AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #1 Skrevet 29. mars 2019 Om du plutselig hadde fått en melding fra noen du mobbet på ungdomskolen og det kom fram at vedkommende hadde hatt det svært tøft og fortsatt hadde problemer knyttet opp mot det som skjedde: ville du beklaget til vedkommende eller bare oversett meldingen? Anonymkode: d6097...982
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #2 Skrevet 29. mars 2019 Hvis jeg virkelig hadde gjort det ville jeg tatt det seriøst, fordi jeg er et ordentlig og samvittighetsfullt menneske. Jeg ville nok sagt at jeg satt pris på at vedkommende sa fra, gitt en ektefølt beklagelse. Spurt om personen kunne tenke seg en prat. Hatt dårlig samvittighet men vært stolt over at jeg tok ansvar og tok konsekvensene. Jeg tenker at de som ignorerer sånt ja, ikke har endret seg mye siden de mobbet og fortsatt "er mobbere". Anonymkode: 329bb...9e1 12
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #3 Skrevet 29. mars 2019 Hvis man har bidratt til at en annen persons liv har blitt vesentlig dårligere, bør man da som en ansvarsbevisst voksen be om unnskyldning. Mobbing er et alvorlig samfunnsproblem, og bør i aller høyeste grad bli tatt mer seriøst. Mange liv har gått tapt som følge av dette. En person som bare snur ryggen til slikt, har ikke forstått noe som helst hva gjelder normal folkeskikk. Disse er da fortsatt per definisjon mobbere. Anonymkode: 24e1a...d14 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #4 Skrevet 29. mars 2019 Jeg ville forsøkt å ta et ansvar for det jeg gjorde og konsekvensene det kan få - lagt meg flat rett og slett. Samtidig så kommer det an på omfanget av hva du gjorde, ikke alt kan jo knyttes direkte til alt som har gått galt i livet. Om det er snakk om litt erting, og en person forteller om alvorlige psykiske lidelser - så har jo ikke dette noen sammenheng. Om det faktisk var mobbing, så kan du være ganske sikker på at de fleste ville hatt etterskader. Det blir jo litt som å knuse nesa til noen gjentatte ganger over tid og forvente at den skulle se totalt skadefri ut i etterkant. Anonymkode: 40a60...869 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #5 Skrevet 29. mars 2019 Da sier man unnskyld! Anonymkode: 9c3f6...538 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #6 Skrevet 30. mars 2019 Hvorfor skulle jeg sende melding til noen som har mobbet meg? Gir ingen mening. Anonymkode: 5fe1c...aea
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #7 Skrevet 30. mars 2019 Hadde flirt for meg selv. Det er fullstendig tåpelig å holde noen ansvarlig for hva de gjorde som barn når man er voksen. Nabogutten min stjal ballen min og sparket meg når vi var unger. Jeg sier ikke han er en tyv som banker kvinner som voksen. Vær gjerne bitter på barna, det er ikke greit å mobbe. Men du kan ikke holde de ansvarlige som voksne. Det blir for dumt.da hadde 90% vært voldelige løgnaktige tjuvpakk. Anonymkode: 0060e...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #8 Skrevet 30. mars 2019 Hvorfor skulle man oversett meldingen? Fordi man har det så jævlig med seg selv og det man har gjort at man ikke klarer å «own up to it»? Eller fordi man er en typisk mobber som gir faen i andre mennesker? Seriøst, gi meg én god grunn til å IKKE svare. Anonymkode: 2cca1...55c 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #9 Skrevet 30. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle man oversett meldingen? Fordi man har det så jævlig med seg selv og det man har gjort at man ikke klarer å «own up to it»? Eller fordi man er en typisk mobber som gir faen i andre mennesker? Seriøst, gi meg én god grunn til å IKKE svare. Anonymkode: 2cca1...55c Fordi du nå er voksen og man kan ikke holde voksne ansvarlige for hva de gjorde som barn. Anonymkode: 0060e...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #10 Skrevet 30. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi du nå er voksen og man kan ikke holde voksne ansvarlige for hva de gjorde som barn. Anonymkode: 0060e...dcf Dårligste unnskyldningen jeg noen gang har hørt. Man kan si unnskyld og faktisk bry seg. Mennesker idag, blir kvalm Anonymkode: c3ccf...6dc 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #11 Skrevet 30. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårligste unnskyldningen jeg noen gang har hørt. Man kan si unnskyld og faktisk bry seg. Mennesker idag, blir kvalm Anonymkode: c3ccf...6dc Så du gjorde ikke noe dumt når du var barn? Eks å ta fra noen en leke fordi du ville leke med den, eller ta det største kakestykket eller slå noen du synes var dum av ymse grunner? Om du mener voksne skal holdes ansvarlig for hva de gjorde som barn så har du en virkelighetsforståelsen som virkelig er kvalmende. De fleste mennesker er fine mennesker som voksne, selv om de har vært barn som tøyer grenser. Bli voksen. Anonymkode: 0060e...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #12 Skrevet 30. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du gjorde ikke noe dumt når du var barn? Eks å ta fra noen en leke fordi du ville leke med den, eller ta det største kakestykket eller slå noen du synes var dum av ymse grunner? Om du mener voksne skal holdes ansvarlig for hva de gjorde som barn så har du en virkelighetsforståelsen som virkelig er kvalmende. De fleste mennesker er fine mennesker som voksne, selv om de har vært barn som tøyer grenser. Bli voksen. Anonymkode: 0060e...dcf Men nå står det ikke at personen har blitt tatt ifra en ball eller et kake stykke. Jeg vil tro når en har slitt lenge med noe, så er det noe mer alvorlig enn som så. Husk og lær barna dine (som jeg håper du ikke har) og ta ansvar for handlingene sine. Kan ikke skylde på at man kun var et barn. Alle gjør feil, og alle gjør dumme ting. MEN forskjellen er å stå for det og si unnskyld hvis man gjør noe som sårer andre. Anonymkode: c3ccf...6dc 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #13 Skrevet 30. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Hadde flirt for meg selv. Det er fullstendig tåpelig å holde noen ansvarlig for hva de gjorde som barn når man er voksen. Nabogutten min stjal ballen min og sparket meg når vi var unger. Jeg sier ikke han er en tyv som banker kvinner som voksen. Vær gjerne bitter på barna, det er ikke greit å mobbe. Men du kan ikke holde de ansvarlige som voksne. Det blir for dumt.da hadde 90% vært voldelige løgnaktige tjuvpakk. Anonymkode: 0060e...dcf Hva mener du med dette? Anonymkode: 5fe1c...aea
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #14 Skrevet 30. mars 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Fordi du nå er voksen og man kan ikke holde voksne ansvarlige for hva de gjorde som barn. Anonymkode: 0060e...dcf Nå var det strengt talt ikke deg jeg spurte da, så shut it. Anonymkode: 2cca1...55c 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #15 Skrevet 30. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle jeg sende melding til noen som har mobbet meg? Gir ingen mening. Anonymkode: 5fe1c...aea Fordi mange ikke klarer gå videre i livet sitt vel. Mange ønsker at mobberen skal vite hvor mye dem ødela livet til den de mobbet. Mange lever i fortiden og klarer ikke glemme eller godta avhengig hvor ille det var. For noe mobbing er virkelig traumatiserende. Anonymkode: 9c9ec...0c6
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. mars 2019 #16 Skrevet 30. mars 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du gjorde ikke noe dumt når du var barn? Eks å ta fra noen en leke fordi du ville leke med den, eller ta det største kakestykket eller slå noen du synes var dum av ymse grunner? Om du mener voksne skal holdes ansvarlig for hva de gjorde som barn så har du en virkelighetsforståelsen som virkelig er kvalmende. De fleste mennesker er fine mennesker som voksne, selv om de har vært barn som tøyer grenser. Bli voksen. Anonymkode: 0060e...dcf Fra jeg var sju år og oppover, visste jeg utmerket godt forskjellen på å gjøre dumme ting og mobbing. Er stor forskjell på å ta det største kakestykket og det å mobbe noen. Synes virkelighetsforståelsen din er tilnærmet null i dette innlegget her. Du er kanskje også en av de som ikke synes metoo har noe for seg også?
Sparks Skrevet 30. mars 2019 #17 Skrevet 30. mars 2019 Hadde selvfølgelig beklaget og lagt meg helt flat.
Sparks Skrevet 30. mars 2019 #18 Skrevet 30. mars 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du gjorde ikke noe dumt når du var barn? Eks å ta fra noen en leke fordi du ville leke med den, eller ta det største kakestykket eller slå noen du synes var dum av ymse grunner? Om du mener voksne skal holdes ansvarlig for hva de gjorde som barn så har du en virkelighetsforståelsen som virkelig er kvalmende. De fleste mennesker er fine mennesker som voksne, selv om de har vært barn som tøyer grenser. Bli voksen. Anonymkode: 0060e...dcf Du er klar over at det er stor forskjell på å gjøre noe dumt, som å ''ta det største kakestykket'' fra noen, og virkelig behandle noen som dritt? Det du nevner er jo ikke mobbing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå