AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #1 Skrevet 29. mars 2019 Jeg kjenner flere! Anonymkode: 115b7...357 3
Populært innlegg Erin84 Skrevet 29. mars 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 29. mars 2019 Har det aldri slått dere kritikere at en del uføre faktisk klarer "alt" nettopp fordi de ikke må jobbe? Hadde de måttet jobbe hadde de høyst sannsynlig ikke klart noe særlig annet. Dere ser dem heller ikke de dagene de er for dårlige til å gjøre noe som helst. Jeg sier ikke at det ikke finnes snyltere der ute, men tenk dere om før dere er så kritiske. 117
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #3 Skrevet 29. mars 2019 Jeg får ikke til *noenting* bortsett fra å jobbe. Jeg skal etter anbefaling nå søke om delvis ufør. Da får jeg kanskje til noe, utenom å jobbe. Får jeg være med? Anonymkode: aef17...dce 46
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #4 Skrevet 29. mars 2019 Skru korken på flaska nå og legg deg. Ingen vits i å sitte å kjede seg så fælt vel? Anonymkode: 700ee...6f5 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 29. mars 2019 Det er ingen rettighet å ha krefter til toppturer, hytteturer, oppussing, osv osv osv. Selv jobber jeg 100% og har svært sjeldent overskudd til noe annet! Skal jeg da kunne bli uføre? Anonymkode: 115b7...357 74
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #6 Skrevet 29. mars 2019 Just now, Erin84 said: Har det aldri slått dere kritikere at en del uføre faktisk klarer "alt" nettopp fordi de ikke må jobbe? Hadde de måttet jobbe hadde de høyst sannsynlig ikke klart noe særlig annet. Dere ser dem heller ikke de dagene de er for dårlige til å gjøre noe som helst. Jeg sier ikke at det ikke finnes snyltere der ute, men tenk dere om før dere er så kritiske. Dette er meg, jeg jobber 100% pr nå, men på bekostning av ALT annet, helse, husarbeid, familie, sosialt liv. Når jeg ikke jobber ligger jeg hjemme som et slakt på sofaen, med oppvasktårn som bare blir høyere, hauger med klesvask, søppel og tomflasker som ekspanderer ukontrollert... Men jeg jobber jo, det er vel det viktigste? Anonymkode: aef17...dce 25
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #7 Skrevet 29. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er meg, jeg jobber 100% pr nå, men på bekostning av ALT annet, helse, husarbeid, familie, sosialt liv. Når jeg ikke jobber ligger jeg hjemme som et slakt på sofaen, med oppvasktårn som bare blir høyere, hauger med klesvask, søppel og tomflasker som ekspanderer ukontrollert... Men jeg jobber jo, det er vel det viktigste? Anonymkode: aef17...dce Samme her! Ser det som en selvfølge at man da jobber til tross! Anonymkode: 115b7...357 13
Erin84 Skrevet 29. mars 2019 #8 Skrevet 29. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen rettighet å ha krefter til toppturer, hytteturer, oppussing, osv osv osv. Selv jobber jeg 100% og har svært sjeldent overskudd til noe annet! Skal jeg da kunne bli uføre? Anonymkode: 115b7...357 Hvis underskuddet du får er invalidiserende så har du et problem. Gå til lege, se om det er noe galt med deg. 27
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #9 Skrevet 29. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er meg, jeg jobber 100% pr nå, men på bekostning av ALT annet, helse, husarbeid, familie, sosialt liv. Når jeg ikke jobber ligger jeg hjemme som et slakt på sofaen, med oppvasktårn som bare blir høyere, hauger med klesvask, søppel og tomflasker som ekspanderer ukontrollert... Men jeg jobber jo, det er vel det viktigste? Anonymkode: aef17...dce Sånn er det her også😒 Anonymkode: e43ab...56d 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #10 Skrevet 29. mars 2019 Akkurat nå, Erin84 skrev: Hvis underskuddet du får er invalidiserende så har du et problem. Gå til lege, se om det er noe galt med deg. Ingenting galt med meg! Anonymkode: 115b7...357 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #11 Skrevet 29. mars 2019 Jeg kjenner ingen! Anonymkode: 86ec8...b68 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #12 Skrevet 29. mars 2019 1 minutt siden, Erin84 skrev: Hvis underskuddet du får er invalidiserende så har du et problem. Gå til lege, se om det er noe galt med deg. Invalidiserende.. Tror legen min hadde stusset om jeg hadde kommet med den problemstillingen. Slik er livet for de fleste som sjonglerer med 100 %turnus, familieliv og småbarn. Er ihvertfall mitt inntrykk. Det er slitsomt og en har ikke overskudd til noe ekstra men det er ikke sykdom. Anonymkode: e43ab...56d 31
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #13 Skrevet 29. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Samme her! Ser det som en selvfølge at man da jobber til tross! Anonymkode: 115b7...357 Er det så viktig å jobbe at man skal ofre helse, familie og sosialt liv forøvrig for det? Jeg klarer heller ikke følge opp barnet mitt, det er det øvrig familie (les: mine foreldre) som tar seg av, kjøring på treninger og diverse andre aktiviteter, venner har jeg ikke hatt på over 10 år, og da naturligvis heller ikke kjærester, og fysisk helse får jeg ikke tid til å ta vare på, og psykisk helse lider selvfølgelig også under å ikke ha venner, å ikke orke å ta vare på eget barn, og å ikke ha overskudd til å gjøre NOE som helst annet enn å sitte hjemme alene og se på tv, når jeg ikke er på jobb, og gjemme alt rotet og skrotet og husarbeidet jeg ikke orker å gjøre, sånn at ingen, ikke engang familie ser det, de får selvfølgelig heller ikke komme på besøk. Men jeg klarer å holde fasaden, skrape meg sammen og sparke meg selv ut døra på jobb. Enn så lenge. Men så er det nylig noen som har forklart for meg at det ikke er slik livet skal være. Fine folk, psykologer og sånt. Og jeg har begynt å tro på at de har rett... Anonymkode: aef17...dce 31
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #14 Skrevet 29. mars 2019 Det er jo normalt å være sliten etter en uke på jobb? Hvis ikke må jeg nesten bli ufør. Anonymkode: e1e8c...1d2 13
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #15 Skrevet 29. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting galt med meg! Anonymkode: 115b7...357 Om du kun å orker jobb er du ikkje frisk. Jobber 100% + overtid og reisedager, går ofte på tur og gjør mye sosialt. Anonymkode: b7a21...bcb 14
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #16 Skrevet 29. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Invalidiserende.. Tror legen min hadde stusset om jeg hadde kommet med den problemstillingen. Slik er livet for de fleste som sjonglerer med 100 %turnus, familieliv og småbarn. Er ihvertfall mitt inntrykk. Det er slitsomt og en har ikke overskudd til noe ekstra men det er ikke sykdom. Anonymkode: e43ab...56d Om du kombinere jobb med familieliv og småbarn er jo du rimelig aktiv uten om jobben. Men du at utfører skal velg bort familien sin? Anonymkode: b7a21...bcb 12
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 29. mars 2019 #17 Skrevet 29. mars 2019 Jeg kjenner ingen som er uføretrygdet som ikke har grunn til å være det. De har såpass ustabil helse at de aldri vet om de vil være i form til å komme på jobb om morgenen. Kjenner ei med diabetes f.eks. Mange tenker det bare er å ta insulin og så la dagen gå som normalt. Hennes situasjon er ganske spesiell, hun er avhengig av insulin for å overleve, men kroppen hennes reagerer allergisk på insulinet hun tar. Dette skaper en hel haug av andre plager, alt fra hjerneslag, nyresvikt, synsproblemer og følinger som gjør at hun kan besvime og ikke fungerer ordentlig på et helt døgn. I tillegg til alt dette tok insulinet flere timer å fungere før, noe som gjorde at hele dager kunne gå til å regulere blodsukkeret. Hun kan jobbe noe. Hun kan gå på turer, reise på ferie, delta på arrangementer. Hun kan gjøre mye, men alt må tilpasses diabetesen hele tiden. Hun må hele tiden gjøre vurderinger.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #18 Skrevet 29. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Om du kombinere jobb med familieliv og småbarn er jo du rimelig aktiv uten om jobben. Men du at utfører skal velg bort familien sin? Anonymkode: b7a21...bcb Jeg er (foreløpig) ikke ufør, nettopp fordi jeg har valgt bort familie, helse, venner, husarbeid og, ja, et liv, bare for å klare å stå i jobb. Jeg jobber for tiden med å lære meg å prioritere anderledes, å lære meg at jeg har en verdi, som menneske, som person, og at jeg fortjener å ha det godt og fortjener gode ting og mennesker i livet mitt. Det er egentlig den vanskeligste jobben jeg har akkurat nå..... Anonymkode: aef17...dce 14
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #19 Skrevet 29. mars 2019 Man blir ufør fordi man er for sjuk til å jobbe. Hvorvidt man er en talentløs idiot som ikke klarer noe som helst, eller multikunstner er ganske irrelevant i den sammenhengen. Anonymkode: 6b833...7dd 12
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #20 Skrevet 29. mars 2019 Jeg ser sikkert sånn ut utenfra. For jeg kan gjøre nesten alt, men ikke så mye av alt mulig. Men jeg både handler mat, vasker klær, kjører barna på aktiviteter, innimellom kan jeg kanskje male en vegg eller jobbe i hagen. Men ikke alt på en dag, en til to aktiviteter om dagen. Og jeg savner desperat at dagene mine hadde mer innhold, å kunne bruke utdanningen min, ha kollegaer og føle meg nyttig. Anonymkode: 4b9b0...493 20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå