AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #1 Skrevet 29. mars 2019 Hei. Jeg trenger litt inputt vedrørende lønnsforhandlinger. Skal over til en dagstilling fra turnus og er i lønnsforhandling. Har fått tilbud om langt mindre enn ønsket. Ser at det går opp i opp etter lønnshopp og tillegg som nåværende lønn. Meningen er at det skulle lønne seg for meg å ta denne stillinger. Dette er ikke en dagstilling flere på arbeidsplassen har uten at jeg går dypere inn på det. :-) Hva tjener du i dagstilling som sykepleier og hvilke goder har du? Takk for svar. Anonymkode: 52819...232
MissAlba Skrevet 29. mars 2019 #2 Skrevet 29. mars 2019 Hvis det medfører økt ansvar så bør grunnlønnen være såpass høy at det dekker opp for tapt turnustillegg.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #3 Skrevet 29. mars 2019 3 minutter siden, MissAlba skrev: Hvis det medfører økt ansvar så bør grunnlønnen være såpass høy at det dekker opp for tapt turnustillegg. Ja det innebærer økt ansvar. Er helt enig. Tilleggene utgjorde mer enn jeg trodde. Føler de som bestemmer ikke gjør det veldig lokkende. Får ikke sykepleieløfte heller da dette er KS. Anonymkode: 52819...232
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 Dette bør du ta med fagforeningen din. Men generelt er det ikke uvanlig å gå ned i lønn når man ikke lenger går turnus. Du kan ikke automatisk gå ut fra at økt grunnlønn skal kompensere for det du taper i tillegg pga ugunstig arbeidstid. Men det spørs selvsagt helt hvilken stilling du skal begynne i. Anonymkode: 8b61e...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 Jeg er sykepleier, går i dagstilling. Har ca 650000 i årslønn. Jobber i administrasjon, ikke knyttet til pleie. Anonymkode: 23c69...73c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette bør du ta med fagforeningen din. Men generelt er det ikke uvanlig å gå ned i lønn når man ikke lenger går turnus. Du kan ikke automatisk gå ut fra at økt grunnlønn skal kompensere for det du taper i tillegg pga ugunstig arbeidstid. Men det spørs selvsagt helt hvilken stilling du skal begynne i. Anonymkode: 8b61e...9b7 Det er jeg klar over. Men når stillingen medfører mer ansvar så tar jeg det som en selvfølge 🤷♀️ Ønsker bare høre hva andre tjener i liknende stillinger og hvilke goder de har. Fagforeningen har jeg snakket med 😊 Anonymkode: 52819...232
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sykepleier, går i dagstilling. Har ca 650000 i årslønn. Jobber i administrasjon, ikke knyttet til pleie. Anonymkode: 23c69...73c Det hørtes veldig bra ut 😊 Lønnen er jo generelt lav for sykepleiere særlig i KS. Anonymkode: 52819...232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå