henriette_ Skrevet 29. mars 2019 #1 Skrevet 29. mars 2019 Har nettopp begynt min lille grønnsakshage, og lurte på hva deres beste tips er. 😁 mitt beste så langt er å la frøene spire ved å legge de i en boks på fuktig toalettpapir på varmekablene på badet. Da får de en skikkelig kickstart. 1
Gjest Monsieur Beau Skrevet 20. april 2019 #2 Skrevet 20. april 2019 Oi har så mange tips til alt mulig rart. Mitt beste tips er podcasten Kjøkkenhagenmin . Den er underholdende, lett og morsom. Ellers vil jeg si at " knip, knip, knip" gjør susen. Ikke vær redd for å knipe av plantene i toppen når de er små og utvikler seg. Da stimulere man til sideskudd slik at man får en mer busk lingnende plante i stedet for høye tynne planter. Man ønsker at planten skal bli fyldig og kraftig.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #3 Skrevet 20. april 2019 Burde man knipe av de første bladene som kommer? De er annerledes enn de som kommer senere... Anonymkode: 07608...45a
Biloba Skrevet 20. april 2019 #4 Skrevet 20. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde man knipe av de første bladene som kommer? De er annerledes enn de som kommer senere... Anonymkode: 07608...45a Nei, de første bladene er der for å fange lys slik at spiren kan overleve.
Gjest Monsieur Beau Skrevet 21. april 2019 #5 Skrevet 21. april 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde man knipe av de første bladene som kommer? De er annerledes enn de som kommer senere... Anonymkode: 07608...45a Neida, ikke de første bladene. Det jeg mente var at etterhvert så kniper du av toppen slik at planten får sideskudd. Men det må altså ha blitt en liten plante først
Sokkar Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 Dersom du legger slått gress mellom busker og over grønsaker, kommer ikke ugress til Og meitemarkene elsker det.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #7 Skrevet 22. april 2019 Har også begynt i år med kjøkkenhage, har nå poteter, løk, hvitløk, isbergsalat, oregano, koriander, tomater og paprika. Jeg har ingen erfaring fra før, hadde brokkoli og basilikum men dem har dødd ut og gulroten ser aldri ut til å spire. Men alt kan Googles på norsk eller engelsk. Til neste år er mitt tips å ha bedre tålmodighet med å sette ut spirene.. Jeg satt mine første spirer ut og så kom det frost på natten Anonymkode: f5c86...5ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå