AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #1 Del Skrevet 29. mars 2019 Noen erfaringer? Mannen fikk negativ på 2 stk. Vi har prøvd i 9 mnd. Må vi vente flere mnd eller bare gå til lege med en gang? Anonymkode: 57e6a...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #2 Del Skrevet 29. mars 2019 Og hvor går veien videre? Anonymkode: 57e6a...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #3 Del Skrevet 29. mars 2019 Negativ? Altså betyr det at alt er bra eller at det var noe galt? - Om alt er bra så vent 3 mnd til før dere går til utredning. Anonymkode: 7ccff...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #4 Del Skrevet 29. mars 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Negativ? Altså betyr det at alt er bra eller at det var noe galt? - Om alt er bra så vent 3 mnd til før dere går til utredning. Anonymkode: 7ccff...d29 Nei den var ikke bra. Anonymkode: 57e6a...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #5 Del Skrevet 29. mars 2019 Men er de pålitelige? Anonymkode: 57e6a...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #6 Del Skrevet 29. mars 2019 Det er bare tull. Har kjøpt sånn selv. Fikk også negativ men når mannen testet hos klinikk var det god kvalitet på sæden. Anonymkode: e9cd8...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #7 Del Skrevet 29. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare tull. Har kjøpt sånn selv. Fikk også negativ men når mannen testet hos klinikk var det god kvalitet på sæden. Anonymkode: e9cd8...50f Hvilken test brukte du? Jeg mistet totalt motet og ser for meg ifv og mye vebting og styr. Barneønsket er så sterkt Anonymkode: 57e6a...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #8 Del Skrevet 29. mars 2019 Disse testene teller bare antall svømmere i akkurat den dosen. Fare for brukerfeil og feilmarginer er også store. Hadde ikke stolt på den. Utredning får dere ikke offentlig før dere har prøvd ett år - uansett hva hjemmetester sier. Dere kan gå privat Anonymkode: acb1d...b7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #9 Del Skrevet 29. mars 2019 tillegg: den tester heller ikke kvalitet, bare antall. Så selv om testen er positiv kan sædkvaliteten være dårlig. Anonymkode: acb1d...b7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #10 Del Skrevet 29. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse testene teller bare antall svømmere i akkurat den dosen. Fare for brukerfeil og feilmarginer er også store. Hadde ikke stolt på den. Utredning får dere ikke offentlig før dere har prøvd ett år - uansett hva hjemmetester sier. Dere kan gå privat Anonymkode: acb1d...b7b Takk for svar. Får forsøke å holde motet oppe litt til da. Anonymkode: 57e6a...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #11 Del Skrevet 29. mars 2019 Jeg bare stresser veldig og er nesten sikker på at vi ikke kan få barn. Og datt enda lenger ned pga de dumme testene jeg kjøpte Anonymkode: 57e6a...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #12 Del Skrevet 29. mars 2019 Ville kontaktet en privatklinikk og fått testet kvaliteten skikkelig. Anonymkode: 916bd...aac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #13 Del Skrevet 29. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville kontaktet en privatklinikk og fått testet kvaliteten skikkelig. Anonymkode: 916bd...aac På grunn av testen han tok? Anonymkode: 57e6a...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betta123 Skrevet 29. mars 2019 #14 Del Skrevet 29. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare stresser veldig og er nesten sikker på at vi ikke kan få barn. Og datt enda lenger ned pga de dumme testene jeg kjøpte Anonymkode: 57e6a...da3 Ikke stol på de hjemmetestene der❤️ Ta en skikkelig test hos gynokolog Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #15 Del Skrevet 29. mars 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvilken test brukte du? Jeg mistet totalt motet og ser for meg ifv og mye vebting og styr. Barneønsket er så sterkt Anonymkode: 57e6a...da3 Hvorfor går dere ikke til en ordentlig klinikk da?? Kommer ingen vei av å drive med hjemmetester Anonymkode: d3308...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #16 Del Skrevet 29. mars 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor går dere ikke til en ordentlig klinikk da?? Kommer ingen vei av å drive med hjemmetester Anonymkode: d3308...065 Tenkte bare å teste for å se og berolige oss med at det sikkert var i orden. Så var det ikke det. Har ikke rukket å bestille time noe sted enda og man må jo vebte 1 år før man får utredning har jeg hørt. I tillegg er det langt fpr oss å bare reise for å ta en slik sjekk. Må ta fri fra jobb osvosv. Anonymkode: 57e6a...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #17 Del Skrevet 29. mars 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor går dere ikke til en ordentlig klinikk da?? Kommer ingen vei av å drive med hjemmetester Anonymkode: d3308...065 Jo og så lurte jeg på om de hjemmetestene bare er tullball. Eller om vi nå bør belage oss på at sædkvaliteten hans er dårlig. Anonymkode: 57e6a...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #18 Del Skrevet 29. mars 2019 De hjemmetestene kan man ikke stole på, hverken når den viser positivt eller negativt. Den teller bare antall sædceller, om de lever eller ikke vil ikke denne testen ta hensyn til. Og det kan være få sædceller men av god kvalitet. Jeg tror jeg ville ha kontaktet en privatklinikk og hørt hvor mye det koster for en sædprøve. Om den er god så kan dere senke skuldrene og fortsette prøvingen. Er den dårlig så kan dere bli henvist til en offentlig klinikk, for om man har en diagnose hvor oddsen for å bli gravid er svært liten så kan man få hjelp tidligere. Anonymkode: b1dcd...af8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #19 Del Skrevet 29. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tenkte bare å teste for å se og berolige oss med at det sikkert var i orden. Så var det ikke det. Har ikke rukket å bestille time noe sted enda og man må jo vebte 1 år før man får utredning har jeg hørt. I tillegg er det langt fpr oss å bare reise for å ta en slik sjekk. Må ta fri fra jobb osvosv. Anonymkode: 57e6a...da3 Hvis dere henvises av lege har han krav på fri (det går under spesialistundersøkelse) oh damme for deg hvis du skal ta tester. Anonymkode: 5ffcb...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #20 Del Skrevet 29. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De hjemmetestene kan man ikke stole på, hverken når den viser positivt eller negativt. Den teller bare antall sædceller, om de lever eller ikke vil ikke denne testen ta hensyn til. Og det kan være få sædceller men av god kvalitet. Jeg tror jeg ville ha kontaktet en privatklinikk og hørt hvor mye det koster for en sædprøve. Om den er god så kan dere senke skuldrene og fortsette prøvingen. Er den dårlig så kan dere bli henvist til en offentlig klinikk, for om man har en diagnose hvor oddsen for å bli gravid er svært liten så kan man få hjelp tidligere. Anonymkode: b1dcd...af8 Vi testet først hos fastlege, han fant ingen feil men test på sykehuset viste 0 tegn til liv. Det er som ab over skriver viktig å ta skikkelig test. Anonymkode: 5ffcb...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå