AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #1 Skrevet 29. mars 2019 I kveld smalt det ordentlig igjen. Søsteren min er på besøk hos våre foreldre som bor hos meg. Vi er begge to i 30 årene og har siden vi ble tenåringer ikke gått overens. Jeg unngår henne så godt jeg kan. Hun er særdeles krevende og har hele livet forventet att folk tilpasser seg henne og att hun kan gjøre som hun vil. Hun har en god jobb som krever att hun har ren vandelsattest. Søsteren min har dessverre alltid tydd til vold når hun blir sint, samtidig som hun er hun er stor og sterk. I kveld forlangte hun att huset skulle være stille kl. 21 for da ville hun sove. Jeg måtte bruke kopimaskinen på naborommet. det var tydeligvis ikke greit for hun kom bakfra og tok tak i håret mitt og smelte hodet mitt inn i veggen. Deretter slo hun meg flere ganger, jeg fikk holdt henne nede tilslutt. Moren min kom og fikk henne unna meg ved å dytte henne inn i ett annet rom. Jeg synes det overhode ikke er greit att alle her i huset skal stå på pinne for hennes befalinger hele tiden, og i kveld toppet det seg. jeg har sagt att nå er det nok og att hun ikke er velkommen inn i mitt hus igjen, for det er ikke første gangen. Jeg vet det her blir en konflikt i forhold til mine foreldre og lurer på hvordan jeg skal få de til å forstå dette (de har alltid overbeskyttet henne)? Jeg lurer også på om jeg faktisk skal anmelde det denne gangen, så hun skjønner alvoret. Risikoen er da att hun mister sin lisens på jobben noe jeg ikke ønsker for henne. jeg vil bare att hun skal oppføre seg som folk. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 5de9f...d75 1
Populært innlegg The Kitten Skrevet 29. mars 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 29. mars 2019 Hvis min bror hadde behandlet meg slik ville jeg anmeldt ham. Uavhengig av om han trengte ren vandelsattest eller ikke. Det er en grunn til at det kreves vandelsattest og det er at slike personer ikke får jobbe med sårbare grupper. 69
Emmelise Skrevet 29. mars 2019 #3 Skrevet 29. mars 2019 Det første jeg vil spørre om er om din søster har noen diagnoser? Det er simpelthen ikke normalt at man reagerer så voldsomt for så lite. Uavhengig av det, så syntes jeg du burde anmelde. @The Kitten har et veldig godt poeng, samt det er på tide din søster lærer at det er konsekvenser for hennes oppførsel. 25
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #4 Skrevet 29. mars 2019 Men normalt oppegående mennesker angriper ikke andre fysisk på slik måte. Søsteren din trenger jo psykisk helsehjelp, hun kan umulig ha det bra med seg selv. Ville krever at hun begynte til psykolog. Om ikke ville jeg anmeldt. Anonymkode: 3e2e8...462 15
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #5 Skrevet 30. mars 2019 2 minutter siden, Emmelise skrev: Det første jeg vil spørre om er om din søster har noen diagnoser? Det er simpelthen ikke normalt at man reagerer så voldsomt for så lite. Uavhengig av det, så syntes jeg du burde anmelde. @The Kitten har et veldig godt poeng, samt det er på tide din søster lærer at det er konsekvenser for hennes oppførsel. jeg vil tro hun har neon diagnoser, vet att depresjon har vært inne i bilde men ikke noe annet. ja dere har absolutt et godt poeng begge to,det bør jo absolutt taes med i vurderingen. Anonymkode: 5de9f...d75 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #6 Skrevet 30. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men normalt oppegående mennesker angriper ikke andre fysisk på slik måte. Søsteren din trenger jo psykisk helsehjelp, hun kan umulig ha det bra med seg selv. Ville krever at hun begynte til psykolog. Om ikke ville jeg anmeldt. Anonymkode: 3e2e8...462 jeg tror hun alt har en Anonymkode: 5de9f...d75
Millin Skrevet 30. mars 2019 #7 Skrevet 30. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men normalt oppegående mennesker angriper ikke andre fysisk på slik måte. Søsteren din trenger jo psykisk helsehjelp, hun kan umulig ha det bra med seg selv. Ville krever at hun begynte til psykolog. Om ikke ville jeg anmeldt. Anonymkode: 3e2e8...462 Veldig enig i dette!
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #8 Skrevet 30. mars 2019 Ville anmeldt. Dette er foranledning for langt mer alvorlige saker... Anonymkode: f83fd...057 12
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #9 Skrevet 30. mars 2019 Anmeld. Hun er farlig. Hold deg langt unna for din egen sikkerhet. Anonymkode: 10203...c2c 16
The Kitten Skrevet 30. mars 2019 #10 Skrevet 30. mars 2019 19 minutter siden, Emmelise skrev: Det første jeg vil spørre om er om din søster har noen diagnoser? Det er simpelthen ikke normalt at man reagerer så voldsomt for så lite. Uavhengig av det, så syntes jeg du burde anmelde. @The Kitten har et veldig godt poeng, samt det er på tide din søster lærer at det er konsekvenser for hennes oppførsel. Jeg lurte også på om hun kunne ha en diagnose. Ett eller annet er galt med henne i alle fall.
Millin Skrevet 30. mars 2019 #11 Skrevet 30. mars 2019 (endret) Det er en vanskelig situasjon når det er en av dine nærmeste, og som flere her har skrevet så er det ikke en normal oppførsel. Hvis det er sånn at hun allerede går til psykolog kan du stille et krav om at du ønsker å være med på en time? Da ville du kunne ta opp oppførselen hennes i fellesskap med din søster og psykolog. Få en profesjonell inn i bilde som får alle fakta fra dere som kjenner henne best. Endret 30. mars 2019 av Millin 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #12 Skrevet 30. mars 2019 Hold deg unna det mennesket. Søster eller ei. Slikt er ikke noe som skal skje! Om foreldre ikke forstår for de bare dra dit peppern gror. Si du ønsker ikke voldelige mennesker rundt deg som gjør slikt! Dette er noe som burde anmeldes, er kanskje ikke så lett siden er familie, men ikke slipp det kvinne mennesket hjem mer. Ikke ødelegg deg selv . Hun er farlig. Anonymkode: 712b9...ba0 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #13 Skrevet 30. mars 2019 Hvis det er ditt hus kan du jo bare be henne dra til helvete å ta inn på et hotell i stedet. Der får hun fred klokka 21. Anonymkode: 461ad...4b1 14
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #14 Skrevet 30. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: I kveld smalt det ordentlig igjen. Søsteren min er på besøk hos våre foreldre som bor hos meg. Vi er begge to i 30 årene og har siden vi ble tenåringer ikke gått overens. Jeg unngår henne så godt jeg kan. Hun er særdeles krevende og har hele livet forventet att folk tilpasser seg henne og att hun kan gjøre som hun vil. Hun har en god jobb som krever att hun har ren vandelsattest. Søsteren min har dessverre alltid tydd til vold når hun blir sint, samtidig som hun er hun er stor og sterk. I kveld forlangte hun att huset skulle være stille kl. 21 for da ville hun sove. Jeg måtte bruke kopimaskinen på naborommet. det var tydeligvis ikke greit for hun kom bakfra og tok tak i håret mitt og smelte hodet mitt inn i veggen. Deretter slo hun meg flere ganger, jeg fikk holdt henne nede tilslutt. Moren min kom og fikk henne unna meg ved å dytte henne inn i ett annet rom. Jeg synes det overhode ikke er greit att alle her i huset skal stå på pinne for hennes befalinger hele tiden, og i kveld toppet det seg. jeg har sagt att nå er det nok og att hun ikke er velkommen inn i mitt hus igjen, for det er ikke første gangen. Jeg vet det her blir en konflikt i forhold til mine foreldre og lurer på hvordan jeg skal få de til å forstå dette (de har alltid overbeskyttet henne)? Jeg lurer også på om jeg faktisk skal anmelde det denne gangen, så hun skjønner alvoret. Risikoen er da att hun mister sin lisens på jobben noe jeg ikke ønsker for henne. jeg vil bare att hun skal oppføre seg som folk. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 5de9f...d75 Håper for all del hun ikke jobber med mennesker. Ren vandelsattest og jeg tenker på alt fra barnehage til eldrehjem. Og oppfører hun seg slik mot dere vil hun garantert oppføre seg sånn mot svakere grupper. Sånne folk er feige og det er rullet opp ganske mange saker der ansatte slår og er voldelige mot barn eller eldre. Det er helt utrolig å lese at du tror det kommer til å bli en konflikt i forhold til foreldrene dine, forsvarer de at et voksent menneske driver med vold? Jeg hadde glatt anmeldt. Du er med å unnskylde henne og overbeskytte henne når du tenker på jobben hennes. For hun er et voksent menneske som må skjønne konsekvensene av handlingene sine. Frem til nå har ikke volden og oppførselen fått konsevenser, hun vet hun kommer unna med det. Jeg hadde ikke brydd meg om søsteren min mistet jobben om hun drev med vold mot meg. Hun passer ikke til å jobbe med mennesker når hun ikke greier kontrollere sinnet sitt. Anonymkode: 436b3...4a6 16
