Gå til innhold

Store blomsterpotter til innebruk

Mhmjadda

Anbefalte innlegg

Noen som har funnet fine, store potter til innebruk? Dvs over 25 cm i diameter. De fleste jeg finner som jeg synes er fine er så små! Eller så har de hull i bunnen, og det vil jeg helst ikke ha...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, Mhmjadda skrev:

Noen som har funnet fine, store potter til innebruk? Dvs over 25 cm i diameter. De fleste jeg finner som jeg synes er fine er så små! Eller så har de hull i bunnen, og det vil jeg helst ikke ha...

Her kan du sortere innepotter etter størrelser og priser https://www.plantasjen.no/innepotter/

Anonymkode: 5317a...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Mhmjadda skrev:

Her https://www.ikea.com/no/no/cat/innendors-blomsterpotter-10778/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea og plantasjen har vært saumfart :) De som er store har enten hull i bunnen eller så synes jeg ikke de er fine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Mhmjadda skrev:

Ikea og plantasjen har vært saumfart :) De som er store har enten hull i bunnen eller så synes jeg ikke de er fine.

Hvilken stil liker du/ hva synes du er fint da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mester Grønn har noen som heter REN. I ulike størrelser, den største er ca 23 cm i diameter i åpningen, men den er vel for liten?

Anonymkode: a5a0e...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns også alle er stygge. Jeg kjøpte meg noen fæle på salg siden alle er like ille uansett :P 

Enseste som går an er terrakottapotter så jeg lurer på å kjøpe det når jeg potter om selv om det er ganske kjedelig...

Anonymkode: 01379...4ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sjekk på bruktbutikker

Da bør man be betjeningen kontrollsjekke pottene med å helle vann oppi. Jeg kjøper endel brukt selv, men det er langt imellom fult brukbare blomsterpotter da de aller fleste av pottene ofte har sprekker i glasuren og dermed ikke er vanntette lenger. 

Anonymkode: a5a0e...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Mhmjadda skrev:

Hva om du kjøper en med hull i bunnen, og setter en passende plastboks eller glassbolle oppi krukken?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller en høy skål under krukka, eller en skål med litt høye kanter inni krukka

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange tips! Tror jeg må finne meg noen lure løsninger for å ha tett innside. 

Jeg liker enkle, strukturelle, ensfargede potter. Terrakotta er en mulighet selv om jeg alltid er redd for at de skal "svette", synes disse  fra plantasjen er helt ok, men da må jeg i tilfelle finne noe å ha inni. Har også noen i "betong" som er grei. 

7058782358294.jpg?sh=1236

IKEA hadde tidligere en serie som het MANDEL, den var praktisk. 

Desto større pottene må være, desto mindre blir utvalget, er min utfordring... Noen tips om mindre nettbutikker eller DIY?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil det hjelpe å lakkere innsiden av en slik potte, med noe som tåler vann?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil det hjelpe å lakkere innsiden av en slik potte, med noe som tåler vann?

Hm, kanskje, verdt å sjekke ut! Men tror jeg hadde endt opp med å bruke sinkfat for sikkerhets skyld 😛

HAY sine Flowerpot kan jo kanskje være noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vil du plante rett i krukkene? Eller bruke innerpotter i plast på plantene?

Om du vil plante rett i krukken, så kan du bruke tett dekkduk eller tykk industriplast og kle innsiden av krukken med, før du heller i jord. 

Bruker du innerpotter er det jo bare å finne et passende fat/skål å sette i bunn. Jeg har med hell brukt de barnefatene i plast fra Ikea, de har litt høy kant, mindre sjanse for vannsøl :) 

Finnes det lokale gartnerier, blomsterhandler? Kan være verdt å sjekke der, her i byen har gartneriet også en stor butikkavdeling med mye fint som ikke finnes i andre butikker

Anonymkode: 0ab88...22e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det greieste er å bruke pyntepotter, og ha vanlige plastpotter inni. De hvite pyntepottene du fant på Ikea for noen år tilbake var jo greie; vet ikke om de finnes fremdeles.

Anonymkode: a2b16...947

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...