Gå til innhold

Nybegynner fredslilje

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tusen takk for gode tips og råd, folkens! Det var veldig informerende og nyttige tips. Kvinneguiden skuffer aldri 😊 

Jeg skal gjøre et nytt forsøk og prøve å ikke vanne for mye. 

God helg! 

Anonymkode: 5e9b4...bfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krampus

Legg leicakuler i bunnen av krukka, da drenerer de og gjør at den ikke står i vann om du overvanner, og så går du inn dagen etter og tømmer det vannet som har samlet seg nedi der. Den bør ikke stå i vann, da råtner røttene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg venter til bladene henger litt eller kjennes slappe ut, og skyller den skikkelig i dusjen eller vasken (ikke bladene, men rett oppi plastpotta). Gjennomvåt, altså. Den står å renner av seg over natten, og settes tilbake i potteskjuleren om morgenen. Sålenge vannet får renne av og jorda tørker til neste gang kan du ikke overvanne de 🌿

Min er ganske stor, men trenger bare vannes hver 2-3 uke på denne måten

Anonymkode: 09cf9...3f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som flere andre her - fredsliljen min klarer jeg ikke å ta livet av! Vanner når den begynner å henge med bladene, og da kvikner den til igjen med en gang. 

Jeg har hatt min på badet det siste året, og der ser det ut som den har det prima (varmt og mørkt). Når den stod i vinduskarm ble den fort gul i bladene, så tror ikke den liker direkte sollys så godt.

Jeg har planter på «prøve og feile»-måten, så liten vitenskaplig kunnskap hos meg 😅

Anonymkode: 4e653...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...