FluffyJuggernaut Skrevet 30. mars 2019 #15 Skrevet 30. mars 2019 Jeg hadde anmeldt. Dette var jo ett skikkelig voldelig og uprovosert angrep. Slikt skal man ikke godta, familie eller ikke. 12
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #16 Skrevet 30. mars 2019 Anmeld! Og meld deg på et selvforsvarskurs sammen med din mor. Dere kan komme til å trenge det... Anonymkode: 611ff...736 10
skruf Skrevet 30. mars 2019 #17 Skrevet 30. mars 2019 Jeg hadde for det første kastet henne ut, det er ditt hjem. Deretter hadde jeg anmeldt. Dette er ikke greit, og det er helt feil at dere skal liste dere rundt og danse etter hennes pipe i frykt for å bli utsatt for vold. Hadde ikke tatt hensyn til jobben og vandelsattesten hennes, hun må på et punkt stå til ansvar for egne handlinger. Hun må få en reaksjon på volden hun utsetter dere for. Hvem vet, kanskje det er det som skal til for å bryte handlingsmønsteret med å utøve vold når hun blir sint 17
Mistymya Skrevet 30. mars 2019 #18 Skrevet 30. mars 2019 Grunnen til at noen jobber krever vandelsattest er jo nettopp for å for eksempel skjerme brukerne av den tjenesten arbeidsplassen leverer. La oss si at hun jobber i en barnehage. Er det greit at denne voldelige oppførselen plutselig får utspring på jobb? Så lenge det ikke er snakk om et engangstilfelle i en spesiell situasjon, så har du et ansvar både ovenfor det selv og andre hun omgås med. Og ikke minst henne. Tenk om hennes voldelige oppførsel en dag leder til varig skade eller i verste fall død? Det er verre enn at hun mister jobben og må gjennom behandling nå. Hun har et helt liv foran seg, selv om dere kutter henne ut nå. 13
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #19 Skrevet 30. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper for all del hun ikke jobber med mennesker. Ren vandelsattest og jeg tenker på alt fra barnehage til eldrehjem. Og oppfører hun seg slik mot dere vil hun garantert oppføre seg sånn mot svakere grupper. Sånne folk er feige og det er rullet opp ganske mange saker der ansatte slår og er voldelige mot barn eller eldre. Det er helt utrolig å lese at du tror det kommer til å bli en konflikt i forhold til foreldrene dine, forsvarer de at et voksent menneske driver med vold? Jeg hadde glatt anmeldt. Du er med å unnskylde henne og overbeskytte henne når du tenker på jobben hennes. For hun er et voksent menneske som må skjønne konsekvensene av handlingene sine. Frem til nå har ikke volden og oppførselen fått konsevenser, hun vet hun kommer unna med det. Jeg hadde ikke brydd meg om søsteren min mistet jobben om hun drev med vold mot meg. Hun passer ikke til å jobbe med mennesker når hun ikke greier kontrollere sinnet sitt. Anonymkode: 436b3...4a6 jeg vet att når hun er med andre mennesker er hun en veldig koselig person. snill og grei på alle måter også i jobbsammenheng. Hun er snill å grei mot min mor, men faren min får gjennomgå mye verbalt og det er bare meg hun er voldelig mot. I dag tidlig hadde jeg en avtale om å lufte hundene til mine foreldre, jeg ringte de og sa att jeg kom ikke inn i rommet for å hente de før søsteren min var vekk. fikk bare beskjed av min mor att søsteren min er her så sånn kan det ikke være og att jeg måtte ta meg sammen. hvis jeg anmelder min søster kommer min mor til å bli sint på meg, og trøste søsteren min. så det endte med att jeg ikke luftet hundene fordi jeg ikke vil møte på henne. Mye av problemet ligger i att søsteren min har en god utdannelse innen psykiatrien og derfor heller ikke vil ta i mot hjelp på lik linje med andre mennesker. Anonymkode: 5de9f...d75
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #20 Skrevet 30. mars 2019 Hvor lenge til skal du fortsette å beskytte henne? Folk som henne bør ikke jobbe i psykiatrien. Punktum. Hun er et godt eksempel på at det er litt tilfeldig hvem som er pasient og hvem som er pleier/behandler. Hun kan skade deg ytterligere og du må holde deg unna. Anonymkode: 10203...c2c 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå