AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #1 Skrevet 29. mars 2019 https://www.gap.eu/?&tid=geps000150&kwid=1&ap=7&gclid=Cj0KCQjwhPfkBRD0ARIsAAcYycHYBwY-ooaj3-gwhyGvS5wOLopuDghqaOM20ugbQhLHMF7-fjurBYEaAljLEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Noen som har bestillt derfra? Var du fornøyd? Måtte du betale for toll? Anonymkode: 9501e...db4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #2 Skrevet 30. mars 2019 Går ikke inn på linken, hva heter butikken ? Anonymkode: 43ea0...ade 3
solmåneogstjerner Skrevet 30. mars 2019 #3 Skrevet 30. mars 2019 Det er en ordentlig og seriøs bedrift. Ja du må betale toll
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #4 Skrevet 30. mars 2019 1 hour ago, solmåneogstjerner said: Det er en ordentlig og seriøs bedrift. Ja du må betale toll Det var det jeg tenkte. Jeg spurte nemlig kundeservice og de sa at jeg ikke trenger å betale toll, men det virker som de hadde lite peiling på hva de svarte på.. derfor virker det også litt useriøst. Anonymkode: 9501e...db4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #5 Skrevet 30. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var det jeg tenkte. Jeg spurte nemlig kundeservice og de sa at jeg ikke trenger å betale toll, men det virker som de hadde lite peiling på hva de svarte på.. derfor virker det også litt useriøst. Anonymkode: 9501e...db4 Det er jo fordi de ikke har noe som helst ansvar for at du betaler toll, siden det avhenger hvor i verden du bestiller fra. De har jo ingenting med det å gjøre, altså du betaler ikke toll til dem. Derfor svarte de helt riktig, blir for dumt å kalle dem useriøse fordi du ikke forstår hva toll er. Toll betaler du når det du har bestilt kommer inn i landet. https://www.toll.no/ Anonymkode: c3a89...3ff 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #6 Skrevet 30. mars 2019 58 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo fordi de ikke har noe som helst ansvar for at du betaler toll, siden det avhenger hvor i verden du bestiller fra. De har jo ingenting med det å gjøre, altså du betaler ikke toll til dem. Derfor svarte de helt riktig, blir for dumt å kalle dem useriøse fordi du ikke forstår hva toll er. Toll betaler du når det du har bestilt kommer inn i landet. https://www.toll.no/ Anonymkode: c3a89...3ff Ehm, jeg er da fullt klar over at jeg først betaler toll når varene ankommer Norge, men de bør da sitte på slik informasjon på kundeservice. Zalando sender f.eks varene fra Tyskland, men der betaler man ingen toll. Jeg har ringt og spurt kundeservice på zalando, og de visste svaret. Har du en dårlig dag eller? Anonymkode: 9501e...db4 1
petterm Skrevet 30. mars 2019 #7 Skrevet 30. mars 2019 Det er bare noen få varer man betaler toll for, derimot betaler man moms hvis man handler for over 350kr ink frakt. Noen utenlandske nettbutikker sørger for å betale norsk moms, sånn at norske kunder slipper å betale moms og gebyrer som ofte utgjør betydelige beløp. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #8 Skrevet 30. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ehm, jeg er da fullt klar over at jeg først betaler toll når varene ankommer Norge, men de bør da sitte på slik informasjon på kundeservice. Zalando sender f.eks varene fra Tyskland, men der betaler man ingen toll. Jeg har ringt og spurt kundeservice på zalando, og de visste svaret. Har du en dårlig dag eller? Anonymkode: 9501e...db4 Jeg synes ikke man kan forvente at nettbutikker i utlandet skal sitte på informasjon om toll- og momsregler i lille Norge (eller andre land), siden de ikke har noe som helst ansvar for dette. Fortolling er fortsatt kjøpers ansvar når man importerer fra utlandet. Jeg reagerte på at du tolket det som en «svindelside» basert på kunnskap det er ditt ansvar å inneha, ikke Gap. Nettbutikker med avtaler, som til og med, slik som Zalando, blir jo noe annet. Det opplyses jo også om på nettsidene, så hvorfor du ringte dem vet jeg ikke. https://www.zalando.no/faq/Frakt-og-leveranse/70139079/Fri-frakt-og-ingen-toll.htm Anonymkode: c3a89...3ff 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #9 Skrevet 30. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes ikke man kan forvente at nettbutikker i utlandet skal sitte på informasjon om toll- og momsregler i lille Norge (eller andre land), siden de ikke har noe som helst ansvar for dette. Fortolling er fortsatt kjøpers ansvar når man importerer fra utlandet. Jeg reagerte på at du tolket det som en «svindelside» basert på kunnskap det er ditt ansvar å inneha, ikke Gap. Nettbutikker med avtaler, som til og med, slik som Zalando, blir jo noe annet. Det opplyses jo også om på nettsidene, så hvorfor du ringte dem vet jeg ikke. https://www.zalando.no/faq/Frakt-og-leveranse/70139079/Fri-frakt-og-ingen-toll.htm Anonymkode: c3a89...3ff Det er da innenfor å forvente at de sitter på slik informasjon når de velger å sende varer internasjonalt. Det er ikke jeg som har all "inside" info om bedriften. Hvordan skal jeg vite hvilke nettbutikker som har slike avtaler og hvilke ikke? Noen ganger står ikke alt opplyst på nettsiden, og noen ganger samsvarer ikke informasjoen med realiten. Grunnen til at jeg ringte til zalando var fordi den gang sto det ikke på nettsiden. Dette er mange år siden da zalando fortsatt var ganske ny... Anonymkode: 9501e...db4 1
Gjest Solsmil Skrevet 30. mars 2019 #10 Skrevet 30. mars 2019 Er du sikker på at de sender til Norge? Det står at prisene er inkludert VAT, men ikke at Norge er et av landene de sender til
solmåneogstjerner Skrevet 30. mars 2019 #11 Skrevet 30. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var det jeg tenkte. Jeg spurte nemlig kundeservice og de sa at jeg ikke trenger å betale toll, men det virker som de hadde lite peiling på hva de svarte på.. derfor virker det også litt useriøst. Anonymkode: 9501e...db4 Dette er en av de største kleskjedene i verden. Butikken er seriøs. Men tollen er jo ditt ansvar. Har ikke noe med butikken å gjøre 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå