Gå til innhold

Hvordan skaffe nøkkel til dør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vi har kjøpt et hus fra slutten av 90-tallet. Med tre tenåringer i hus, skulle vi (de) ønske det fantes nøkler til soveromsdørene, men det gjør det altså ikke.. kan man få kjøpt nøkler? I så fall hvor, og hvordan vet man hva slags type?

Anonymkode: 11cda...665

Skrevet (endret)

Har du en nøkkel som passer, kan du gå på nøkkelssmed / bilsmed (?) å få kopiert flere.

Har du ingen nøkkel, så vil jeg tro det letteste er å bytte ut selve dørlåsen og kjøpe ny. Tror det er en ganske ekle sak å få skrudd ned håndtaket med dørlåsen du har fra før, og sette opp en ny.

Endret av exictence
AnonymBruker
Skrevet

Antagelig standard 8'er eller 10'er nøkler. Slik kan nok kjøpes på byggvarebutikker.

Ellers ser jeg ikke helt behovet for å låse. Om det er snakk om standard låser kan en nøkkel uansett åpne alle dørene. Har ungdommer selv og ingen låser dørene, men alle banker på hos de andre da. Er dere ikke vant med å banke på dører og vente på svar? 

Anonymkode: f6816...6d5

• Liker 2
Skrevet

Det er jo bare å skru ut låskassen og ta den med til en forretning som driver med låser. De finner rette nøkkel. Jeg har fått hjelp til å få nøkler til låskasser på dører fra tredvetallet og et skatoll som var hundre år gammelt. Evt. kan du på så nye dører prøve en av de få standardnøklene som finnes hvis låssmeden går med på et utlån.

AnonymBruker
Skrevet

Er det låskasse på dørene? 

Anonymkode: ae5cb...e8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...