AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #1 Skrevet 29. mars 2019 I går fikk jeg en meld på messenger fra svigermor. «Skal dere noe i påsken?» Nei.. Vi har jo ingen planer. Har ikke svart enda. Ikke tatt det opp med mannen heller. Vet han har lyst å reise opp til hytta til moren. Jeg synes ikke det er noe hyggelig, siden jeg og svigermor overhodet ikke kommer overens. Jenta på 5 har lyst.. sønnen min på 1 år har ikke lyst. Han hyler etter 15 min i bil, og det er 4 timer å kjøre. Er det innafor å dele seg opp? Vet ikke om jeg orker den kjøreturen. Helt grusomt. Han har nettop fylt 1 år også, kan ikke gå. Og får ikke noe ut av en hyttetur sånn sett. Ikke mer enn å være hjemme hvertfall. Har lyst at vi skal være sammen i påskeferien alle fire da. Men de må selvsagt ikke være der i en uke. Hva ville dere gjort? Anonymkode: d8a9f...22f
Måbarefåsiat... Skrevet 29. mars 2019 #2 Skrevet 29. mars 2019 Del dere opp, så alle får en hyggelig påskeferie. 10
Lill3My Skrevet 29. mars 2019 #3 Skrevet 29. mars 2019 Heller enn å dele dere som familie opp kan dere heller dele opp påska? Noen dager på hytta, noen dager hjemme. Litt hyttekos og siden litt hjemmekos? Kompromiss, rett og slett, slik at «alle får». Tenker tilbake på egen barndom og er glad for at våre påskeferien ble tilbragt samlet, selv om jeg i ettertid innser at begge mine foreldre må ha kompromisset ganske mye ettersom det er nok av familegnissninger også hos oss 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #4 Skrevet 29. mars 2019 Syntes dere fint kan dele dere opp😊 Anonymkode: bda9b...762 3
Jellybean Skrevet 29. mars 2019 #5 Skrevet 29. mars 2019 Av og til syns jeg det er helt innafor å dele seg opp, sånn at alle får en koselig ferie tenk på det som en positiv ting at du får egentid med minsten og jenta får være sammen med bestemor og pappa uten at det må taes hensyn til lillebror ☺️ 4
Ella Ellefantella Skrevet 29. mars 2019 #6 Skrevet 29. mars 2019 Del dere opp! De trenger vel ikke være på hytta hele påsken? Mannen slapper sikkert mer av når han vet at du ikke er der og "holder ut". Barna har også godt av litt tid uten søsken. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #7 Skrevet 29. mars 2019 Del dere opp. Det gjør vi stadig vekk, for at hvert enkelt barn skal få oppmerksomhet og alenetid. Anonymkode: 88d4d...5c3 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #8 Skrevet 29. mars 2019 Jeg skal være en an dem for får Norge til å gå rundt mens andre er på påskefjellet, jobb, jobb, jobb Anonymkode: 6a696...d36
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #9 Skrevet 29. mars 2019 Når svigermor faktisk inviterer, så hadde jeg dratt. Noen andre foreslo å dele opp påsken, det var en god idé. Dessuten er det mye en 1-åring kan gjøre på fjellet, for ikke å snakke om alle minnene dere skaper som familie. En av favorittvideoene til 10-åringen fra påskefjellet, er en faren tok av ham i pulk, mens storesøsteren prøver å dra ham, og faller på rumpa. Fire timer er heller ikke så veldig langt. Vi kjører nesten 11 timer, vi. Har gått helt greit med 1-åringer begge gangene. Men jeg mistenker at denne skrikingen i bil, blir brukt som en unnskyldning for å slippe å dra. Anonymkode: 752a3...a79 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #10 Skrevet 29. mars 2019 Delt turen i et par tre dager. Men etterhvert kommer jo minsten til å ville være med. Anonymkode: 6642f...808
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #11 Skrevet 29. mars 2019 Har 1-åringen selv sagt at han ikke vil??? Er vel heller unnskyldningen din det? Anonymkode: 3e904...37e 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #12 Skrevet 29. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: I går fikk jeg en meld på messenger fra svigermor. «Skal dere noe i påsken?» Nei.. Vi har jo ingen planer. Har ikke svart enda. Ikke tatt det opp med mannen heller. Vet han har lyst å reise opp til hytta til moren. Jeg synes ikke det er noe hyggelig, siden jeg og svigermor overhodet ikke kommer overens. Jenta på 5 har lyst.. sønnen min på 1 år har ikke lyst. Han hyler etter 15 min i bil, og det er 4 timer å kjøre. Er det innafor å dele seg opp? Vet ikke om jeg orker den kjøreturen. Helt grusomt. Han har nettop fylt 1 år også, kan ikke gå. Og får ikke noe ut av en hyttetur sånn sett. Ikke mer enn å være hjemme hvertfall. Har lyst at vi skal være sammen i påskeferien alle fire da. Men de må selvsagt ikke være der i en uke. Hva ville dere gjort? Anonymkode: d8a9f...22f Snakk med mannen din og spør hva han har lyst til og så forteller du hva du har lyst til. Jeg foreslår at dere reiser sammen og blir på hytten halve påsken og er sammen hjemme resten av påsken. Hva kan gjøres for at du og svigermor kan komme bedre overens? Anonymkode: c79d7...a89
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #13 Skrevet 29. mars 2019 Det er helt innenfor å dele seg opp, det setter sikkert svigermor pris på også siden dere ikke går overens. Anonymkode: 97061...58a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #14 Skrevet 29. mars 2019 Har en gutt helt lik som din 1 åring.. skjønner deg godt at du ikke orker 4 timer i bil med det! Del dere opp, eller kompromiss, at det blir svigermor neste år Anonymkode: 911c6...465 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #15 Skrevet 30. mars 2019 Del dere opp. De kan dra på hytta noen dager mens du og den yngste blir hjemme Anonymkode: 0c917...6f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå