Gå til innhold

Liker du Sushi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er godt. Men tok litt tid på å like det fordi måtte vende meg til det noen ganger før jeg likte det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker sushi! Liker best med scampi, kreps, fritert krabbe eller rå kamskjell. Liker ikke rå laks. Rå tunfisk er helt ok

Skrevet

Jepp, god sushi er digg! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Spiser kun tempura. Elsker det. :) Velger sortene med tigerreke, laks, kongekrabbe, kamskjell osv. Har ikke prøvd de med rå fisk, det har jeg ikke turt. :P r

Anonymkode: 578fa...a59

Skrevet
2 timer siden, Zaga skrev:

Ja det er godt. Men tok litt tid på å like det fordi måtte vende meg til det noen ganger før jeg likte det.

Hvorfor ville du venne deg til noe du i utgangspunktet ikke likte? 

AnonymBruker
Skrevet

Elsker sushi!

Men fritert sushi ser jeg ikke på som sushi, og syntes sushi restaurantene kunne spart seg å dynke sushien i ost og majones. 

Anonymkode: 82bd9...65d

AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2019 den 20.29, Honey Dew skrev:

Har forsøkt en bit og kastet opp av den. Sushi er IKKE godt.:kvalm:

Samme her, har prøvd det flere ganger til og med. Men det kommer bare opp igjen. Vi snakker projectile vomiting, har til og med skjedd i en fancy restaurant at jeg spydde i tallerkenen min 🤮🤢

Anonymkode: e1195...b49

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker sushi!

Men fritert sushi ser jeg ikke på som sushi, og syntes sushi restaurantene kunne spart seg å dynke sushien i ost og majones. 

Anonymkode: 82bd9...65d

Merkelig at "alle" ser på fritert sushi som uekte/ikke sushi. Mange som ikke har sjekket opp fakta tydeligvis, for hovedingrediensen i sushi er ikke rå fisk, og det er overhodet ikke et krav for at det skal kalles sushi.... 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg ELSKER sushi. Første gangen jeg prøvde sushi var på Gardermoen for mange år siden. Var redd noen skulle se hvor elendig jeg var til å spise med pinner så måltidet ble inntatt på nærmeste toalett. Spiste riktignok ikke så mye fordi jeg da synes sushi smakte dritt. Men nå..favoritten❤️

Anonymkode: f7837...0f2

AnonymBruker
Skrevet

Elsker sushi. En av mine absolutte favoritter

Anonymkode: 03484...3ee

Skrevet
25 minutter siden, OPIgirl skrev:

Hvorfor ville du venne deg til noe du i utgangspunktet ikke likte? 

Fordi det er lettvint å kjøpe ferdig på matbutikken. Hehe. Også er det sunt  .. Men bra jeg liker det nå da. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Rå, gode tynne lakseskiver som nesten smelter på tunga, sammen med ponzusaus og mango/avocado/vårløk-salat er vanvittig godt. Lager det mye hjemme. Gode uramakier er godt, nigiri også, men er ikke glad i rå skalldyr, rogn etc. Tempura er godt da. Gjerne med litt chilimajones. Myyye godt i sushiverdenen, men det er som flere sier enorm forskjell på sushi der ute. Skjønner at det er lett å være uheldig og ha en dårlig opplevelse. Synes det er synd at mange ikke tør prøve, og tror sushi er ensbetydende med rå fisk. Det er jo så utrolig mye mer enn det.

Anonymkode: a01d9...485

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Zaga skrev:

Fordi det er lettvint å kjøpe ferdig på matbutikken. Hehe. Også er det sunt  .. Men bra jeg liker det nå da. 😊

Jeg har prøvd sushi fra matbutikken én gang av ren nysgjerrighet, og det var en rimelig ekkel og smaksløs opplevelse. 😶 Hva synes du om ordentlig, god og fersk sushi i forhold?

Anonymkode: a01d9...485

Skrevet

Elsker det!

Takk for tips om blomkålsushi!

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser kun tempura. Elsker det. :) Velger sortene med tigerreke, laks, kongekrabbe, kamskjell osv. Har ikke prøvd de med rå fisk, det har jeg ikke turt. :P r

Den er jo ikke rå i den forstand at den ikke er behandlet, den er jo selvsagt fryst først. Noe annet skulle tatt seg ut 😱

Anonymkode: e7211...8cf

AnonymBruker
Skrevet
On 3/29/2019 at 4:33 PM, SupaWoman said:

Spiser maki, men helst med enten rå laks, stekt kylling eller kokt krabbe inni.    Ikke så glad i konsistens eller smak av rå fisk. 

Stekt kylling og kokt krabbe er vel strengt talt ikke sushi.

Men, ja. Helt enig. "Sushi" er bare greit hvis det er laks eller kylling.

Anonymkode: 3f30f...d99

Skrevet

Elsker sushi, kunne spist det hver dag uten å bli lei! Liker både autentisk, mer «vestlig» versjoner og den man får på matbutikken :tongue:

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Sushi betyr "marinert ris", så jo - det er fremdeles sushi hvis det inneholder marinert ris.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er det. 

Om fisken er rå eller ikke har ingenting å si, det er fortsatt sushi. 

Virker som om mange tror at sushi betyr rå fisk 

Anonymkode: dc5fd...71b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Brunhilde skrev:

Sushi betyr "marinert ris", så jo - det er fremdeles sushi hvis det inneholder marinert ris.

Det blir litt for enkelt. 

Selv om et ord betyr noe, så ligger det litt mer i hva den tradisjonelle retten er. Dette noe som serveres med risen kan helt riktig variere mye, men tradisjonelt er det gitt rammer for hva dette "noe" er. Du har for eksempel ikke sushi bare fordi du serverer marinert ris med et kyllinglår. 

Pizza betyr egentlig bare bunn med fyll. Men kan komme på en god del "bunn" og "fyll" du aldri ville sett på som pizza. 

Anonymkode: e02bd...a65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...