Gå til innhold

Bichon frise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en Bichon frise på 11 år. Han spiser godt med mat og drikker mye vann. Han virker glad og fornøyd. Men den siste uken, så har han bæsjet brun avføring med blod i. Blir jo bekymret pga blodet. Har det noe å si at han er litt gammel? Eller kan det være tarmsystemet som ikke er optimalt? Hva tror dere?

Anonymkode: 158c4...6ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til dyrlegen!

Anonymkode: c2c3c...62c

AnonymBruker
Skrevet

En uke med blodig avføring, og du velger rådføre deg med fremmede på nett framfor en dyrelege?? 

Anonymkode: d9dec...c56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har bæsjet 3 ganger ila av siste uken med litt blod i avføringen. Vi ble litt bekymret pga blodet i avføringen. Derfor spurte jeg her først. Vi passer på den, det er ikke vår hund..

Skrevet

Ta med deg en ruke (i en bæsjepose så klart), levér til nærmeste dyrlege og be dem sjekke hva det er i den. Hunden må også undersøkes. Eieren til hunden må varsles og betale for dette, i de fleste tilfeller vil en eier sette pris på at barnevakten tar med hunden til dyrlege om noe er galt. Blod i avføringen tyder på noe i tarmene. Er blodet friskt kan det være helt i enden av tarmen det er noe galt, er det svart og/eller klumpete sitter det lenger opp i tarmen. En liten hund blir gjerne gammel, men det er ikke noe uvanlig i at de får diverse sykdommer når de er 11 år. Bichon frisee er også en rase som dessverre sliter med en del helseplager.. Lykke til!!

AnonymBruker
Skrevet

Erin84 takk for svaret ditt. Har gitt beskjed til eieren. Jeg tar hunden med til dyrlegen imorgen. Blodet er friskt, men det er ikke mye som kommer ut. Men litt er det jo. Han har aldri hatt blod i avføringen før. Matlysten har ikke vært på topp sisten uken heller. Men før dette har han drukket og spiser som normalt. Takk igjen for svar :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du passet hunden min og verken sagt i fra til meg eller dratt til dyrlegen med noe sånt hadde jeg KLIKKET på deg.

Anonymkode: 3d99f...fa4

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Erin84 takk for svaret ditt. Har gitt beskjed til eieren. Jeg tar hunden med til dyrlegen imorgen. Blodet er friskt, men det er ikke mye som kommer ut. Men litt er det jo. Han har aldri hatt blod i avføringen før. Matlysten har ikke vært på topp sisten uken heller. Men før dette har han drukket og spiser som normalt. Takk igjen for svar :) 

Det er jammen bra du kommer deg til dyrlege med hunden. Om en hund har diare skal en se det litt an, men er det blod i avføringen bør en ringe til veterinær umiddelbart. Det sikreste tegnet på at en hund er dårlig er at den spiser og i hvert fall drikker mindre (eller drikker altfor mye). 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du passet hunden min og verken sagt i fra til meg eller dratt til dyrlegen med noe sånt hadde jeg KLIKKET på deg.

Anonymkode: 3d99f...fa4

Helt enig!!

Skrevet

Skal alltid ta med hunden til dyrelegen når det er blod i avføringen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...