Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #1 Skrevet 18. april 2005 Bestilte linser på linsebutikken.no i starten av mars. På siden deres sto det kun noen få dagers dagers leveringstid, men den 7.mars fikk jeg mail om 12-16 dagers leveringstid.. Ikke fått noen linser enda nei. Har sendt en klagemail, som jeg ikke har fått svar på.. Vil gjerne kjøpe linser et annet sted isteden, men hva kan de kreve at jeg betaler dem dersom jeg ikke vil ha linsene mine allikevel (når de ikke blir levert til avtalt tid)..?
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #2 Skrevet 18. april 2005 Hvis du ikke har betalt og ikke fått varer, så er det vel heller ikke noe salg å snakke om? Jeg ville sendt dem en epost eller slått på tråden og sagt at du må kansellere bestillingen. Dette er helseprodukter, og når man trenger linser så trenger man linser. Man kan ikke gå med gamle linser en måned på overtid uten å risikere synet. Jeg har hatt positive erfaringer med postoptics.co.uk, som noen her inne foreslo tidligere.
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #3 Skrevet 18. april 2005 Arg, så irriterende. Jeg har akkurat samme erfaring med minelinser.no :evil: Først klarer de å miste bestillingen, også tar det 3 uker etter at jeg skrev mail før jeg fikk linsene.. Skal i hvert fall ikke bestille derfra mer... Ville forresten ikke bestilt fra linsesteder i utlandet. Med toll-utgifter og moms blir det ikke billigere enn i butikken.
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2005 #4 Skrevet 18. april 2005 Jeg har bestilt linser fra www.lenses4net.com (fra Sverige) i snart to år, og har ikke hatt noen problemer. Bruker Focus dagslinser, og betaler 236,- pr måned, inkludert porto. De deler pakken i to uten at du ber om det, og du betaler ikke ekstra frakt. I tillegg kan du velge om du vil betale med kort eller få giro (der du betaler til et norsk kontonummer). Får stort sett linsene i løpet av under en uke, rett i postkassen.
Gjest Sesselja Skrevet 18. april 2005 #5 Skrevet 18. april 2005 Ville forresten ikke bestilt fra linsesteder i utlandet. Med toll-utgifter og moms blir det ikke billigere enn i butikken. Det stemmer ikke. Optikeren min tar 680 kroner for et halvt års forbruk av månedslinser. Jeg har nettopp bestilt linser gjennom www.postoptics.co.uk som var nevnt her, og betaler 717 kroner for et års forbruk. Da skal du betale mye moms før det blir dyrere enn i butikken.
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #6 Skrevet 18. april 2005 Kanskje det spørs på merket da.. På mine dagslinser sparer jeg 40 kroner eller noe slikt (i forhold til rabatt-pris hos optiker). Men er jo enklere å bestille enn å kjøpe i butikken.
Montezuma Skrevet 18. april 2005 #7 Skrevet 18. april 2005 har prøvd både linsebutikken og lenses4you. Sistnevnte er MYE raskere og MYe billigere.
Elze Skrevet 19. april 2005 #8 Skrevet 19. april 2005 Jeg har bestilt linser fra www.lenses4net.com (fra Sverige) i snart to år, og har ikke hatt noen problemer. Bruker Focus dagslinser, og betaler 236,- pr måned, inkludert porto. De deler pakken i to uten at du ber om det, og du betaler ikke ekstra frakt. I tillegg kan du velge om du vil betale med kort eller få giro (der du betaler til et norsk kontonummer). Får stort sett linsene i løpet av under en uke, rett i postkassen. Kan også varmt anbefale Lenses4net. Jeg får mine linser etter 3-4 dager. Det beste var da jeg bestilte sent lille julaften og linsene lå i postkassa 4. juledag! Da var jeg imponert. Gode priser, ingen porto kommer i tillegg, og alle pakker koster under 200 kroner slik at det ikke blir ekstra moms. Jeg betaler med giro, til en norsk konto, så det koster heller ikke ekstra.
Nilma Skrevet 19. april 2005 #9 Skrevet 19. april 2005 har prøvd både linsebutikken og lenses4you. Sistnevnte er MYE raskere og MYe billigere. Hva som er billigst kommer jo an på hvilke linser du bruker; mine er billigst hos Linsebutikken. Jeg har også opplevd forsinket levering fra dem, men da fikk jeg faktisk litt avslag i prisen.
lillesky Skrevet 19. april 2005 #10 Skrevet 19. april 2005 Jeg bruker lensway.no og de er superraske! Får linsene etter et par dager. Også er de billige. Og de har god kundeservice (det ene linseetuiet hadde ingen line i, så jeg fikk tilsendt ny med en gang).
Blårød Skrevet 20. april 2005 #11 Skrevet 20. april 2005 Jeg har bestilt linser fra www.lenses4net.com (fra Sverige) i snart to år, og har ikke hatt noen problemer. Samme her Vil gjerne kjøpe linser et annet sted isteden, men hva kan de kreve at jeg betaler dem dersom jeg ikke vil ha linsene mine allikevel (når de ikke blir levert til avtalt tid)..? Man har 14 dagers angrerett, skjema og info skal følge ordren.
Piarina Skrevet 24. april 2005 #12 Skrevet 24. april 2005 Jeg kjøper også mine på lensway.com , og der var de super-raske. De har avdeling i Norge, så det blir ikke noe ekstra toll el. Hvis jeg ikke kjøper på nettet så kjøper jeg hos Z-optikk, der er det også ganske ok priser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå