AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #1 Skrevet 30. mars 2019 mannen min elsker pasta, og vi grubler på om vi skal servere det når vi gifter oss.Naturligvis en finere form. Noen erfaringer med det? Tenker vin, god parmasan og hjemmelaget saus og pasta. Men hva passer da som forretten og desserten? Anonymkode: 5f3dc...be5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #2 Skrevet 30. mars 2019 Pasta er hverdagsmat og har ingenting i et bryllup å gjøre. Anonymkode: cbfb4...856 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #3 Skrevet 30. mars 2019 Ikke pasta i bryllup... Bare nei! Anonymkode: 76cf1...8f7 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #4 Skrevet 30. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: mannen min elsker pasta, og vi grubler på om vi skal servere det når vi gifter oss.Naturligvis en finere form. Noen erfaringer med det? Tenker vin, god parmasan og hjemmelaget saus og pasta. Men hva passer da som forretten og desserten? Anonymkode: 5f3dc...be5 Hvilen type pastarett er det snakk om? Det er forskjell på pasta med kjøttdeig, liksom og f.eks pasta vongole eller med kremet trøffelsaus Anonymkode: da596...1b4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #5 Skrevet 30. mars 2019 Det skal mye til for å gjøre pasta til et festmåltid som et bryllup vanligvis har Anonymkode: 52921...a15 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #6 Skrevet 30. mars 2019 Den eneste måten jeg kunne tenkt meg å servere pasta i et bryllup er en forrett med pent anrettede ravioli. Anonymkode: 9dd6a...6a7 1
HalldirV2 Skrevet 30. mars 2019 #7 Skrevet 30. mars 2019 Knall! Bare sørg for at det blir med en tomatsaus 😁 Ta et bilde av bruden og alle gjestene etterpå og post her 🤘 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #8 Skrevet 30. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilen type pastarett er det snakk om? Det er forskjell på pasta med kjøttdeig, liksom og f.eks pasta vongole eller med kremet trøffelsaus Anonymkode: da596...1b4 Altså, vi tenker jo en slags bufet med hjemmelaga pasta, finere tilbehør og slikt da. Det er litt oppe i det blå hvordan vi gjennomfører det. Anonymkode: 5f3dc...be5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #9 Skrevet 30. mars 2019 4 minutter siden, HalldirV2 skrev: Knall! Bare sørg for at det blir med en tomatsaus 😁 Ta et bilde av bruden og alle gjestene etterpå og post her 🤘 Ekstra mye tomatsaus!! Mannen min er glad i pasta, men han forslo ikke akkurat det som bryllupsmiddag..... Anonymkode: 14209...5c5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #10 Skrevet 30. mars 2019 Og takk alle som svarer seriøst. Vi påminner om at dette ikke er en tulletråd. Anonymkode: 5f3dc...be5 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #11 Skrevet 30. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, vi tenker jo en slags bufet med hjemmelaga pasta, finere tilbehør og slikt da. Det er litt oppe i det blå hvordan vi gjennomfører det. Anonymkode: 5f3dc...be5 Åja. Da tror jeg faktisk jeg ikke hadde tatt så mye forskjellig pasta, men også litt annet. Er faktisk ikke alle som spiser pasta da. Dere kan jo finne andre gode, italienske retter også. Anonymkode: 14209...5c5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #12 Skrevet 30. mars 2019 Elsker pasta, jeg hadde blitt glad for å få det servert. Husk godt brød til! Bøffelmozarella, tomat og basilikum som forrett, evt parmaskinke og melon eller en god salat. Anonymkode: c9126...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #13 Skrevet 30. mars 2019 Hvis dette virkelig er seriøst: Med tanke på matforgiftningsfaren med kokt pasta er pastabuffet sterkt å fraråde med mindre du virkelig misliker alle gjestene dine! Anonymkode: 9dd6a...6a7 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #14 Skrevet 30. mars 2019 Alt avhenger av setting og hvilket type bryllup det er snakk om. Er det stivpyntede gjester og formell stemning er jeg enig i at pasta fort blir litt for hverdagslig og sølete. Om det derimot er et mer casual bryllup, er det innafor. Da jeg giftet meg var det lite og intimt, med vielse på rådhuset og så en lunsj med 15 gjester på en pen uterestaurant i sola. Folk gikk i sommerkjoler og lignende, inkludert oss som var brudepar. Vi spiste kveite, men en fin pastarett kunne fungert fint i den settinga, f.eks. en god pasta vongole med en eksklusiv hvitvin til. Utfordringa med pasta er at det er utfordrende å lage det perfekt til et stort antall gjester. Spaghettien blir fort kleimete og sammenfiltret. Man bør i hvert fall sørge for at man har ordentlig proffe folk til å lage maten. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette virkelig er seriøst: Med tanke på matforgiftningsfaren med kokt pasta er pastabuffet sterkt å fraråde med mindre du virkelig misliker alle gjestene dine! Anonymkode: 9dd6a...6a7 Snakk om å overdramatisere. Hvis det hadde vært så lett å bli matforgiftet av pasta, lurer jeg på hvordan folk overlever italienske bryllup, hvor pasta i en eller annen form er ekstremt vanlig. Det er neppe snakk om å la pastaen stå ute romtemperatur i mange timer, og det er fullt mulig å holde mat varm i en buffet. Anonymkode: 1a2d5...503 10
Gjest no. 72 Skrevet 30. mars 2019 #15 Skrevet 30. mars 2019 Det finnes ulike retter med pasta, alt fra hverdagspastaen vi kjenner til her i Norge og mer fancy pastaretter som absolutt kan passe i bryllup. Vil anbefale deg å se litt på utenlandske matsider
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #16 Skrevet 30. mars 2019 Folk flest er gjester i massevis av bryllup. Om ett serverer pasta så tviler jeg på at det fører til noen katastrofe... Jeg var i ett som serverte indisk buffet i fjor. Gikk helt fint det! Brudeparet var ikke indiske, de bare ønsket å ha indisk mat fra restauranten de alltid går til. Jeg hadde ikke gått for det samme i mitt, men jeg er nå i alderen der alle gifter seg og jeg har bryllup annenhver helg hele sommeren. Litt indisk var forfriskende. Som de andre sier her, bare pass på at det blit gjort litt fint og spennende. Kanskje dere kan finne en god pastakokk som kan styre fortet? Anonymkode: e9fe8...2db 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #17 Skrevet 31. mars 2019 Jeg ville gått for en lett dessert i alle fall. Pasta er tung mat Anonymkode: a1bfd...b76
Djungelvrål Skrevet 31. mars 2019 #18 Skrevet 31. mars 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Pasta er hverdagsmat og har ingenting i et bryllup å gjøre. Anonymkode: cbfb4...856 Poteter er også hverdagsmat og er OFTE servert i bryllup! 9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #19 Skrevet 1. april 2019 Tenker at det er helt OK jeg! Kanskje ikke spaghetti med kjøttsaus da, men noe litt... finere? Jeg hadde ikke rynket på nesen iallfall. Anonymkode: fa2ab...cd5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #20 Skrevet 1. april 2019 Pasta er ikke en hovedrett. Om pasta var en favoritt ville jeg lagt opp til en fireretters italiensk. Med antipasti, primi, secondi og dolce. Der pasta som tradisjonen tilsier blir servert som primi. Anonymkode: ff8c5...fdd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå