AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #21 Skrevet 31. mars 2019 Har hørt om noen som har positiv erfaring med strømgjerde. De har ikke sett en eneste katt etterpå. Anonymkode: f3120...391
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #22 Skrevet 31. mars 2019 Det lå jo være mulig å henge opp dette på nederste del av vinduet og opp til midten av vindu der sofaen står? Ingen lim eller noe som ødelegger vinduene og mye lys slipper gjennom. Anonymkode: 85caa...caf 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #23 Skrevet 31. mars 2019 Det finnes bevegelsessensorer som kan kobles til vannspreder, spesielt beregnet på ditt problem. Den utløses når katten går inn på gården og spruter i omtrent et minutt. Har du ikke råd til den løsningen pga vannregninga, så har du ikke råd til hund heller. Anonymkode: 3b5bb...91a 4
Elaine Marley Skrevet 31. mars 2019 #24 Skrevet 31. mars 2019 Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1
Tvist Skrevet 1. april 2019 #25 Skrevet 1. april 2019 Har hunden holdt på med det hele livet? Hvorfor vurderer du noe så fryktelig som å avlive hunden nå?? 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #26 Skrevet 1. april 2019 On 3/29/2019 at 3:09 PM, AnonymBruker said: Det er for omfattende. Da må jeg dekke vinduene til over høyden på sofaene og mister massivt med lys og utsikt. Det er kun der jeg har dagslys. Det er heller ikke nok til å fjerne interessen. Dette prøvde jeg forrige stedet vi bodde. Anonymkode: 7195c...5ce En mister ikke lys med hvit frostet kontaktfilm. Du kan dekke nedre halve vinduet så mister du ikke utsikt heller. Anonymkode: d4193...367 2
Gjest HappyWaffle Skrevet 1. april 2019 #27 Skrevet 1. april 2019 På 31.3.2019 den 1.57, AnonymBruker skrev: Det fungerte å dekke vinduene forrige stedet jeg bodde, men det går ikke her. hvorfor går ikke det der du bor nå? Du konkluderer med manglende interesse, så da velger jeg d) og sprøyte.... du vil avlive fordi vi ikke kan komme på noe lurt for deg? Du tar jo ikke til deg noen av rådene. Man flytter jo ikke pga sånt. Jeg vet at jeg ber om råd i en vanskelig løselig situasjon, men hadde er lite håp om at noen var kreative. Jeg kan ikke lage en bunker av huset for å stoppe hunden... Anonymkode: 7195c...5ce
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #28 Skrevet 1. april 2019 On 3/31/2019 at 1:57 AM, AnonymBruker said: Det fungerte å dekke vinduene forrige stedet jeg bodde, men det går ikke her. Du konkluderer med manglende interesse, så da velger jeg d) og sprøyte.... Man flytter jo ikke pga sånt. Jeg vet at jeg ber om råd i en vanskelig løselig situasjon, men hadde er lite håp om at noen var kreative. Jeg kan ikke lage en bunker av huset for å stoppe hunden... Anonymkode: 7195c...5ce Så du vil ikke finne en løsning. Det finnes enkle løsninger på problemet, men det skinner igjennom at du ikke er interessert. Omplasser den stakkars hunden, du fortjener den ikke. Anonymkode: d4193...367 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #29 Skrevet 1. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du vil ikke finne en løsning. Det finnes enkle løsninger på problemet, men det skinner igjennom at du ikke er interessert. Omplasser den stakkars hunden, du fortjener den ikke. Anonymkode: d4193...367 Herregud så aggressive folk er.... Det kunne jo hende det fantes noen planter eller andre midler man kunne legge utenfor. Eksempelvis så visste jeg ikke at det ganges vannspredere med sensor - det var er godt råd. Kontaktpapir er forsåvidt et bra forslag, men det er MASSIVT med vinduer her, så det blir en ekstrem operasjon. Han gneldrer ikke lenge om gangen ettersom han gir seg ved beskjed. Vi får nok bare leve med det. Kjæledyrforumet består av for mange bedrevitende fanatikere. Det går fint at å ha en gammel familiehund uten å bruke masse tid på trening. Vi er ikke interessert i det, det kan man fint velge.... Anonymkode: 7195c...5ce
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #30 Skrevet 1. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud så aggressive folk er.... Det kunne jo hende det fantes noen planter eller andre midler man kunne legge utenfor. Eksempelvis så visste jeg ikke at det ganges vannspredere med sensor - det var er godt råd. Kontaktpapir er forsåvidt et bra forslag, men det er MASSIVT med vinduer her, så det blir en ekstrem operasjon. Han gneldrer ikke lenge om gangen ettersom han gir seg ved beskjed. Vi får nok bare leve med det. Kjæledyrforumet består av for mange bedrevitende fanatikere. Det går fint at å ha en gammel familiehund uten å bruke masse tid på trening. Vi er ikke interessert i det, det kan man fint velge.... Anonymkode: 7195c...5ce Med mindre du bor i et 500kvm drivhus så er det ikke en MASSIV operasjon å sette film på nedre halvdel av de aktuelle vinduene nei. Du er lat og vil ikke finne en løsning. Anonymkode: d4193...367 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #31 Skrevet 1. april 2019 19 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud så aggressive folk er.... Det kunne jo hende det fantes noen planter eller andre midler man kunne legge utenfor. Eksempelvis så visste jeg ikke at det ganges vannspredere med sensor - det var er godt råd. Kontaktpapir er forsåvidt et bra forslag, men det er MASSIVT med vinduer her, så det blir en ekstrem operasjon. Han gneldrer ikke lenge om gangen ettersom han gir seg ved beskjed. Vi får nok bare leve med det. Kjæledyrforumet består av for mange bedrevitende fanatikere. Det går fint at å ha en gammel familiehund uten å bruke masse tid på trening. Vi er ikke interessert i det, det kan man fint velge.... Anonymkode: 7195c...5ce Du er jammen en takknemlig sjel. Anonymkode: c573c...361 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #32 Skrevet 1. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Herregud så aggressive folk er.... Det kunne jo hende det fantes noen planter eller andre midler man kunne legge utenfor. Eksempelvis så visste jeg ikke at det ganges vannspredere med sensor - det var er godt råd. Kontaktpapir er forsåvidt et bra forslag, men det er MASSIVT med vinduer her, så det blir en ekstrem operasjon. Han gneldrer ikke lenge om gangen ettersom han gir seg ved beskjed. Vi får nok bare leve med det. Kjæledyrforumet består av for mange bedrevitende fanatikere. Det går fint at å ha en gammel familiehund uten å bruke masse tid på trening. Vi er ikke interessert i det, det kan man fint velge.... Anonymkode: 7195c...5ce Når folk kommer med mange råd og du ikke vil Vurdere noe av det og bare kommer med unskyldninger så er det ikke rart folk går lei. Snakk om å være taknemmelig for at folk gidder å prøve å hjelpe. Anonymkode: f9faf...34a 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #33 Skrevet 2. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Når folk kommer med mange råd og du ikke vil Vurdere noe av det og bare kommer med unskyldninger så er det ikke rart folk går lei. Snakk om å være taknemmelig for at folk gidder å prøve å hjelpe. Anonymkode: f9faf...34a Jeg har jo takket for de rådene som var verdt å tenke på og svart på de som ikke går. Noen nekter visst å respektere at deres råd ikke fungerer. Film på vinduene gpr ikke her med. Indre man vil sperre så for utsikt at man like gjerne kunne malt vinduene! Barna skal kunne se inn og ut de også. De skal se naturen. Det er litt av vitsen med vinduer! Det er jo ikke slik at om jeg ikke vil lage bunker så er jeg utakknemlig. Anonymkode: 7195c...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #34 Skrevet 2. april 2019 Her var bikkja i full los hver gang nabokattene gikk gjennom hagen. Kjempegøy! Løp frem og tilbake med hyl og skrik (tenk om den gadd det på jakt også). Vi har jobba standhaftig med dette i 8 måneder og det er rolig nå. Det hender hunden sitter og småpiper litt men det skal det også bli slutt på. Vi sier «nei» og hører den ikke fjerner vi hunden fra vinduene. Alt går når man bare er sta nok (og denne harebikkja er sta). Anonymkode: 68798...23c 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #35 Skrevet 3. april 2019 Hvis hunden er oppe i sofaen å ser ut etter kattene, så ommøbler. Sett sofaen på ett annet vis. Stua mi er knappe 4x5 m, kan får til mange ommøbleringer på det, så da tror jeg det vil gå hos deg også. Så er kontaktplast det jeg tror blir det letteste og rimeligste.. Sliter du med det, så kan du sikkert få hjelp av noen proffe. Nå vet jeg ikke hvor stor ungene dine er, men tror de setter mer pris på utsikt ute på tur. Unger tenker ikke sånn som oss voksne, egentlig ganske greit det til tider 😊 så lenge de ikke er småbarn som kryper, så vil de uansett klare å se ut over plasten. Det vil være verdt det, da både dere å hunden slipper å stresse pga pelsdivaer på utsiden av vinduene. Lykke til 🙂 Anonymkode: 33648...b2c 1
Perle Skrevet 3. april 2019 #36 Skrevet 3. april 2019 På 31.3.2019 den 1.53, AnonymBruker skrev: Det stemmer at det ikke finnes løsninger. Det er ikke noe å latterliggjøre. Det nytter ikke/jeg har ikke kapasitet til å trene opp en ni år gammel hund. Anonymkode: 7195c...5ce Hvorfor spør du om råd her inne inne da? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå