Gå til innhold

Har fullført vg1 og vg2 for å kunne gå vg3 helsesekretær. Men hoppet rett på påbygg og fullført høyere utdanning. Hvordan ta bare vg3?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har gjort det? 

Anonymkode: 72fc7...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke spørsmålet. Kan du forklare på nytt? 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke gjort det, nei, men har også den muligheten. Likevel ønsker jeg ikke det da jeg hadde gått ned 300 000 i lønn. Var ikke fristen 1.mars? Du kan jo se om det er restplasser i sommer.

Anonymkode: 240cb...18c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har gjort det? 

Anonymkode: 72fc7...579

Du har vel nrukt opp dine rettigheter i vgs skole når du har fått studiekompetanse og høyere utdannelse? 

Vil du gå helsesekretær må du gjøre det privat. 

Anonymkode: 62c82...880

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Påbygg tilsvarer vel vg3? Du har jo fått studiekompetanse? 

Anonymkode: 1fee2...c6a

AnonymBruker
Skrevet

Det må du nok ta som privatist. 

Anonymkode: 1fa4d...0cf

AnonymBruker
Skrevet

Forstår jeg det riktig nå. Du har gått Vg1 helse- og oppvekstfag, Vg2 helseservice også hoppet du rett på Vg3 Påbygg også høyere utdanning? Du kunne ha gått Vg3 påbygg også tatt et omvalg og gått Vg3 helsesekretær... men når du har gått videre og tatt høyere utdanning så har du ingen rett på omvalg lengre. Så da har du to valg. Voksenopplæring og privatist. 
Du har jo fullført vgs når du har studiekompetanse via vgs... så da mister du retten til voksenopplæring og da handler det om plass, og plass har de ikke mye av. Jeg går selv voksenopplæring med rett og jeg måtte vente 1 år for å komme inn, fordi Vg1 helse- og oppvekstfag er så populært. Jeg går nå Vg2 helseservice og må egentlig vente til Januar 2020 for å begynne med Vg3 Helsesekretær, men det er så lenge å vente at jeg ombestemte meg og skal nå ta Vg3 Tannhelsesekretær fra August 2019 i stedet. Har du ikke voksenrett (kriteriene er at du er fylt 25 år og ikke har en vgs utdanning, bare grunnskole) så står du sist i køen og du kan risikere å måtte vente lenge. Du kan også søke deg inn på ordinær vgs hvor du da går sammen ungdommene, men der også står du aller sist i køen fordi du har ikke ungdomsrett. 

Du har, uti fra det du skriver her, verken ungdomsrett eller voksenrett (rett på voksenopplæring). Så da er ditt reelle mulighet; privatist. 

Anonymkode: 22ea4...e77

AnonymBruker
Skrevet

Lenas helsepersonell utdanner helsesekretærer ihvert fall. Du kan jo sjekke ut lenas.no, de hjelper deg:)

Anonymkode: da12c...48f

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke det si at du mangler lærlingtid? Da må du i så fall søke lærlingplass

Anonymkode: e2341...32c

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke det si at du mangler lærlingtid? Da må du i så fall søke lærlingplass

Anonymkode: e2341...32c

Man må ikke det. Finnes mange alternativer.

Lenas og Cefalon bl a har alle kurs man trenger, og hjelper deg også ut i jobb når du er autorisert, om du trenger det.

Anonymkode: da12c...48f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...