Gå til innhold

Oppskrift på gode scones ønskes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ønsker oppskrift på gode og vellykkede scones du har bakt.

Vet det finnes mengder avmoppskrifter ved å google, men ønsker oppskrift andre har prøvd og er fornøyd med. 

Fysen på noe godt!

Anonymkode: c4b3f...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver en oppskrift akkurat nå, men de skulle stå en time før de settes i ovnen, og det er fremdeles en halv time til. Hvis de blir gode skal jeg poste oppskriften til deg. :)

Endret av Brunhilde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var baksten ferdig, og jeg syns de ble gode. Jeg kjevlet nok litt tynnere leiv enn i oppskriften, og fikk 12 stykker som ikke var kjempehøyde, men smaken var veldig god.

Her er oppskriften jeg brukte. Dette er altså søte scones med rosiner, det var det jeg kjesket på i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne men bruker litt olje istedet for smør. Videre erstatter jeg de 2 dl med sammalt mel med havre, solsikkefrø, linfrø, chiafrø, alt etter hva jeg har i skapet.  Bruker også bare 1 ts sukker. Trykker deigen ut til en tykk leiv, så bruker jeg en stor kopp til å trykke ut rundinger av deigen.

https://www.tine.no/oppskrifter/bakst/scones-og-muffins/grove-scones-grunnoppskrift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander mel, bakepulver og paprikapulver. Sistnevnte gjør smaken bedre fordi jeg kutter små ostebiter oppi. Er litt raus med dem. Så litt salt og tilslutt kald melk og knar deigen sånn passe, så den ikke blir for hard. Den blir en smule klissete, men grei nok til å lage runde "kaker" som jeg så skjærer et ganske dypt kryss i med kniv, fordi de da lett brytes til passe stykker når de er ferdig stekt.

Jeg tar alt på slump, så hvor mye av hvert har jeg dessvere ikke nøyaktig mål på. De blir gode og serveres til tomatsupper stort sett. Men passer jo så klart til å ha pålegg på også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
49 minutter siden, Brunhilde skrev:

Da var baksten ferdig, og jeg syns de ble gode. Jeg kjevlet nok litt tynnere leiv enn i oppskriften, og fikk 12 stykker som ikke var kjempehøyde, men smaken var veldig god.

Her er oppskriften jeg brukte. Dette er altså søte scones med rosiner, det var det jeg kjesket på i dag.

Takk snille Bunhild, du både prøvebaker og deler :dagens-rose:

1 time siden, Piffi skrev:

Trines matblogg sine er fantastiske! Har aldri mislykkes med dem! 

Bloggere går jeg ikke inn og gir klikk, av prinsipp. Men takk for forslag. 

37 minutter siden, SupaWoman skrev:

Jeg bruker denne men bruker litt olje istedet for smør. Videre erstatter jeg de 2 dl med sammalt mel med havre, solsikkefrø, linfrø, chiafrø, alt etter hva jeg har i skapet.  Bruker også bare 1 ts sukker. Trykker deigen ut til en tykk leiv, så bruker jeg en stor kopp til å trykke ut rundinger av deigen.

https://www.tine.no/oppskrifter/bakst/scones-og-muffins/grove-scones-grunnoppskrift

Takk. Jeg er ikke så dyktig bakstekone at jeg tørr å gjøre annet enn å følge oppskriften slagisk. 

Søkte kjelp hos baker'n i dag. Skal teste ut i morgen. 

Anonymkode: c4b3f...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bloggere går jeg ikke inn og gir klikk, av prinsipp. Men takk for forslag.

I så fall anbefaler jeg Trines kokebøker, for hun har så gode oppskrifter at det vil være synd å gå glipp av dem 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...