AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #1 Skrevet 30. mars 2019 Det virker veldig praktisk med lekegrind, men jeg kan ikke huske å ha sett det hjemme hos noen siden nittitallet. Er det noen som fortsatt bruker lekegrind? Anonymkode: 0db2c...179
Maleficenta Skrevet 30. mars 2019 #2 Skrevet 30. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker veldig praktisk med lekegrind, men jeg kan ikke huske å ha sett det hjemme hos noen siden nittitallet. Er det noen som fortsatt bruker lekegrind? Anonymkode: 0db2c...179 Har men har ikke døra igjen så kiden kan krype inn og ut av den som han vil. Han liker seg inni der.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #3 Skrevet 30. mars 2019 Aldri brukt til mine to barn Anonymkode: 66526...dfb
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #4 Skrevet 30. mars 2019 Ja, brukt det til begge mine Anonymkode: 09ed6...557
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #5 Skrevet 30. mars 2019 Jeg ville ikke kjøpt det før jeg så et behov for det, tror det ofte bare blir et sted man samler lekene når man rydder.. Tror det var vanligere før, når mor oftere var hjemme lenger / med flere små barn, og hun skulle gjøre «husmorarbeid» samtidig? Har man hus i flere etasjer der det ikke er lett å stenge sv med trappegrind, eller man har hund /dyr man ikke vil skal gå bort til baby mens den voksne går til et annet rom (på do etc) så kan det sikkert dekke et behov. Noen barn er høyt og lavt bare man snur ryggen til et sekund, men igjen - jeg ville ventet til behovet oppstod før jeg kjøpte det. Anonymkode: e4f51...c90 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #6 Skrevet 30. mars 2019 Hadde ikke med første. Lånte en med nr 2, ble brukt bitte litt, men mest til å legge leker oppi når jeg ryddet, eller ting jeg ikke ville at ungen skulle få tak i. Anonymkode: a07e1...173
Noldus Skrevet 30. mars 2019 #7 Skrevet 30. mars 2019 Har brukt det mye til alle mine 3. De har sovet der på dagtid de første mnd og ellers brukt som lekeplass. Mine har trivdes godt oppi alle 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #8 Skrevet 30. mars 2019 Ja. Pga hunden brukte vi lekegrind mye. Anonymkode: 6882b...e5b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #9 Skrevet 30. mars 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Det virker veldig praktisk med lekegrind, men jeg kan ikke huske å ha sett det hjemme hos noen siden nittitallet. Er det noen som fortsatt bruker lekegrind? Anonymkode: 0db2c...179 Jeg har lekegrind til barn på 1 år. I begynnelsen var den veldig fin til dagsoving. Når barnet ble større og vi måtte flytte bunnen ned, ble den ikke så mye brukt. Men nå er den fin å ha, selv om den brukes veldig lite. Barnet bruker den stort sett kun når jeg skal gjøre noe som er potensielt farlig for et barn som springer rundt overalt. F. Ex ta ut brød/ varm mat fra stekeovn. Anonymkode: bea5a...e6f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #10 Skrevet 30. mars 2019 Ja, og brukes mye. Feks. når jeg skal på do, så kan jeg lempe ungen oppi der. Eller om jeg skal lage middag/vaske klær eller noe hvor jeg ikke kan se hva ungen driver med (han krabber og eeeelsker ledninger....). Ikke minst vet jeg at hunden er trygg når ungen er i bur 😅 Anonymkode: a1aa9...c67 4
Arkana Skrevet 30. mars 2019 #11 Skrevet 30. mars 2019 Vi har tre barn og har aldri brukt lekegrind. Har aldri sett behovet.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #12 Skrevet 30. mars 2019 Nei, brukte aldri lekegrind. Får ‘febgselsfølelse’ av det. Anonymkode: cff41...09d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #13 Skrevet 30. mars 2019 Kjøpte en fordi den var billig, endte opp med å bruke den som romdeler når jeg ryddet på den ene siden og ikke ville at alt skulle bli til rot igjen. Senere så satte jeg bikkja der så han fikk fred mens jeg var på den andre siden av huset. Hunden har bur altså men den kidden klarer jammen meg å dra buret rundt i stua også. Men grinden får fred! Anonymkode: f2eaa...506
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #14 Skrevet 30. mars 2019 Kjøpte til eldstemann men det ble aldri brukt. Har trappegrinder for å sperre av hele stua i steden (til trappa, inn til kjøkkenet hvis jeg har noe på platene eller i oven, ut til gangen slik at fristelsen for å rote i sko ikke blir for stor (pluss at hunden kan sperres inne der slik at den får fred) samt ut til verandaen slik at vi kan lufte uten at babyen krabber ut) Anonymkode: 4b774...81f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #15 Skrevet 30. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det virker veldig praktisk med lekegrind, men jeg kan ikke huske å ha sett det hjemme hos noen siden nittitallet. Er det noen som fortsatt bruker lekegrind? Anonymkode: 0db2c...179 Mange bruker lekegrind. Men du kan ikke begynne å sette ettåringen i lekegrind, brått og plutselig da blir du ikke populær. Narnet må tilvennes lekegrind fra det er lite. Med flere små var lekegrind et must både for å skille barna og la den som trengte fred fra de andre få være i fred med lek eller søvn i lekegrinda. Lekegrind er også et utmerket sted å plassere lekene når en rydder... Anonymkode: 209a2...e92
Nerine_ Skrevet 30. mars 2019 #16 Skrevet 30. mars 2019 Jeg brukte det til mine når jeg skulle lage middag, sette på en vask og andre ting som tilsa at jeg ikke hadde mulighet til å ha øyne på barna til enhver tid.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #17 Skrevet 30. mars 2019 Vi brukte det så barna kunne være ute på sommeren mens vi gjorde hagearbeid og malte hus etc. Anonymkode: 2c7bf...224
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #18 Skrevet 30. mars 2019 4 hours ago, Maleficenta said: Har men har ikke døra igjen så kiden kan krype inn og ut av den som han vil. Han liker seg inni der. Dør? Anonymkode: 8087b...ffa
Maleficenta Skrevet 30. mars 2019 #19 Skrevet 30. mars 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dør? Anonymkode: 8087b...ffa Ikke dør men den delen av grinda som går an å åpne og lukke. Er iallefall det på den jeg har. Evt er det bare samboeren som ikke har festa den på..
Celtic Heart Skrevet 30. mars 2019 #20 Skrevet 30. mars 2019 kjøpte en da jeg fikk nr 2. Tenkte det ville være greit å ha storebror der mens lillebror kunne ligge på sofaen. Endte med å bruke den til lillebror da storebror klatret ut. Brukte den kjempemye da vi har stort Hus over flere plan og stor hage. Da kunne jeg liksom løpe opp og ned med ting uten å bekymre meg for trappa. Kunne lufte uten at han stakk av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå