarte oss, men detlønner seg å sjekke flere steder, lønna varierer. Anonymkode: 679bd...c37
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #4 Skrevet 30. mars 2019 Det har vært gjort i mange mange år. Jeg jobbet for callsenter i utlandet for 13 år siden. For bedriften var det mye lavere lønnskostander da dem ikke betalte norsk lønn, for oss arbeidstakere var det fult levelig lønn pga levekostnadene. Jeg hadde vel ca 13 000 norske kroner utbetalt, 5500,- i faste utgifter (husleie 60kvm, strøm, nett og mobil). Så var det lavere kostnader til mat og fritid, så levde ganske så godt den tiden! For bedriften var det betraktelig billigere leie av lokaler også. Anonymkode: fe29c...914 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #5 Skrevet 31. mars 2019 Sjekk pensjonsrettighetene også, de er neppe gode. Anonymkode: 5a8b1...07c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #6 Skrevet 31. mars 2019 Er litt nysgjerrig på dette jeg også. Noen jeg kjenner har en slik jobb, slutten av tjueårene med en utdanning hen ikke har fått brukt til noe, nesten 1 mill i studielån, generelt usosial og hater å feste. Dette er vel ikke noe som kan bli til en ordentlig karriere, eller? Høres mer ut som noe man gjør som et friår som 19-åring og vil nyte sol og billig alkohol en stund før studier eller lignende. Anonymkode: e7bab...9e8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 Hvordan skal det på noen som helst måte lønne seg å frakte nordmenn til landet sitt? de krever jo så høy lønn.. Anonymkode: 818e0...64a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #8 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal det på noen som helst måte lønne seg å frakte nordmenn til landet sitt? de krever jo så høy lønn.. Anonymkode: 818e0...64a Sånn jeg forstår det er det norske selskap som driver calling-sentrene sine fra middelhavsland, ergo er det billigere å ha sine ansatte der de kan betale mindre leie for lokale og kan betale lavere lønn. Anonymkode: e7bab...9e8
Vox_populi Skrevet 31. mars 2019 #9 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk pensjonsrettighetene også, de er neppe gode. Anonymkode: 5a8b1...07c Jeg går ut fra at vi her snakker om ungdom i 20-åra, ikke 50-åringer? Pensjonsrettighetene til en ungdom kan du bare glemme; om 40-50 år blir det uansett ingen alderspensjon å få, det har samfunnet ikke råd til. I beste fall, så du ikke direkte sulter ihjel, blir det et minimumsbeløp til alle som ikke har tatt privat pensjonsforsikring og ikke har formue. Størrelsesorden som dagens minstepensjon: 187 000. La i hvert fall ikke pensjonssvindelen stanse deg fra å leve i Sør-Europa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå