Gå til innhold

forbanna magefett!!!!!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg ønsker å bli kvitt magefett, føler jeg ser gravid ut, jeg vil ha en rett mage!!! jeg spiser helt greit, noen ganger hender det jo jeg tar meg litt godis, men pleier som regel å ha et bra kosthold. trener spinning 4 ganger i uken og styrke 2 ganger i uken... men jeg blir ikke kvitt magefettet mitt... hva skal jeg gjøre??????? vet at jeg burde kutte ut alt søtt og det skal jeg gjøre.... men hva kan jeg gjøre annerledes?? trener jo masse og spiser jo regelmessig og greit.... åååååååååååååååå....

Videoannonse
Annonse
Gjest Seleena
Skrevet

Trener du spinning hver uke, så må du jo ha trening som er fokusert direkte på magen. Skrå og rette magemuskler. Be noen på treningsstudioet å hjelpe deg!

Alle kan unne seg litt snop innimellom. Hva med å heller spise litt mindre og litt mer sjelden enn ellers?

Foreks en håndfull med noe godteri, kun på lørdager?

Gjest Daniella_
Skrevet

Karbohydrater legger seg på magen, det samme gjør sukker.

Fikk som tips i å kutte ut karbohydrater og sukker etter klokken 18, det KAN hjelpe på magefettet.

Ellers må du også trene selvfølgelig, kondisjon og styrke.

Stress kan også resultere i en "feit" mage.

Man kan unne seg en spisedag i uken hvor man spiser hva man vil hvis man vil slanke seg eller endre livsstil.

Dette var bare kort fortalt.

Gjest Gjesta
Skrevet
Karbohydrater legger seg på magen, det samme gjør sukker.

Sukker ER karbohydrater, i ren (og rask) form.

Generelt er det nok genetisk betinget hvor man legger på seg. Noen kan ha det slik at de lett legger på seg over rumpe og lår, mens andre lettere legger på seg over magen.

Treningen din høres veldig bra ut, så det er kanskje lurt å ta en titt på kostholdet? Kutt ned på raske karbohydrater (ris, pasta, poteter og sukker), og spis mer proteiner. I tillegg bør du heller spise grønnsaker enn frukt, siden frukt inneholder endel sukker (riktignok i en form som er sunnere enn hvitt sukker, men dog.).

Gjest Anonymous
Skrevet

vi har øvelser for magen på tre av spinningtimene jeg er med på.. men føler at ingenting hjelper.. vil så gjerne ha rett mage... hvis dere har noen tips å komme med så tar jeg gjerne i mot..

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen "tåler" karbohydrater dårligere enn andre. Disse legger gjerne spesielt på seg på magen. Man blir da lettest kvitt magefettet ved å kutte ned på karbohydrater (gjerne bytte en del av dem ut med mager proteinrik mat) i kostholdet. Grunnen til dette er hormoner som frigjøres når blodsukkeret stiger, disse hormonene (blant annet insulin) vanskeliggjør frigjøringen av fett fra fettcellene samt forbrenningen av dette. Dessverre har noen av oss et mer følsomt system enn andre, vi må da finne oss i at vi må endre litt på kostvanene for å holde en vekt vi er fornøyd med.

I praksis betyr det at man ikke nødvendigvis spiser så mye mer enn man egentlig trenger (målt i energiinntak), men at man legger på seg/ikke blir slankere fordi man spiser ”feil” mat. Jeg har vært slank så og si hele mitt liv (bortsett fra et par år), men det er først nå etter å ha lagt om til et kosthold med mer proteiner og mindre karbohydrater at jeg føler at magen er like slank som resten av kroppen. Selv hadde jeg hørt om disse enkle kostrådene lenge før jeg valgte å gi dem en sjanse, og overraskende nok var det faktisk så enkelt.

Alle kan selvsagt ikke få vaskebrettmager, genetiske anlegg spiller jo også en rolle.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ekstra mageøvelser vil nok uansett ikke gi deg en flatere mage hvis årsaken til bulen er at musklene er polstret med fett.

Jeg skriver ellers under på alt Nin@ sier!

Skrevet

Hva med den statiske øvelsen hvor man står med hendene, albuene og tærne i gulvet? Nesten som om man skulle ta push-ups, men med rumpa litt mer opp i været. De kaller den "planken" på treningssenteret mitt. 3 x ca 1 minutt. Kan evt ha knærne nedi i begynnelsen. Etter jeg begynte med den har jeg fått antydning til six-pack... Men man må passe godt på ryggen, det skal ikke gjøre vondt der!

Kan ellers anbefale pilates, og rene "mage-rygg"-timer.

Selv går jeg for tiden på shapemassage, og det gjør underverker for kroppen min. Men det koster endel da. (10 uker x 700,-kr). Fysioterapeuter jobber med fettet rundt magen eller hoftene, avhengig av hvor man vil bli kvitt noe, og så trener man selv og spiser balansert ved siden av.

Gjest seroxata
Skrevet
Hva med den statiske øvelsen hvor man står med hendene, albuene og tærne i gulvet? Nesten som om man skulle ta push-ups, men med rumpa litt mer opp i været. De kaller den "planken" på treningssenteret mitt. 3 x ca 1 minutt. Kan evt ha knærne nedi i begynnelsen. Etter jeg begynte med den har jeg fått antydning til six-pack... Men man må passe godt på ryggen, det skal ikke gjøre vondt der!

Kan ellers anbefale pilates, og rene "mage-rygg"-timer.

Selv går jeg for tiden på shapemassage, og det gjør underverker for kroppen min. Men det koster endel da. (10 uker x 700,-kr). Fysioterapeuter jobber med fettet rundt magen eller hoftene, avhengig av hvor man vil bli kvitt noe, og så trener man selv og spiser balansert ved siden av.

Den øvelsen, skal du rett og slett bare stå slik stille, ikke gjøre noe annet?? ble vledig interressert nå!

Shapemassage har jeg ikke hørt om før, men høres veldig bra ut! Har det noen effekt??

jeg sliter og med magefettet, og er gaaanske desperat ettersom bikinisesongen nærmer seg, og jeg VIL bade i år.... hehe...

Gjest gjest1
Skrevet

"Planken" gjør underverker!!! ( Men det svir godt da....)

Gjest Anonymous
Skrevet

vet du, jeg tror jeg måtte ha blitt skrekkelig tynn alle andre steder for å bli kvitt "babyfettet" fra min mage. Det er rett og slett gener.

Min midje derimot er det mange med flat mage som er misunnelig på... Igjen er det genene, dessverre

Tren, tren, tren og spis "riktig", men tror nok det er fettsuging for deg og meg hvis vi vil bevare resten av kroppen som den er :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Mange her fokuserer veldig på øvelser for å styrke musklene, men de vil aldri i seg selv fjerne fettet som polstrer magemusklene. Dessverre. For å fjerne polstringen, må du forbrenne fett, og da kan du risikere å bli tynn overalt. Punktforbrenning går dessverre ikke an, og det er til en stor del genetisk hvor man legger på seg og tar av seg først.

Gjest Anonymous
Skrevet

fettsuging?? ikke for denne jenta nei........ får spise sunnere, men ikke søren om jeg hadde lagt meg under kniven....

Skrevet

Nå huseker jeg ikke hvor jeg har det fra men det blir sagt at når en skal gå ned i vekt teller trening 30% og kosthold 70%. Dette har jeg selv erfart ettersom jeg jeg hadde noen kilo ekstra over lang tid og alltid trente mye. Det var ikke før jeg gjorde noe med kostholdet at det ble noe fart i sakene.

Det kan jo hende at du spiser sunt, men min erfraing er at man tror man spiser sunt . En sjokoldae i ny og ne hva er det? Kansje det er mer enn du tror ? Skriv ned alt ( absolutt alt) du spiser en uke kansje dette byr på overaskelser. Det gjør ofte det. Jeg spiser kun litt godteri maks en gang i uka, dette gjelder også raske karbohydrater ( ris, pasta).

Du kan bytte ut pasta med fullkornpasta, som er bedre.

Uansett har du bar et par kilo for mye ( normal BMI) er det vanskelig, det krever sikklig viljestyrke!

Tilslutt: det skader ikke å ta mageøvelser, men det går ikke ann og punktslanke.

Skrevet

Mange tror at jo mer det svir, jo bedre er øvelsen...

Vel...

Det svir pga melkesyre, og man blir ikke sterk bare fordi man har masse syre. Spesielt magen kan man trene kjempebra uten at det gjør _noe_ vondt.

Man må ha kontakt i bakken med korsryggen hele tiden. Så løfter man seg tre cm opp. Stopp. Ned igjen. Brukt tre sekunder opp, et sekund stopp, to ned. Gjør dette i femten sekunder. Så ti sek pause. Tre serier.

Når du blir sterkere tar du tretti sekunder med femten pause. Så et minutt med tretti pause.

Gjør dette hver dag.

Tren ryggen også.

Dete skal ikke gjøre vondt, du skal ikke bli svett. Lurt å gjøre foran tv-en.

Je vet det funker via masser av tester og "klienter", pluss meg selv.

P.s: Når man tar et situps er det best å "presse musklene innover". Dvs suge magen inn slik at presses inn og blir flat. GJør det når en gjør bevegelsen. Da bruker en mer av muskelen, og en bruker de på siden mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...