AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #21 Skrevet 30. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja. Altså, sier seg jo selv at sykepleiere og tannpleiere er av veldig middelmådig intelligens. De kunne aldri blitt leger og tannleger, hvertfall ikke flinke i jobben. Anonymkode: 515e5...bf5 Den gjennomsnittlige intelligens for en lege er 120, altså ikke en svært høy intelligens. Hva mener du med " av veldig middelmådig intelligens" ? Anonymkode: 6144e...8bf
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #22 Skrevet 30. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan se medianlønn for tannleger på utdanning.no. Synes lønna ser temmelig bra ut jeg. Og så tjener man vel enda mer hvis man jobber i privat sektor. Anonymkode: 437cf...fdd Gjennomsnittslønnen gir ikke nødvendigvis et riktig bilde. Lønnen i den offentlige tannhelsetjenesten varierer stort mellom de ulike fylkene, og tannleger med spesialistutdanning trekker også opp gjennomsnittet. I de store byene er ikke lønnen spesielt høy, da det alltid vil være lett å rekruttere tannleger dit. Anonymkode: 6a76a...b84
SoWhat? Skrevet 30. mars 2019 #23 Skrevet 30. mars 2019 Det er da ikke vanskelig å skjønne. Ikke alle ønsker å jobbe med det samme, men innenfor et felt. Det er vel ikke så rart? 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #24 Skrevet 30. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Den gjennomsnittlige intelligens for en lege er 120, altså ikke en svært høy intelligens. Hva mener du med " av veldig middelmådig intelligens" ? Anonymkode: 6144e...8bf Hvis det er IQ du referer til, så er 120 ansett som overlegen IQ. Prøv igjen. Det er fakta at sykepleiere og tannpleiere er gjennomsnittlig dummere enn leger og tannleger. Akkurat som at mattelærere er dummere enn fysikere. Anonymkode: 515e5...bf5
SoWhat? Skrevet 30. mars 2019 #25 Skrevet 30. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er IQ du referer til, så er 120 ansett som overlegen IQ. Prøv igjen. Det er fakta at sykepleiere og tannpleiere er gjennomsnittlig dummere enn leger og tannleger. Akkurat som at mattelærere er dummere enn fysikere. Anonymkode: 515e5...bf5 🤣
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #26 Skrevet 30. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gjennomsnittslønnen gir ikke nødvendigvis et riktig bilde. Lønnen i den offentlige tannhelsetjenesten varierer stort mellom de ulike fylkene, og tannleger med spesialistutdanning trekker også opp gjennomsnittet. I de store byene er ikke lønnen spesielt høy, da det alltid vil være lett å rekruttere tannleger dit. Anonymkode: 6a76a...b84 Det er medianlønn, ikke gjennomsnittslønn. Anonymkode: 437cf...fdd
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #27 Skrevet 30. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis alle skulle blitt leger eller advokater, ville samfunnet stoppet opp. Man trenger folk i alle posisjoner for å få samfunnet til å gå rundt. At du betviler tannpleiernes intellektuelle nivå, sier vel sitt om deg. Anonymkode: bb302...36b Helt enig. Hva skulle legene gjort uten sykepleierne (og omvendt)? Og tannlegene uten tannpleierne (og omvendt)? De er utfyllende roller, avhengige av hverandre for at helsevesenet som system skal fungere. Anonymkode: 437cf...fdd
Honey Dew Skrevet 30. mars 2019 #28 Skrevet 30. mars 2019 Piloter: Er det de som aldri klarte å bli astronauter? 8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #29 Skrevet 31. mars 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Neppe. Det er, som andre påpeker, litt det samme som at noen blir sykepleiere og andre leger. Det er som regel kanskje forskjellige type folk. Sykepleiere ønsker gjerne en kort, sikker utdanning som gir helt grei lønn og der de alltid er en del av et team og ikke har for mye eneansvar eller befinner seg i skuddlinjen på noen måte (det er jo legene som tar de store beslutningene). Leger tar laaang og strevsom utdanning, er gjerne fascinert av medisinske fenomener og problemstillinger, har ikke noe problem med å jobbe selvstendig og ha mye administrativt og medisinsk ansvar. Bortsett fra at begge yrkesgrupper jobber med pasientkontakt, er det ikke mye de har til felles. Sånn er det med tannleger og tannpleiere også vil jeg tro. To ulike menneskegrupper som ønsker ulike ting for yrkeslivet, og som ikke ønsker den andres jobb. Anonymkode: e691b...569 Jeg er sykepleier og må si at det er ganske mye eneansvar. Det er ikke sånn at en lege alltid står parat i akutte situasjoner. Nå er jeg dog spesialist innen mitt felt og har kompetanse til å gjøre svært mange ting som sykepleiere som ikke er spesialister innen mitt felt ikke kan. Jeg går gjerne til tannpleier da jeg uansett må få ny time om jeg skulle trenge å borre. Jeg pleier som regel bare å ta en røntgen og fjerne noe smått med tannstein uansett. Anonymkode: 21ac2...9f1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #30 Skrevet 31. mars 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er IQ du referer til, så er 120 ansett som overlegen IQ. Prøv igjen. Det er fakta at sykepleiere og tannpleiere er gjennomsnittlig dummere enn leger og tannleger. Akkurat som at mattelærere er dummere enn fysikere. Anonymkode: 515e5...bf5 Ja det er over snittet, men ikke en veldig høy iq. Anonymkode: 6144e...8bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå