Gå til innhold

Fikk æren av å arrangere en After Work event for avdelingen min. Hvordan gjør jeg det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det blir mer enn 15 pers. Dette er en after work i event i forbindelse med teambygging og at vi har oppnådd gode resultater. På Bedriftens regning. Planen hit til er som følger= Restaurant med 3 rettes meny og drikke. Basert på forslagene som kom fra alle andre. 

Jeg skriver her for jeg ønsker høre om dere som hadde en god after work event med jobben hva gjordet dere?  Hvor lang tid tok det? Kom gjerne med innspill.😀

Anonymkode: e8d53...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har arrangert noen ganger og da har det vært middag først, som du sier. Etterpå har vi dratt til en bar med dartspill eller innendørs minigolf for å bevege litt på seg, der man kan ta noen øl eller drinker. Da har det vart utover kvelden og folk har gått hjem som de vil. Kanskje det er mulighet for å gå på et stand-up show eller andre arrangement i byen? 

Eller man kan snu på det og ha aktiviteter først og middag etterpå, eller kun ha middag og bar etterpå. 

Lykke til! :)

Anonymkode: 8e9d3...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer litt an på aldersgruppe, interesser og fysisk form blant de du jobber sammen med. Alt fra ekstremsport (krever som oftest at man gir informasjon og får godkjennelse på _forhånd_ hvis man f. eks. skal ta et fallskjermhopp) til lagspill, til quiz. Bare fantasien setter grenser. Men man bør nok ikke satse på det mest ekstreme eller mest fysisk utfordrende hvis du jobber sammen med gjennomsnittsnordmenn i 50 årene ;). Pass også på å legge aktiviteten -før- middagen dersom den krever en viss fysisk aktivitet. Det er lite moro å spise seg stappmett, for så å f. eks. delta på fekting eller rulleskøytekurs rett etterpå :P Om det er lenge siden folk har spist og det blir for lenge til middag, så kan du vurdere å f. eks. kjøpe inn og dele ut en _liten_ snack på forhånd. 

Som sagt, aldersgrupper er som regel litt viktig. Det er som regel ingen ide å legge opp til drikkeleker for godt voksne folk, da bør man heller ta quiz, sjakkturnering. 

Av aktiviteter kan det være sjakk, quiz, prøve en sport (f. eks. fekting), biljard, bowling GO-cart osv. Skal man være litt mer fysisk uten at det blir for mye, sjekk f. eks. ut Fangene på fortet hvis det skal være i Oslo. Der skal man, som på den gamle TV-serien, gå inn i forskjellige rom der man løser ulike oppgaver for å samle poeng. Laget med mest poeng vinner, og man har en viss tid på seg i rommet for å løse oppgaven. Det er alt fra tenke/grubleoppgaver, som fysiske oppgaver av typen gå/klatre til hjørnet av hvert rom og trykk inn en knapp samtidig. Det er absolutt ikke like ekstremt som TV-varianten. Det kan være litt fysisk, men langt fra det man ser på TV, og man skal ikke ha innsekter i munnen ;)

Anonymkode: 08ed0...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer litt an på aldersgruppe, interesser og fysisk form blant de du jobber sammen med. Alt fra ekstremsport (krever som oftest at man gir informasjon og får godkjennelse på _forhånd_ hvis man f. eks. skal ta et fallskjermhopp) til lagspill, til quiz. Bare fantasien setter grenser. Men man bør nok ikke satse på det mest ekstreme eller mest fysisk utfordrende hvis du jobber sammen med gjennomsnittsnordmenn i 50 årene ;). Pass også på å legge aktiviteten -før- middagen dersom den krever en viss fysisk aktivitet. Det er lite moro å spise seg stappmett, for så å f. eks. delta på fekting eller rulleskøytekurs rett etterpå :P Om det er lenge siden folk har spist og det blir for lenge til middag, så kan du vurdere å f. eks. kjøpe inn og dele ut en _liten_ snack på forhånd. 

Som sagt, aldersgrupper er som regel litt viktig. Det er som regel ingen ide å legge opp til drikkeleker for godt voksne folk, da bør man heller ta quiz, sjakkturnering. 

Av aktiviteter kan det være sjakk, quiz, prøve en sport (f. eks. fekting), biljard, bowling GO-cart osv. Skal man være litt mer fysisk uten at det blir for mye, sjekk f. eks. ut Fangene på fortet hvis det skal være i Oslo. Der skal man, som på den gamle TV-serien, gå inn i forskjellige rom der man løser ulike oppgaver for å samle poeng. Laget med mest poeng vinner, og man har en viss tid på seg i rommet for å løse oppgaven. Det er alt fra tenke/grubleoppgaver, som fysiske oppgaver av typen gå/klatre til hjørnet av hvert rom og trykk inn en knapp samtidig. Det er absolutt ikke like ekstremt som TV-varianten. Det kan være litt fysisk, men langt fra det man ser på TV, og man skal ikke ha innsekter i munnen ;)

Det bør man strengt tatt ikke gjøre uansett aldersgruppe da det er svært ekskluderende for de som ikke drikker eller ikke drikker så mye. Hvis opplegget er drikkeleker har man feilet ganske hardt som arrangør. 

Anonymkode: 05ab8...ce3

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Drikkeleker benyttes da vel ikke i After work event!  Da har en fullstendig misforstått. 

Anonymkode: 9cef4...575

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i himmelens navn jobber du? Dette kan umulig være en bedrift med normalt utdannede mennesker. 

Anonymkode: 62e46...1c8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS

Takker for forslagene :) Masse bra. 

Målet med aktivitetene er at det skal være mindre drikking. Alkohol skal aldri ta stor plass i disse aktivitetene, personlig drikker jeg ikke. Må også si at jeg har en budsjett å forholde meg til, bedriften har sagt at det skal være 500,- per pers og jeg ser at med tanke på mat evt andre aktiviteter ved siden av kan bli litt lite.  Hvordan gjorde dere det med tanke på aktivitetene etter eller før maten betalte dere noe fra egn lommebok?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kjekkeste after work-eventene jeg har vært på er de vi har arrangert på jobben, men det krever jo at det er et rom der med plass til alle. Vi er 14 ansatte, og har enten satt opp bord i hestesko-form i det store møterommet og fått levert pizza eller skalldyrbord, eller gått for fingermat fra restaurant i pauserommet. Kjøpt inn vin, øl, mineralvann. Noen tilbyr seg ofte å bake kake. Er i en kreativ bransje, så vi synes det er gøy å arrangere noen sammenkomster som karneval med et bestemt tema for antrekket, andre ganger går vi tre og tre sammen og lager sketsjer eller sanger som vi fremfører for de andre. Andre ganger er vi mer tradisjonelle og arrangerer quiz, enten med spørsmål eller gjette på låter. 

Jeg skjønner at dette ikke er for alle, men med budsjett på 500 kr p.p., må du tenke litt utenfor boksen. Og diverse sportslige aktiviteter som foreslås her hadde definitivt ikke vært noe for oss, da aldresspennet på jobben går fra 24 til 65, og med to handicappede. Viktig at fellesaktiviteten inkluderer alle og at alle koser seg. Egenandel synes jeg ikke noe om, folk må få slippe å bruke penger på aktiviteter arrangert av arbeidsplassen.

Anonymkode: c316e...755

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

(Meg over) Hesteskoformen på bordet var da vi hadd med partnere, ellers har vi vanlig langbord.

Anonymkode: c316e...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På den forrige jobben min var det sånn at alle skulle skrive noe fint til kollegaene. Som f.eks. "Til Kari, jeg er så glad for å jobbe sammen med deg fordi du alltid har godt humør og aldri gir deg selv på lange og vanskelige dager. Du har lært meg mye, og jeg ser frem til å få lære enda mer av deg i årene som kommer." Alle hos oss syntes det var veldig hyggelig og oppløftende. 

Anonymkode: 2f4ed...b13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomste jeg har vært på var et som "Aktiv event" (Harstad) kom og arrangerte for oss. Ute med ulike utfordringer i grupper, øksekast, pil og bue, pusling av noe greier, og kjøring av en bil som svingte til høyre når jeg rattet til venstre! (fun car) :) vi kjørte to og to sammen. 

Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på sånn opplegg med jobben og da var det middag først så med shuffleboard etterpå, det var veldig gøy og passer til alle aldre :)

Anonymkode: 18c45...748

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på sånn opplegg med jobben og da var det middag først så med shuffleboard etterpå, det var veldig gøy og passer til alle aldre :)

Anonymkode: 18c45...748

Kan absolutt anbefales, vi gjorde det samme med jobben, bare motsatt rekkefølge. 

Shuffleboardturnering og middag etterpå. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, Kicki_90 skrev:

Kan absolutt anbefales, vi gjorde det samme med jobben, bare motsatt rekkefølge. 

Shuffleboardturnering og middag etterpå. 😊

Hvor mye tid brukte dere der da? Bare Shuffleboard eller spanderte bedriften drikke også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tid brukte dere der da? Bare Shuffleboard eller spanderte bedriften drikke også?

Brukte vel bortimot 5-6 timer totalt. Satte av 2 timer til shuffleboardturnering, 10 stk som deltok ca, og middag etter det. Vi hadde treretters middag med drikke som bedriften spanderte, både til middagen og under shuffleboardturneringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 30.3.2019 den 19.19, AnonymBruker skrev:

På den forrige jobben min var det sånn at alle skulle skrive noe fint til kollegaene. Som f.eks. "Til Kari, jeg er så glad for å jobbe sammen med deg fordi du alltid har godt humør og aldri gir deg selv på lange og vanskelige dager. Du har lært meg mye, og jeg ser frem til å få lære enda mer av deg i årene som kommer." Alle hos oss syntes det var veldig hyggelig og oppløftende. 

Anonymkode: 2f4ed...b13

Kvinnedominert arbeidsplass? Dette er jo helt på tryne, å bli personlig på denne måten.

De fleste har en kollega de ikke synes noe om.

Anonymkode: 95a38...fd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Synes det er viktig at du først kartlegger hvem som har lyst til å være med, spør hver enkelt på tomannshånd. I norge er det lite akseptert å ikke følge saueflokken, full panikk når noen ikke deltar på noe utenom jobben.

Selv godtar jeg kun ting som ikke er basert på alkohol, en middag med noe aktivitet etterpå for eks. Men det skal være så alkoholfritt som mulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Burde jeg oppklare stedet før eller etter at jeg har sett hvor mange som har meldt seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1.4.2019 den 19.58, AnonymBruker skrev:

Synes det er viktig at du først kartlegger hvem som har lyst til å være med, spør hver enkelt på tomannshånd. I norge er det lite akseptert å ikke følge saueflokken, full panikk når noen ikke deltar på noe utenom jobben.

Selv godtar jeg kun ting som ikke er basert på alkohol, en middag med noe aktivitet etterpå for eks. Men det skal være så alkoholfritt som mulig.

Så utrolig gøy det må være for alle andre at hele aktiviteten (som til vanlig ofte innebærer alkohol, enten til middag eller som drinker) skal baseres på din avholdelse. 

De setter sikkert veldig stor pris på det. 🙄

Anonymkode: 1ed89...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig gøy det må være for alle andre at hele aktiviteten (som til vanlig ofte innebærer alkohol, enten til middag eller som drinker) skal baseres på din avholdelse. 

De setter sikkert veldig stor pris på det. 🙄

Anonymkode: 1ed89...713

Nei, jeg krever jo ikke noe av andre. Skriver bare mine krav for å delta. Er det ikke slik  jeg ønsker så lar jeg bare være 🙂 SÅ enkelt er livet! Delta på det man ønsker selv.

Skrev heller ikke at jeg var avholds.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...