Anonym232 Skrevet 30. mars 2019 #1 Skrevet 30. mars 2019 (endret) Hei. Jeg trenger hjelp fort før jeg kanskje dummer meg ut, har prøvd å få svar hos legene men alle er usikker så lurer på hva dere tror 😅 Jeg tok ovitrelle hormonsprøyte 8. mars etter å ha gått på Letrozol fra 27. februar til 3. mars. Alt så ut til å gå bra helt til jeg fikk kraftige blødninger 21. mars. Jeg ringte legen å sporte om jeg skulle starte prosessen på nytt igjen, da svarte de ja så egentlig skal jeg ta sprøyte igjen i morgen, men ble plutselig usikker... Hva tror dere, syns dere det høres rart ut at jeg kan ha eggløsning så tidlig igjen etter forrige gang? Endret 30. mars 2019 av Anonym232
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #3 Skrevet 30. mars 2019 4 timer siden, Anonym232 skrev: Ingen? 😪 Det er ikke så rart at du ikke får svar på dette, tidspunkt på ovitrelle avhenger av hvordan det ser utpå UL/størrelse på eggposer osv. jeg har ikke hørt om noen som rådes til å ta Ovitrelle uten å ha vært på sjekk. Anonymkode: 3b814...74e
Anonym232 Skrevet 30. mars 2019 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så rart at du ikke får svar på dette, tidspunkt på ovitrelle avhenger av hvordan det ser utpå UL/størrelse på eggposer osv. jeg har ikke hørt om noen som rådes til å ta Ovitrelle uten å ha vært på sjekk. Anonymkode: 3b814...74e Hm, merkelig .. jeg har bare fått beskjed om å ta det i noen måneder å se om det funker.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #5 Skrevet 30. mars 2019 Jeg har brukt ovitrelle flere ganger før jeg fikk barn. Legen bør vel sjekke deg før du starter. Hvis du har fått beskjed om å starte i morgen så gjør du det men rart uten sjekk/undersøkelse. Anonymkode: ff4fb...a04
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #6 Skrevet 30. mars 2019 5 minutter siden, Anonym232 skrev: Hm, merkelig .. jeg har bare fått beskjed om å ta det i noen måneder å se om det funker. Går du til en gynekolog som driver endel med dette? Det hørtes ikke helt sånn ut.... Jeg har brukt Letrozol/Ovitrelle i flere sykluser hos offentlig gynekolog som var spesialist i fødselshjelp (og fikk mange med barneønske hos seg). Du skal helt riktig starte med Letrozol uten undersøkelser hver gang. Så skal du på sjekk før forventet EL, og da skal de sjekke hvor mange cm i diameter det er. Det øker gjerne 1-2 cm i døgnet, og man dukker gjerne opp for 2 sjekker for å se om det går riktig vei. Når du så har estimert eggløsning om noen dager, så skal gynekologen gi deg et nøyaktig tidspunkt. Dette skjer ikke på telefon, og det skjer ikke før de faktisk har sjekket i inneværende syklus nokså rett før den settes. Om du ikke får den oppfølgingen bør du bytte, høres ikke særlig optimalt ut. Anonymkode: 3b814...74e
Anonym232 Skrevet 30. mars 2019 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går du til en gynekolog som driver endel med dette? Det hørtes ikke helt sånn ut.... Jeg har brukt Letrozol/Ovitrelle i flere sykluser hos offentlig gynekolog som var spesialist i fødselshjelp (og fikk mange med barneønske hos seg). Du skal helt riktig starte med Letrozol uten undersøkelser hver gang. Så skal du på sjekk før forventet EL, og da skal de sjekke hvor mange cm i diameter det er. Det øker gjerne 1-2 cm i døgnet, og man dukker gjerne opp for 2 sjekker for å se om det går riktig vei. Når du så har estimert eggløsning om noen dager, så skal gynekologen gi deg et nøyaktig tidspunkt. Dette skjer ikke på telefon, og det skjer ikke før de faktisk har sjekket i inneværende syklus nokså rett før den settes. Om du ikke får den oppfølgingen bør du bytte, høres ikke særlig optimalt ut. Anonymkode: 3b814...74e Er ikke sikker på om gynekologen driver med dette ofte, har dratt til nærmeste sykehus .. men skal virkelig vurdere å bytte sykehus, fikk ikke noe informasjon eller opplæring når jeg bynte på dette 😪
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå