AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #1 Skrevet 29. mars 2019 Jeg har en god kompis som var narkoman i flere år, men nå er han nykter. Tar seg kun et par,tre øl og ei pipe en sjelden gang. Det som er med ham : 1. Han sjarmerer alle! Vet akkurat hva han skal si til enhver tid. Han tar lett oppmerksomhet og forteller morsomme historier. Han vil oppnå sympati og får det alltid. 2. Han ser tvers igjennom folk. Han ser alle som har vært eller er misbrukere. Ofte sier han høyt hva han ser i folk. Litt sånn frekt syns jeg noen ganger, men for han som tidligere har vært misbruker og gjerne erkjenner det, sier at sånt får folk tåle og høre 3. Han er alltid velkledd. Har det fint hjemme og sier at sånt er viktig uansett. Han har på den måten fasaden i orden 4. Han er veldig smart og kjekk og han har lett for å ta rommet. 5. Men han stjeler og lurer til seg ting. Ikke noe mot person er, men det offentlige. Helt never mind der og syns det er underholdende. Folk sier til meg at han er veldig streetsmart, men er det det dette betyr? Jeg liker ham veldig godt og han er en blid og veldig støttende og beskyttende venn. Jeg har bare tenkt på ham som en som er lur rett og slett. En luring altså. Så nå lurer jeg på hva dere betrakter som streetsmart. Jeg trodde det hadde med mote og å skille seg sånn ut i det grå bybildet jeg 🤔 Anonymkode: 43752...58c
Leamur Skrevet 29. mars 2019 #2 Skrevet 29. mars 2019 Uansett hva du kaller det så er en spade en spade. Jeg hadde ikke orket å bruke så mye tid på hva jeg skal kalle vennene mine - forutenom nettopp det: venn. 🙈 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #3 Skrevet 29. mars 2019 Han høres noe antisosial og manipulerende ut. Og ekstrovert. SIkkert veldig intelligent, og det er derfor han er såpass oppegående. Anonymkode: 09ae6...53e 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #4 Skrevet 29. mars 2019 1 minutt siden, Leamur skrev: Uansett hva du kaller det så er en spade en spade. Jeg hadde ikke orket å bruke så mye tid på hva jeg skal kalle vennene mine - forutenom nettopp det: venn. 🙈 Nå misforsto du. Jeg lurer på hva man mener er Streetsmarte folk er. Om det er som han eller om det har med å kle seg sånn at en blir en inspirasjon eller/og får oppmerksomhet sånn. Det var det jeg lurte på, og ikke hva en kaller venner 🙂 Anonymkode: 43752...58c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #5 Skrevet 29. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han høres noe antisosial og manipulerende ut. Og ekstrovert. SIkkert veldig intelligent, og det er derfor han er såpass oppegående. Anonymkode: 09ae6...53e Ikke antisosial i det hele tatt, men du også misforstår meg! Jeg forklarte han for å se om hans type har den betegnelsen eller om det handler om det jeg forklarte over som å bli sett i bybildet. Som jeg har trodd hele tiden. Anonymkode: 43752...58c
Gjest Krampus Skrevet 29. mars 2019 #6 Skrevet 29. mars 2019 Streetsmart vs booksmart. Går på hvor man har fått visdommen sin fra.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #7 Skrevet 29. mars 2019 Han høres egentlig bare generelt intelligent ut. Kanskje de som kaller han streetsmart ikke liker å tenke på at denne "taperen av en eksnarkoman og tyv" er smartere enn dem, derfor sier de heller streetsmart enn intelligent. Streetsmart blir brukt om mennesker som har lært seg kunnskap, knep og triks som hjelper dem overleve i dårlige nabolag. Eller hva man skal si. Det blir som regel brukt om de som er hjemløse, er med i gjenger osv. En vanlig intelligent person merker kanskje ikke at han blir utsatt for en lur svindel, mens den streetsmarte gjenkjenner knepene med en gang Anonymkode: 47b88...da5 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #8 Skrevet 29. mars 2019 3 minutter siden, batcat skrev: Streetsmart vs booksmart. Går på hvor man har fått visdommen sin fra. Ok, det svaret ga mening. Takk Anonymkode: 43752...58c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #9 Skrevet 29. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han høres egentlig bare generelt intelligent ut. Kanskje de som kaller han streetsmart ikke liker å tenke på at denne "taperen av en eksnarkoman og tyv" er smartere enn dem, derfor sier de heller streetsmart enn intelligent. Streetsmart blir brukt om mennesker som har lært seg kunnskap, knep og triks som hjelper dem overleve i dårlige nabolag. Eller hva man skal si. Det blir som regel brukt om de som er hjemløse, er med i gjenger osv. En vanlig intelligent person merker kanskje ikke at han blir utsatt for en lur svindel, mens den streetsmarte gjenkjenner knepene med en gang Anonymkode: 47b88...da5 Ja, nå skjønner jeg! Det hadde ikke med klesstil på gata å gjøre nei 🤦♀️ haha Ja han er snart men også real. Hvis en ikke oppfører seg dårlig mot andre. Da er han den som sier fra. Anonymkode: 43752...58c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #10 Skrevet 29. mars 2019 Han høres grei ut. Men jeg hadde hatt problemer med stjelingen. Den biten ville jeg helst vært uvitende om. Anonymkode: 46e71...715
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå