Gå til innhold

Andre som er litt som meg når det gjelder trening? 😃

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som trener. Går dere all in for trening, eller trener dere for at det er gøy? 😊

Tenkte begynne å trene litt igjen. Bare litt tredemølle, kanskje litt vekter å av å til være med på spinningtimer.

Jeg trener ikke for å bygge muskler eller få flat mage. Jeg har fett på kroppen å slukkes ikke opp i treningen, slutter å spise godteri å endre kostholdet totalt. Kose meg på trening å komme litt i bedre form. Ikke for å gå ned haugevis med kilo å bli fitness dronning. 😃

Så, andre som er litt som meg? Hehe

Anonymkode: 19a7a...7e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, blir heller ikke å gå til innkjøp av skritteller eller kalorimpler å gud vet hva man ikke får kjøpt i dag. Å masse treningsklær heller. 😂

AnonymBruker
Skrevet

Trener hverken for best mulig treningseffekt, være sunnest mulig, slankest mulig eller for å ha det gøy. Trener fordi jeg trenger det pga psyke. Trenger å få ut stress og aggresjon og er avhengig av den frihetsfølelsen man får av å være ute i naturen.

Anonymkode: 37bed...d7d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trener hverken for best mulig treningseffekt, være sunnest mulig, slankest mulig eller for å ha det gøy. Trener fordi jeg trenger det pga psyke. Trenger å få ut stress og aggresjon og er avhengig av den frihetsfølelsen man får av å være ute i naturen.

Høres fornuftig ut. 👍

Helt enig. 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, blir heller ikke å gå til innkjøp av skritteller eller kalorimpler å gud vet hva man ikke får kjøpt i dag. Å masse treningsklær heller. 😂

Tja. For meg er det en blanding av livsstil, lyst og tvang. Jeg trener flere ganger i uken, jeg spiser sunt, jeg har treningsklokke. Jeg elsker å se progresjon både på kroppen (muskler og fett), på prestasjon og på psyke. Jeg liker å trene. Både hardt og lett. Det gir meg veldig mye positivt. Også har jeg spiseforstyrrelse i tillegg som driver meg de periodene jeg er så dårlig psykisk at jeg egentlig ikke har lyst til å fokusere på trening og kosthold. 

Opplever ikke noe stress ved det, slik det virker som mange gjør. De som stresser med det har ikke klart å finne noe som funker for de og som de har klart å integrere som en livsstil framfor noe de må gjøre for å oppnå x og y. 

Anonymkode: 7864f...41b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har MS, og en depresjon, og er ufør. Jeg MÅ trene hver dag. Det er blitt min jobb, slik at jeg ikke ender i sofaen, sutrende. 

Jeg har gått all in. Treningstøy, bag, flaske, sko, pulsklokke, trådløse høretelefoner, treningsdagbok og diverse apper. Jeg storkoser meg! Det er livet mitt :) 

Anonymkode: 11435...72f

AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2019 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Dere som trener. Går dere all in for trening, eller trener dere for at det er gøy? 😊

Tenkte begynne å trene litt igjen. Bare litt tredemølle, kanskje litt vekter å av å til være med på spinningtimer.

Jeg trener ikke for å bygge muskler eller få flat mage. Jeg har fett på kroppen å slukkes ikke opp i treningen, slutter å spise godteri å endre kostholdet totalt. Kose meg på trening å komme litt i bedre form. Ikke for å gå ned haugevis med kilo å bli fitness dronning. 😃

Så, andre som er litt som meg? Hehe

Tja, dette er jo bortkastet trening da. Kuke-rundt. Du beskriver et menneske med elendig disiplin, så trening og kosthold er kanskje ikke din greie.

Er du litt smart, så trener du skikkelig styrketrening 2 ganger i uken. Fullkroppsøvelse, med tunge vekter. Da skal jeg love deg at det skjer ting inni hodet ditt som gjør at du føler deg bedre, kroppen din ser bedre ut som en bonus også.

Kutter du ut alle søtsakene dine, alkohol og nikotin så vil du føle deg enda bedre.

Anonymkode: 1d2a3...d1d

• Liker 1
Skrevet
På 29.3.2019 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Jeg og

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er blitt mer sånn med årene, heldigvis. 

Før var treningen veldig tvangspreget. Måtte ha et Program, ble stresset og sur om jeg ikke fikk trent etter planen, lot det gå ut over sosialt liv og familieliv. 

Så ble jeg gravid. Trente gjennom hele svangerskapet, men etter at babyen kom, og det var kolikk, nattevåk, klistremerkebaby, gulp og gulp og gulp, og jeg var helt på felgen, hadde jeg nesten et halvt år hvor treningen stort sett besto av trilleturer. 

Nå har jeg kommet igang igjen med treningen, men er mye mer avslappet til det. I går droppet jeg planlagt trening til fordel for å spise pizza og drikke øl med en gjeng fra jobb. I dag skulle jeg etter planen trent styrke, men det er så fint vær at det driter jeg i, og løper en tur ute i stedet. 

Jeg burde trent intervaller, men det synes jeg er dritkjedelig, så da lar jeg være, men løper sånn jeg synes er gøy i stedet. 

Jeg motiveres av fremgang, og liker statistikker, grafer, perser, osv. Men jeg er blitt flinkere til å ikke jage så mye etter det. Jeg kan helt fint ha fremgang saktere, og heller nyte prosessen mer. 

Anonymkode: ae6af...d97

AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2019 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Sjæl. Jeg hadde ikke kommet meg like ofte ut hvis jeg ikke hadde hatt hund. Hun må ut uansett vær, og det er bra for meg. 

Anonymkode: 6b70c...571

AnonymBruker
Skrevet
På 31.3.2019 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Tja, dette er jo bortkastet trening da. Kuke-rundt. Du beskriver et menneske med elendig disiplin, så trening og kosthold er kanskje ikke din greie.

Er du litt smart, så trener du skikkelig styrketrening 2 ganger i uken. Fullkroppsøvelse, med tunge vekter. Da skal jeg love deg at det skjer ting inni hodet ditt som gjør at du føler deg bedre, kroppen din ser bedre ut som en bonus også.

Kutter du ut alle søtsakene dine, alkohol og nikotin så vil du føle deg enda bedre.

"Bortkastet" i forhold til hva? 

Du glemmer litt hva målet er... 

Trening er ikke ensbetydende med å ha et mål om å bli sterkest mulig, få størst mulig muskler, eller løpe fortest mulig. 

Det er helt ok å ha som mål å trene for å ha god helse - og det kan man helt fint oppnå ved kuke-rundt-trening. Det høres ut som om du har lest litt for mye på t-nation og leangains. 

Det å ha et avslappet forhold til trening, kan være mye sunnere enn et tvangsaktig forhold. Selv om man ikke er like sterk eller løper like fort. For det er ikke om å gjøre å være sterkest eller raskest mulig her i livet - faktisk kan man ha en sunnere kropp UTEN å løpe dritfort og løfte drittungt. 

Anonymkode: ae6af...d97

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis trener jeg fordi jeg trives med det. Jeg liker å bevege meg, bli sliten, og føle at jeg gjør noe bra for kroppen. Målet mitt har alltid vært en sterk kropp som tåler en støyt, aldri å gå ned i vekt eller bli fitnessdronning som du sier. Jeg har mål med treningen min (f.eks løpe lengre/raskere og løfte mer), men jeg er ikke ekstrem.

Akkurat nå er jeg i opptreningsfasen etter en ulykke, og er veldig glad jeg hadde en sterk kropp før det skjedde. Nå sykler jeg mye, og kan såvidt starte med styrketrening. Gleder meg til jeg kan gjøre mer, men er takknemlig for at jeg kan bevege meg noe :) Kroppen min skal tåle en støyt igjen, og skal bli sterk igjen. Jeg har flere arr, og jeg er for tiden svakere enn jeg noen gang har vært i voksen alder, men det får meg ikke til å stoppe.

Anonymkode: 38afb...e54

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg trener for utseendet så varer motivasjonen i ca 2 minutt.

Trener for psykisk og fysisk helse, og akkurat nå er det langvarige plager etter graviditet samt pågående belastende prøverørsprosess som gir trenignsbehov/ønske.

Anonymkode: f41e1...0a3

AnonymBruker
Skrevet
På 31.3.2019 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Neida, «kuke rundt» trening kan gi bedre humør, bedre søv og bedre psykisk helse. Og bevegelse er bra selv om man ikke får sprettrumpe. 

Anonymkode: f41e1...0a3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trent regelmessig i 5-6 år, og det har aldri gått mer enn en uke uten minst en økt. Som regel trener jeg 3-4 ganger i uken. Det sier seg selv at alle øktene uke etter uke, år etter år,  ikke vil være like lystbetonte. Roughly 20% av gangene så gleder jeg meg til treningen, koser meg max gjennom treningen, og alt er bare kjekt. Motsatt så er 20% av øktene tunge, jeg har ikke lyst å komme meg ut, hodet henger ikke med, alt føles tungt. Og de resterende 60% er bare hverken eller. Har ikke sterke følelser den ene eller andre veien, jeg bare trener fordi det er rutine, fordi det er vane, pga helsen, pga velvære, fordi det er det jeg har forpliktet meg til. 

Det føles uansett godt etterpå, og når jeg kommer meg på trening selv om jeg absolutt ikke har lyst, så får jeg en ekstra mestringsfølelse i tillegg.

Anonymkode: fc6fe...b60

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...