AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #1 Skrevet 30. mars 2019 Fikk plutselig lekkasje på blandebatteriet på kjøkkenet (lekker to steder på halsen, ikke der vannet kommer ut). Det er helg og jeg er idiot på området. Trenger jeg rørlegger til dette eller kan jeg fikse det selv? Det er ingen egen stengeventil til kjøkkenkranen så jeg måtte stenge vannet til hele leiligheten=problem som må løses relativt raskt. Anonymkode: 75446...ece
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #2 Skrevet 30. mars 2019 Er det helt nederst det er utett? Kan være en pakning som må skiftes. Det kan du nok fikse sjøl om du kjøper ny pakning som passer. Regner med at det ikke er på selve krana det er utett. Anonymkode: 199c2...232
skruf Skrevet 30. mars 2019 #3 Skrevet 30. mars 2019 Mest sannsynlig ei pakning, det kan du få til å fikse selv. Hvis ikke så kanskje du har noen venner eller naboer som har skiftet pakning selv og som kan bistå deg
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #4 Skrevet 30. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk plutselig lekkasje på blandebatteriet på kjøkkenet (lekker to steder på halsen, ikke der vannet kommer ut). Det er helg og jeg er idiot på området. Trenger jeg rørlegger til dette eller kan jeg fikse det selv? Det er ingen egen stengeventil til kjøkkenkranen så jeg måtte stenge vannet til hele leiligheten=problem som må løses relativt raskt. Anonymkode: 75446...ece Blandebatteriet bør byttes. Å fikse ting med vann selv, er risikosport. Gjør du noe galt og får lekkasje, kan du risikere ingen utbetaling på forsikring. Vannsksder blir fort dyre, veldig kostbare skader. Anonymkode: a4f06...cc7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #5 Skrevet 30. mars 2019 Det høres ut som noe jeg hadde for et par år siden. Jeg skiftet pakning selv og det ordnet seg. Anonymkode: 5911d...233
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #6 Skrevet 30. mars 2019 Høres ut som det er en pakning som må byttes, ja. Ta bilde av kranen og besøk en rørlegger-forretning for å kjøpe pakning. De vil hjelpe deg med å finne riktig og forklare hvordan. Dere burde ha en ventil på alle krantilkoblinger for å hindre å måtte skru av hovedkranen når det er lekkasjer. Anonymkode: e4d45...4a2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #7 Skrevet 30. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det helt nederst det er utett? Kan være en pakning som må skiftes. Det kan du nok fikse sjøl om du kjøper ny pakning som passer. Regner med at det ikke er på selve krana det er utett. Anonymkode: 199c2...232 Det ser ut som det er et ledd opp fra bunnen det lekker fra. Altså på den tjukkeste armen med kaldt/varmt ts Anonymkode: 75446...ece
Hanne67 Skrevet 30. mars 2019 #8 Skrevet 30. mars 2019 Du kan søke etter merket på krana på google, så kan det hende du får hjelp på nettsiden deres. Eller du kan søke etter merket og lekkasje på YouTube, så finner du en instruksjon der på hvordan åpne og bytte. Siden det er en lekkasje utvendig så er det nok en pakning. Ved lekkasje fra selve tuten så må innsatsen inni krana byttes. Er litt info her også: https://www.aftenposten.no/norge/i/G1WgQ/En-kran-som-lekker_-fikser-du-pa-fa-minutter
_popcorn_ Skrevet 30. mars 2019 #9 Skrevet 30. mars 2019 Vanskelig å si hvor lett det eventuelt kan løses uten å vite hvilket blandebatteri det er og mer nøyaktig hvor det lekker. Kan du ta bilde av hele greia, og si mer nøyaktig hvor det lekker? Og lekker det konstant, eller når du bruker krana? Pipler det vann eller fosser det?
Duff Skrevet 30. mars 2019 #10 Skrevet 30. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som det er en pakning som må byttes, ja. Ta bilde av kranen og besøk en rørlegger-forretning for å kjøpe pakning. De vil hjelpe deg med å finne riktig og forklare hvordan. Dere burde ha en ventil på alle krantilkoblinger for å hindre å måtte skru av hovedkranen når det er lekkasjer. Anonymkode: e4d45...4a2 Dette. Og kom deg av gårde før butikken stenger.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #11 Skrevet 30. mars 2019 51 minutter siden, Duff skrev: Dette. Og kom deg av gårde før butikken stenger. Har snakket med rørlegger nå. Jeg må visst skifte hele batteriet. ts. Anonymkode: 75446...ece
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #12 Skrevet 31. mars 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har snakket med rørlegger nå. Jeg må visst skifte hele batteriet. ts. Anonymkode: 75446...ece Sikkert lurt. Om blandebatteriet er gammelt er det ingen vits i å begynne å reparere på det. Anonymkode: bfbc9...eba
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #13 Skrevet 10. april 2019 Mitt lakk også. Det var originalt fra da leiligheten var bygget. Jeg byttet hele greia. Turte ikke å reparere noe gammalt. Husker ikke i farten hva som var bygge år og når den lakk, men sjekk hvor lenge de burde vare før du reparerer istedenfor å kjøpe nytt. Anonymkode: 03b41...3a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå