Gå til innhold

Liker du Sushi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker fritert scampi ,sushi men har ikke turt å prøve rå laks enda.

Anonymkode: 7a65c...a24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser maki, men helst med enten rå laks, stekt kylling eller kokt krabbe inni.    Ikke så glad i konsistens eller smak av rå fisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Sushi er noe av det beste jeg vet! Som regel går jeg for sashimi, men liker også andre typer 🍣

... Nå fikk jeg lyst på sushi.

Anonymkode: 897d5...fbf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker blomkålsushi som jeg lager selv med "blomkålris", nori og rå sursøt tomatsaus :) 
Har aldri gått på sushirestaurant eller laget "vanlig" sushi. For det første bruker de oppdrettsfisk, for det andre er jeg skeptisk til rå fisk, og for det tredje så er alt sushi-relatert som man får på restaurant og kjøper ferdig overlesset med MSG.

Anonymkode: 8f698...10c

Skrevet

Sushi er det beste jeg vet. Dessverre er det ingen bra sushi-restaurant her hvor jeg bor. Jeg må faktisk dra et godt stykke for å finne en skikkelig sushi-restaurant

• Liker 1
Skrevet

Elsker sushi, spesielt med laks. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takler ikke smaken av nori og rå fisk, så nei. 

Anonymkode: 99f55...13c

Skrevet

Har forsøkt en bit og kastet opp av den. Sushi er IKKE godt.:kvalm:

• Liker 1
Skrevet

Noe av det beste jeg vet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, elsker autentisk sushi. Særlig Sashimi i alle varianter - det vil si kun rå fisk, ingen ris. Jeg liker også fritert maki og liknende, selv om man i Japan aldri ville sett på det som sushi. 

Eneste jeg ikke er så begeistret for er Ål, men spiser det og når jeg får det servert. Særlig i Japan er Ål veldig populært som sushi, så vanskelig å unngå. 

Anonymkode: e02bd...a65

Skrevet

Liker bare noen få varianter.. alt med skalldyr utgår, likedan det som er fritert (pga gluten), tunfisk utgår også. Holder meg til laks. 

Favoritten er uramaki med laks, avokado og philadelphia, uramaki med laks, chillimajones og vårløk, og futomaki med laks, jordbær, mango og philadelpia. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Har bodd i Japan og jobbet på sushirestaurant, så sushi er noe jeg må ha med jevne mellomrom. 

Men det er forskjell på sushi og sushi. Disse ferdigpakkede greiene fra Rema, og også sjapper som åpenbart ikke kan lage ordentlig sushi (altfor tjukke diskusjoner, ris med for mye/lite sushieddik, kald ris...) styrer jeg unna. Sushi er kjempegodt når det er godt, og ganske ekkelt når det ikke er det ;)

Anonymkode: ec655...b88

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

*altfor tjukke FISKESKIVER, ikke diskusjoner 🤣

Anonymkode: ec655...b88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her blir jeg spurt hele tiden av barna å lage sashimi av salma laks. Det er så godt- så lage jeg en hjemmelagd ponzu type saus og vi bare kan spise og spise! 

Anonymkode: e4dfc...160

Skrevet

Jeg jobber med saken :)

Skrevet

Ja, det er utrolig godt :) Det er noe av det beste jeg vet og nå fikk jeg lyst på det :sikle:

Skrevet

ELSKER sushi, men bare når jeg får soyasaus, wasabi og ingefær til.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, noe av det beste som er. Hedersmat, enkelt og greit :)

Endret av Hedersbrukeren
Gjest middagshøyden
Skrevet (endret)

...

Endret av middagshøyden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...