Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje Jesus er en del av homolobbyen? 

Bør kristne finne seg annen religion isåfall? 

Anonymkode: 113c9...fd4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du alle kristne er mot homoer? Og selv om noen er mot det så fordømmer de ikke, så nei de trenger ikke finne en ny religion. Så da vet du det. 

Anonymkode: bba12...466

Skrevet

Nei,  men det finnes vel i ngen historier i bibelen at han dated noen i det hele tatt.  Så hva var han da?

AnonymBruker
Skrevet

Han var bare sammen med 12 menn.............tolk det hvordan dere vil.

Anonymkode: 0ce32...0ef

AnonymBruker
Skrevet

Eller Bifil.. Det er meget sannsynlig at han var det. For hvor er damenene til de 12 andre? Det var ikke naturlig at menn i fra 25-40 årene var single og ugifte på de tidene.

Har lagt merke til at historien om jesus er kvinnediskriminerende. Både i bibelen og i religiøse filmer og serier er det kun menn som mottar den hellige ild og får evne til å vekke opp folk fra døde og helbrede dem. 

Så en serie på netflix, der han skal ha vist seg for maria magdalena som den aller første av dem, og hun fikk hverken ilden eller evne til å helbrede og vekke opp døde, og det var Peter som måtte dukke opp flere dager senere og bringe jenta tilbake til livet. Fullstendig ulogisk i henhold til det "fantastiske" budskapet.

Konkluderer med at jesushistorien er nok en historie om mannlig selvforherligelse. For selv i nyere menigheter de siste 20 årene er det menn som sitter og skal bestemme over kvinner, menn som er talere og sitter med makten innenfor menighetene. Menn som drar rundt på misjoneringer og leder bønnemøter.

Kvinnefiendtlig alt sammen. 

Anonymkode: e7988...7b3

• Liker 3
Skrevet

Forstå hva relgion er, så forstår en hva\hvem Jesus er.

Jesus er SOLEN.

At det står i Bibelen og i religion at homofili er en synd, er relatert til hva som skaper liv og hva som bringer liv videre.

Solen er hva som skaper liv og alt vi har på denne planeten. Vi kan takke solen for at vi lever og at vi har alt vi trenger for å leve og for å reprodusere, og for å få liv til å utvikle seg og vokse.

Solen skaper materie og liv og får alt til å gro, og Bibelen handler mye om skapelsen av liv. For at vi mennesker, og dyr, kan skape liv, så må en være en mann og en kvinne. To homofile menn, eller to lesbiske kvinner, kan ikke lage barn ved å ha sex. Hvis alle var homofil\lesbisk, så hadde skapelsen av liv stoppet opp. Da hadde livet på jorden blitt borte.

Derfor står det i Bibelen at homofili er en synd, da å praktisere homofili er imot skaping av liv. For å videreføre liv og skapelsen av den, slik solen gjør, så må en lage barn, noe bare en mann og kvinne som har sex, kan.

Solen, vår far i himmelen, befrukter moder jord med alt jorden trenger for å skape og gro liv. Solen er "mannen" og jorden er "kvinnen". Jorden er som en kvinnes eggcelle, som blir befruktet.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Eller Bifil.. Det er meget sannsynlig at han var det. For hvor er damenene til de 12 andre? Det var ikke naturlig at menn i fra 25-40 årene var single og ugifte på de tidene.

Har lagt merke til at historien om jesus er kvinnediskriminerende. Både i bibelen og i religiøse filmer og serier er det kun menn som mottar den hellige ild og får evne til å vekke opp folk fra døde og helbrede dem. 

Så en serie på netflix, der han skal ha vist seg for maria magdalena som den aller første av dem, og hun fikk hverken ilden eller evne til å helbrede og vekke opp døde, og det var Peter som måtte dukke opp flere dager senere og bringe jenta tilbake til livet. Fullstendig ulogisk i henhold til det "fantastiske" budskapet.

Konkluderer med at jesushistorien er nok en historie om mannlig selvforherligelse. For selv i nyere menigheter de siste 20 årene er det menn som sitter og skal bestemme over kvinner, menn som er talere og sitter med makten innenfor menighetene. Menn som drar rundt på misjoneringer og leder bønnemøter.

Kvinnefiendtlig alt sammen. 

Så lag deres egen religion da, i stedet for å bare klage på religioner lagd av menn. 🤷‍♀️

Anonymkode: a715f...39c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så lag deres egen religion da, i stedet for å bare klage på religioner lagd av menn. 🤷‍♀️

:hoho:

Anonymkode: 5fa69...ea6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, TrekStar said:

Jesus er SOLEN.

At det står i Bibelen og i religion at homofili er en synd, er relatert til hva som skaper liv og hva som bringer liv videre.

Solen er hva som skaper liv og alt vi har på denne planeten. Vi kan takke solen for at vi lever og at vi har alt vi trenger for å leve og for å reprodusere, og for å få liv til å utvikle seg og vokse.

Solen skaper materie og liv og får alt til å gro, og Bibelen handler mye om skapelsen av liv. For at vi mennesker, og dyr, kan skape liv, så må en være en mann og en kvinne. To homofile menn, eller to lesbiske kvinner, kan ikke lage barn ved å ha sex. Hvis alle var homofil\lesbisk, så hadde skapelsen av liv stoppet opp. Da hadde livet på jorden blitt borte.

Derfor står det i Bibelen at homofili er en synd, da å praktisere homofili er imot skaping av liv. For å videreføre liv og skapelsen av den, slik solen gjør, så må en lage barn, noe bare en mann og kvinne som har sex, kan.

Solen, vår far i himmelen, befrukter moder jord med alt jorden trenger for å skape og gro liv. Solen er "mannen" og jorden er "kvinnen". Jorden er som en kvinnes eggcelle, som blir befruktet.

Nei, Jesus er en kopi av egyptisk mytologi. Tenk, alt det pisset du tror på, det er bare kopi av tidligere fortellinger/religioner. Og du går rett på'n 2000 år senere! Haha!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, TrekStar said:

Jesus er SOLEN.

Hvordan forklarer du at mange planter og dyr i naturen er homofile og tvekjønnet? Mener du at disse skal ha syndet også? :ler:

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke behov for religioner.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvordan forklarer du at mange planter og dyr i naturen er homofile og tvekjønnet? Mener du at disse skal ha syndet også? :ler:

Har ikke behov for religioner.

Nei, nettopp! Så ikke klag på religioner da! Bare ignorer de idiotene, så forsvinner de snart. Ikke-troende er nå den største gruppen selv i USA. Da begynner ting virkelig å bli bra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe galt å være homo, være med den pedofile guden i en annen religion .....

Anonymkode: 3c6c8...712

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde han seg ikke med Maria Magdalena eller hva hun nå het da??? 

Anonymkode: 5d257...1e1

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan forklarer du at mange planter og dyr i naturen er homofile og tvekjønnet? Mener du at disse skal ha syndet også?

Jo, det skal jeg forklare MITT synspunkt rundt, med glede. Men det er ikke jeg som sier at noen synder ved å være homofil, det er ikke mine ord. Det er religion som sier dette. Jeg er ikke religiøs, og mener ikke at homofili er en synd.

At noen planter er tvekjønnet, handler ikke om mennesket. At noen arter av planter er tvekjønnet, betyr ikke at dem er homo. Hvis det bare finnes tvekjønnede planter av den arten, så er det nok slik den var ment å bli skapt. Da finnes det heller ingen noen eksemplarer av den planten, som ikke er tvekjønnet. Den er da en enhet, skapt slik av naturen, og klarer å befrukte seg selv. Da fins det sikkert ikke heller hverken hann utgaven av den planten, eller en hun utgaven i det hele tatt, separat, av den arten av plante. Evolusjon har sikkert gjort denne planten tvekjønnet, da det har vært mangel på en av kjønnene.

Mennesker er ikke skapt normalt sett, med to kjønnsorganer. Selv om en er født tvekjønnet i noen tilfeller, så klarer en ikke å befrukte seg selv. Resten av innholdet i kroppen, for å kunne produsere barn, er vel da heller ikke inntakt. Det er sikkert mer sannsynlig at en eggcelle har delt seg feil eller noe, slik at noe som skulle egentlig blitt født som tvilinger, eller deler av den, ble morphet inn i en kropp, slik noen blir født som siamesiske tvillinger.

Menneskets kropp, og kjønnsdelene, er født som uavhengige enheter, som ikke kan reprodusere ved å bare bruke sin egen kropp. For å lage barn, så har naturen bestemt at en skal være to enheter, en mann og en kvinne, som da har et kjønnsorgan som tilhører det kjønnet en har.

Normalen er å være hetero, noe naturen har ment at mennesket skal være, for å kunne reprodusere oss. Naturen gjør feil i blant, på samme måten at noen blir født med to hoder, fire armer, kortvokst, asperger, downs syndrom o.l.

Siden slike tilstander er noe som skjer iblant, i naturen, så er det på den måten "normalt". Det er en normal feil som skjer i naturen og blant noen. Men selv om en er født feil, så betyr det ikke at en synder. Religion er bare menneskeskapt tøv. Religion handler også mye om sex, og om videreførelsen av liv. Homofili skaper ikke barn, derfor er det en "synd" i religion.

Det som skjer når to homofile menn har sex, er at ingen lager barn. Det er dette som er synden i religion, at det ikke blir avkom av dette, slik at dem ikke skaper liv, og heller ikke viderefører skapelsen av liv.

Men folk kan være homo så mye dem vil, naturen bryr seg ikke, selv om noe gikk feil.

Jeg prøver ikke å få noen til å føle seg støtt, eller at noen skal føle seg mindreverdig. Dette er bare slik jeg ser det. Jeg har ikke noe imot homofile, downs syndrom eller andre tilstander. Alle er like mye verdt, så det er sagt.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, Jesus er en kopi av egyptisk mytologi. Tenk, alt det pisset du tror på, det er bare kopi av tidligere fortellinger/religioner. Og du går rett på'n 2000 år senere! Haha!

Jeg vet det. Jeg vet alt om Mithra, Buddha, Horus og alt det der. Jeg vet at Kristendom og dens fortellinger er basert på de samme fortellinger, som stammer flere tusen år tilbake i tid, lenge før bibelen ble skrevet. Jeg har allerede forklart det i andre innlegg jeg har skrevet. Så jeg har ikke gått fem på, jeg bare forteller det slik folk IDAG vil forstå. I dagens moderne samfunn er Jesus gjort til "Gud's" sønn. For andre gamle kulturer var det evt. Horus.

Jeg tror ikke på det som religion forteller, da jeg vet at dette er tøv. Jesus er ingen fysisk person. Religion er eventyr, fortellinger basert på obsevasjoner av solen, stjerner, stjernetegn og astrologi.

Bibelen handler om soldyrking.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, TrekStar said:

Jeg vet det. Jeg vet alt om Mithra, Buddha, Horus og alt det der. Jeg vet at Kristendom og dens fortellinger er basert på de samme fortellinger, som stammer flere tusen år tilbake i tid, lenge før bibelen ble skrevet. Jeg har allerede forklart det i andre innlegg jeg har skrevet. Så jeg har ikke gått fem på, jeg bare forteller det slik folk IDAG vil forstå. I dagens moderne samfunn er Jesus gjort til "Gud's" sønn. For andre gamle kulturer var det evt. Horus.

Jeg tror ikke på det som religion forteller, da jeg vet at dette er tøv. Jesus er ingen fysisk person. Religion er eventyr, fortellinger basert på obsevasjoner av solen, stjerner, stjernetegn og astrologi.

Bibelen handler om soldyrking.

Okei! Det var koselig lesing. Fint med litt logikk inn i tråden. Men du mener vel ikke at det faktisk har noe for seg å dyrke solen?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, TrekStar skrev:

Jesus er SOLEN.

Nå rører du vel litt. Solen er guden til mayaindianerne. 

Anonymkode: 574d9...081

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Okei! Det var koselig lesing. Fint med litt logikk inn i tråden. Men du mener vel ikke at det faktisk har noe for seg å dyrke solen?

Akkurat hvorfor dem fant ut at dem skulle dyrke solen, kan bare de som fant dette opp, fortelle.

Enten er soldyrking ment som en takk til solen, for at den gir liv på jorden, og at den får planter, frukter, dyr og mennesker, til å vokse og gro. Det er mer symbolsk, enn noe annet.

Jeg tror det ikke er noen egentlig vits i å tilbe solen. Soldyrking er noe gammelt, som fortsatt bedrives med i moderne tid. Grunnen til at folk fortsatt tilber slikt, er fordi dem er uvitende og ikke vet fakta omhandlende religion og hvor ting stammer fra. Når en er født inn i en kultur, så praktiserer en den troen som dem rundt oss tror på. Hva en tror på, avhenger av hvor på jorden en er født, og hvilken tro som praktiseres i en gitt del av verden. Tro har blitt til tradisjoner, og som går i arv. Dette bidrar til å holde slike historier levende.

AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2019 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Kanskje Jesus er en del av homolobbyen? 

Bør kristne finne seg annen religion isåfall? Anonymkode: 113c9...fd4

Niks, Jesus var ufeilbarlig og fulgte Bibelen nøyaktig. 

Anonymkode: 56a47...eb6

AnonymBruker
Skrevet

Det er nokså opplagt at Jesus var homofil.

Anonymkode: 55709...f71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...