Gå til innhold

Er det teit av meg å dra hjem nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student og har ikke sett familien min siden jul, har ikke hatt tid eller råd før nå. 

Endelig kommer jeg hjem og får beskjed i dag at ingen av søsknene mine som bor i nabobyen har tid å treffe meg likevel. 

Mamma sier at det er hun som har bedt dem om å ikke komme hjem fordi det er stress for dem. Særlig. 

Har lyst å bare ta første toget tilbake til studentbyen så jeg kan stikke ut med vennene mine. Er det greit eller for barnslig?

Anonymkode: dff86...62a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver selv at du ikke har hatt tid (i tillegg til råd) før nå. Tenkt over at de heller ikke kan prioritere tid. Hvorfor skal de hive seg rundt på dagen når du er hjemom, akkurat når det passer deg? I alle fall når dere nylig har sett hverandre i jula. 

Også sier moren din sikkert det hun sier for å beskytte dem, hun tar på seg ansvaret. 

Du virker veldig dramatisk. Greit å være litt såret, men hive seg på toget hjem? Nyt tiden hjemme med foreldrene dine i stedet. 

Anonymkode: 6b23c...2d6

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Hva du skal gjøre kan jeg ikke si, men neste gang avtaler du med dem at det passer før du planlegger å skulle hjem. 

Anonymkode: 37b18...986

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nyt tiden med mammaen din da? Du er ikke garantert å ha henne for alltid. Skjønner virkelig ikke problemstillingen din? 

Er det rart folk har lite kontakt med familiene sine når absolutt alt må tilrettelegges for at de skal bruke tid med sin egen mor. 

Anonymkode: 115f6...6a9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja du er teit om du drar hjem nå. Er ikke moren din verdt et besøk? Er det kun søsknene dine du vil besøke? 

Anonymkode: 11a49...6eb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mamma er ikke ensom, hun har pappa og en hund. Dessuten snakker jeg og mamma i telefon hver eeeeeneste dag. Men det er søsknene mine som spesielt har mast at jeg må hjem, at jeg er litt utakknemlig når jeg ikke vier familien ett besøk. Også er jeg endelig her og hva skjer? Synes det er vanskelig å ikke ta der personlig da. Jeg har jo lyst å se søsknene mine. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Men avtalte du på forhånd med de om det passet? Du kan jo ikke vente at de slipper alt de har i hendene fordi du plutselig er hjemme uten å si fra. De har jo egne liv og planer, sånn som deg. 

Anonymkode: 54d16...158

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma er ikke ensom, hun har pappa og en hund. Dessuten snakker jeg og mamma i telefon hver eeeeeneste dag. Men det er søsknene mine som spesielt har mast at jeg må hjem, at jeg er litt utakknemlig når jeg ikke vier familien ett besøk. Også er jeg endelig her og hva skjer? Synes det er vanskelig å ikke ta der personlig da. Jeg har jo lyst å se søsknene mine. 

TS

Godt at hun ikke er ensom men det er fortsatt bedre for henne å ha barnet sitt der litt også. Å snakke i telefonen er ikke det samme som å ha vedkommende der. 

De har vel gått lei av maset og kanskje tilogmed pratet med din mor om at du er for lite hjemme ? Du må jo gjenta besøkene oftere så de ser at du faktisk prøver, og ikke forvente absolutt alt med en gang du kan.

Du kan jo også alltid se om de har tid til en kopp kaffe så kan du, mor og far besøke dem mens du er der? 

Anonymkode: 115f6...6a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Min mor er heller ikke ensom, å vi snakker mye på telefon. Men det er noe annet å faktisk være sammen med personen. Avtalte du med søsknene dine før du dro? Eller bare regnet du med at de ville slippe alt de hadde for deg? 

Anonymkode: 11a49...6eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Men du ser ikke hvordan dette oppfattes av dine søsken?

De har vist interesse, håpet at du skal komme hjem. Også kommer du hjem akkurat når det passer deg, uten å ha avtalt med dem før billetter er bestilt, og forventer at de skal kaste alt annet av planer ut vinduet for å være der med deg? 

Noe sier meg at de treffer spikeren på hodet når de antyder at du er litt utakknemlig for de rundt deg. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg syntes det er teit hvis du reiser hjem. Du kan ikke ditche foreldrene dine slik selv om søstrene dine er opptatt. 

Anonymkode: d3938...fdd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du ser ikke hvordan dette oppfattes av dine søsken?

De har vist interesse, håpet at du skal komme hjem. Også kommer du hjem akkurat når det passer deg, uten å ha avtalt med dem før billetter er bestilt, og forventer at de skal kaste alt annet av planer ut vinduet for å være der med deg? 

Noe sier meg at de treffer spikeren på hodet når de antyder at du er litt utakknemlig for de rundt deg. 

Ja, tanken slo meg at de var ute etter å straffe meg ja. Nå blir det hvertfall lenge til jeg kommer på besøk igjen, for å si det sånn. 

TS

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tanken slo meg at de var ute etter å straffe meg ja. Nå blir det hvertfall lenge til jeg kommer på besøk igjen, for å si det sånn. 

TS

Dette er barnslig av deg. Snakk med dem! 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Lou Salome skrev:

Dette er barnslig av deg. Snakk med dem! 

Nei, men han har jo rett. De prøver nok å gjøre en "statement". 

TS

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Nå håper jeg virkelig du troller...

Om ikke er du stereotypen på bortskjemt lillesøster, som gjør akkurat som du vil, og forventer at alle skal stille opp når det passer deg. 

Fortsetter du slik kommer du til å sitte igjen ensom, bitter og uten familie. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Er vel heller du som praktiserer straff her

Anonymkode: 99a96...d6a

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg får ikke tak i om dere hadde en avtale om å treffes denne helgen? Når dere nå er borteboende alle mann, er det naturlig at du avtaler direkte med søsknene dine om det er dem du vil treffe. Avtaler du via mor, er det primært mor du har en avtale med. 

Endret av Hactar
  • Liker 3
Gjest månedrømmer
Skrevet

Ts   avtalte du med de at du skulle komme. Eller bare dukket du opp.  Vill mamma ha deg der. Venner?

Har en søster litt som deg. Hun snakker ofte om pliktbesøket hun har og at vi alle mååå komme til der hun er. Viss hun er hos mamma må vi alle søsken dra ditt. Men vet du . Vi har et liv vi også. Og etter att hun flyttet har vi levd videre og klart oss helt fint uten plikt besøk.  Før all del glad i henne og koselig å treffes . Men hun har ikke helt forstått at vår verden ikke sentere rundt henne.  

Dra hjem du viss du vil. Men ikke tro at folk ikke kommer til å snakke om det og synes du gjorde noe dumt.  

Skrevet

Om du reiser hjem nå, hvordan tror du det føles for din mor? Da straffer du jo henne, er det bedre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det kun du som virker utakknemlig og respektløs TS... Veldig umoden oppførsel fra deg.

Anonymkode: 01d08...e0e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...