Gå til innhold

Liker du Sushi?

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir litt for enkelt. 

Selv om et ord betyr noe, så ligger det litt mer i hva den tradisjonelle retten er. Dette noe som serveres med risen kan helt riktig variere mye, men tradisjonelt er det gitt rammer for hva dette "noe" er. Du har for eksempel ikke sushi bare fordi du serverer marinert ris med et kyllinglår. 

Pizza betyr egentlig bare bunn med fyll. Men kan komme på en god del "bunn" og "fyll" du aldri ville sett på som pizza. 

Anonymkode: e02bd...a65

Det enkle er ofte det beste, men det er alltid noen som gjerne vil komplisere, og du er tydeligvis en av dem. Det må være utrolig deilig å få mulighetene til å være belærende, og jeg vil tro at de fleste, bortsett fra deg, forsto innholdet i innlegget mitt.

Du må ha en fin søndag, jeg håper du bruker den til å lese litt mer, så du kan fortsette din opplysningsvirksomhet her på forumet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i god sushi, men det er enorm forskjell på kvalitet der ute. Sushi er en sånn type rett hvor førsteklasses råvarer og riktig fordeling av de ulike ingrediensene har alt å si. Jeg har fått servert mye trist sushi som bare er en stor klump med seig ris og en bitteliten laksebit gjemt inni der et sted. 

Anonymkode: dfed2...de1

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg har faktisk aldri smakt det.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Brunhilde skrev:

Det enkle er ofte det beste, men det er alltid noen som gjerne vil komplisere, og du er tydeligvis en av dem. Det må være utrolig deilig å få mulighetene til å være belærende, og jeg vil tro at de fleste, bortsett fra deg, forsto innholdet i innlegget mitt.

Du må ha en fin søndag, jeg håper du bruker den til å lese litt mer, så du kan fortsette din opplysningsvirksomhet her på forumet.

Alltid godt å kunne dele kunnskap. 

God Søndag videre til deg og :) 

Anonymkode: e02bd...a65

Skrevet

Jeg kan helt fint spise det, men syns det er veldig oppskrytt.

Skrevet

Elsker alt av sushi. Maki er en storfavoritt 🤩

Skrevet

Sushi er godt, men for meg er det snacks. :) 

Skrevet

Er veldig glad i det om det er lagd der og da på en restaurant/hjemme. Sliter med å få i meg fisk, så sushi var en redning på den fronten. Begynte i det små med "smakløse" fisketyper, og kan nå spise det meste. Laks har vært min største fiende fra havet, men går nå supert i en maki eller nigiri.

Skrevet

Elsker sushi! 

Vi lager det hjemme ca en gang i uka, ellers går vi ut og spiser.  Helst på Omakase i Vika.  

AnonymBruker
Skrevet
På 30.3.2019 den 7.32, AnonymBruker skrev:

Ja! Har bodd i Japan og jobbet på sushirestaurant, så sushi er noe jeg må ha med jevne mellomrom.

Anonymkode: ec655...b88

Hadde du vært nordmann og jobbet som sushikokk i Japan hadde du vært kjent her til lands eller?

Servitør er noe annet.

Anonymkode: 82327...de0

Skrevet
På ‎29‎.‎03‎.‎2019 den 16.14, AnonymBruker skrev:

Jeg liker fritert scampi ,sushi men har ikke turt å prøve rå laks enda.

Anonymkode: 7a65c...a24

Ja, men jeg har gått lei. Alt til sin tid. 

Skrevet

Ja, jeg elsker sushi. Er vel egentlig veldig altetende når det kommer til sushi. 

Skrevet

Nei, kan ikke fordra sushi. Noe av det verste jeg får servert. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært nordmann og jobbet som sushikokk i Japan hadde du vært kjent her til lands eller?

Servitør er noe annet.

Anonymkode: 82327...de0

La meg omformulere: jeg har spist veldig, veldig mye god sushi flere ganger i uka over mange år, og derfor har jeg både blitt avhengig, men også nokså kresen. Og en rimelig grei servitør skal ha ganske god peiling på det han/hun serverer :)

Anonymkode: ec655...b88

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er ok+. Det er ikke favorittretten, men en gang iblant er det veldig godt. 

Jeg foretrekker maki/uramaki. 

Anonymkode: 01518...5f5

AnonymBruker
Skrevet

Liker sushi, men synes ikke det er såå fantastisk som enkelte skal ha det til. Ganske oppskrytt.

Anonymkode: a1fd0...2c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...