Tove88 Skrevet 30. mars 2019 #1 Skrevet 30. mars 2019 Hei. Jeg sittet og skriver invitasjonen til sønnen min Fillip som skal døpes i sommer. Jeg skal servere snitter, men etter å ha sjekket definisjonen på snitter, ser jeg at dette kun omhandler firkantet brød som er skjært på diagonalen. Jeg skal servere på spiralloff... Kan det fortsatt omtales som snitter (jeg synes dette høres så mye finere ut enn smørbrød som er litt gammeldags), eller må jeg si smørbrød? Kommer folk til å bli skuffet hvis jeg lover snitter og de egentlig får smørbrød? Hilsen rådvill mor😄
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #2 Skrevet 30. mars 2019 Du kan fint bruke spiralloff, men du bør likevel dele opp skivene på skrå så de får en mer håndterlig størrelse. Spiralloff er så flate på bunnen at det er synlig om de er delt opp på skrått eller tvers, og skrådelte skiver er av en eller annen grunn mye mer fancy. Anonymkode: 01c19...ba6 1
Ullvott Skrevet 30. mars 2019 #3 Skrevet 30. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan fint bruke spiralloff, men du bør likevel dele opp skivene på skrå så de får en mer håndterlig størrelse. Spiralloff er så flate på bunnen at det er synlig om de er delt opp på skrått eller tvers, og skrådelte skiver er av en eller annen grunn mye mer fancy. Anonymkode: 01c19...ba6 Jeg er ikke helt sikker på om du snakker om spiralloff. Hvis du gjør det, forstår i alle fall ikke jeg hva du mener, for skivene til spiralloffen er sirkulære, og kan derfor ikke deles på skrå. Til TS: med mindre gjestene dine har en eller annen diagnose som gjør at de tolker alt veldig bokstavelig, eller er fryktelig snobbete og pirkete, har det ingen ting å si. Hvis du likevel synes det er vanskelig, gå til innkjøp av loff med firkantet fasong. Det er tross alt noen måneder til, i følge teksten du skrev, så det skulle være mulig å få til. 3
_popcorn_ Skrevet 30. mars 2019 #4 Skrevet 30. mars 2019 Om noen blir skuffet over at skivene er runde istedet for trekanta, så hadde jeg aldri invitert dem igjen iallefall Om jeg får en invitasjon hvor det står smørbrød eller snitter, så antar jeg det er noe brødmat med pålegg, mer enn det bryr jeg meg ikke så mye om. 1
Tove88 Skrevet 30. mars 2019 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2019 Takk så mye for svar. Er giftet inn i en veldig fin familie, så er dessverre ikke rett fram... Antar av svarene deres at jeg heller får skrive "snitter", med hermetegn, da spiralloff ikke kan brukes som snitter. Jeg får heller kompansere med gode kaker til dessert. Noen tips til kaker som faller i smak hos "overklassen"?
visp Skrevet 30. mars 2019 #6 Skrevet 30. mars 2019 2 minutter siden, Tove88 skrev: Takk så mye for svar. Er giftet inn i en veldig fin familie, så er dessverre ikke rett fram... Antar av svarene deres at jeg heller får skrive "snitter", med hermetegn, da spiralloff ikke kan brukes som snitter. Jeg får heller kompansere med gode kaker til dessert. Noen tips til kaker som faller i smak hos "overklassen"? Er du sikker på at du ikke innbiller deg at de er finere på det enn det de faktisk er? Min erfaring er at overklasse er ganske easygoing, mens de som vil virke som overklasse er veldig opptatt av sånne detaljer. Servèr det du ville servert til hvem som helst andre. De er jo i familie med dåpsbarnet. Dette går fint:) 3
Jytte Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 11 timer siden, Tove88 skrev: Takk så mye for svar. Er giftet inn i en veldig fin familie, så er dessverre ikke rett fram... Antar av svarene deres at jeg heller får skrive "snitter", med hermetegn, da spiralloff ikke kan brukes som snitter. Jeg får heller kompansere med gode kaker til dessert. Noen tips til kaker som faller i smak hos "overklassen"? Som Visp sier, jeg tror heller ikke de er så opphengt i detaljer. Sist jeg var i dåp fikk vi snitter. De hadde bestilt fra catering, og vi brukte kniv og gaffel. Er ofte godt med pålegg på og vanskelig å spise uten. Om du skriver snitter eller smørbrød betyr ingenting. Du kan kanskje variere, noen snitter og noen smørbrød. Et lite spørsmål: Må du ha loff? De fleste er sultne og grovt brød metter mer.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #8 Skrevet 31. mars 2019 Hva med "enkel servering"? Evt den mer uformelle "matbit". Hvis familien er så fin på det, og du derfor vil gjøre dette helt rett, ville jeg heller vurdert annen servering. Snitter/smørbrød er ganske enkelt/uformelt til en dåpsfest. Anonymkode: 1cd4f...f5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå