Gå til innhold

Del dine beste «gartner»-tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp begynt min lille grønnsakshage, og lurte på hva deres beste tips er. 😁 

mitt beste så langt er å la frøene spire ved å legge de i en boks på fuktig toalettpapir på varmekablene på badet. Da får de en skikkelig kickstart.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Monsieur Beau
Skrevet

Oi har så mange tips til alt mulig rart. Mitt beste tips er podcasten Kjøkkenhagenmin . Den er underholdende, lett og morsom. 

Ellers vil jeg si at " knip, knip, knip" gjør susen. Ikke vær redd for å knipe av plantene i toppen når de er små og utvikler seg. Da stimulere man til sideskudd slik at man får en mer busk lingnende plante i stedet for høye tynne planter. Man ønsker at planten skal bli fyldig og kraftig. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Burde man knipe av de første bladene som kommer? De er annerledes enn de som kommer senere...

Anonymkode: 07608...45a

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde man knipe av de første bladene som kommer? De er annerledes enn de som kommer senere...

Nei, de første bladene er der for å fange lys slik at spiren kan overleve.

Gjest Monsieur Beau
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida, ikke de første bladene. Det jeg mente var at etterhvert så kniper du av toppen slik at planten får sideskudd. Men det må altså ha blitt en liten plante først :) 

Skrevet

Dersom du legger slått gress mellom busker og over grønsaker, kommer ikke ugress til Og meitemarkene elsker det. 

AnonymBruker
Skrevet

Har også begynt i år med kjøkkenhage, har nå poteter, løk, hvitløk, isbergsalat, oregano, koriander, tomater og paprika. 

Jeg har ingen erfaring fra før, hadde brokkoli og basilikum men dem har dødd ut og gulroten ser aldri ut til å spire. 

Men alt kan Googles på norsk eller engelsk. Til neste år er mitt tips å ha bedre tålmodighet med å sette ut spirene.. Jeg satt mine første spirer ut og så kom det frost på natten :(

Anonymkode: f5c86...5ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...