Gå til innhold

Er det ikke typisk? Nrk lisensen. Forslaget.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er ufør med minstesats (altså ikke ung ufør), og er veldig takknemlig for det norske velferdssystemet. Jeg får omtrent 240k brutto hvert eneste av staten, mens jeg i mange andre land hadde ville stått på bar bakke. Dette må vi ikke glemme. Ja, det er kjedelig å skulle betale 1 400 kr ekstra i skatt, men samtidig slår regnestykket ut i min favør når du tar helheten i betraktning. 

Anonymkode: a697b...220

Man kan ikke bruke den logikken med at man har det bedre enn andre uføre i andre land. Bruker du dette mot uføre som ikke har råd til noe som helst ekstra fordi absolutt alt går til bolig, lege, medisiner og fysioterapi pluss pluss pluss? 

Hva skal de gjøre? Bli sosialklient i tillegg til ufør minstesats pga de 1400 kronene?

Anonymkode: 7f874...482

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De som er langt ute på sidene sier at NRK er vridd motsatt vei. Det betyr nok at NRK stort sett er ganske balansert. Det med venstre-eller høyrevridde NRK er en myte som mange elsker å trekke frem. Det gjør den ikke mer korrekt av den grunn.

Dessuten er NRK veldig mye mer enn nyheter.

Anonymkode: bf49f...f2d

Absolutt, de har jo klokka minutt for minutt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som er langt ute på sidene sier at NRK er vridd motsatt vei. Det betyr nok at NRK stort sett er ganske balansert. Det med venstre-eller høyrevridde NRK er en myte som mange elsker å trekke frem. Det gjør den ikke mer korrekt av den grunn.

Dessuten er NRK veldig mye mer enn nyheter.

Jeg er ikke på noen side. Og akkurat derfor syns jeg ikke nrk er særlig balansert. 

Anonymkode: 586a6...3b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Absolutt, de har jo klokka minutt for minutt. 

Nettopp. Bra eksempel. Det er supersært og smalt, men nesten en million seere var innom en eller flere ganger. Samme med de andre sakte-TV-konseptene. De har var omtalt stort i Norge og utlandet og har hatt veldige seertall. Produksjonskostnadene har vært minimale. Ta for eksempel Hurtigruten. Folk benket seg i timevis dag etter dag over hele Norge! Dette er kreativt og nytenkende! Dette er noe vi husker og som kan utvikles til andre prosjekter. Hva skulle vært sendt i stedet? Serier? Film?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, TrekStar skrev:

Problemet er at NRK er så stort, og har så mange ansatte og distriktskontorer, at dem er avhengig av offentlige midler for å kunne finansieres. Med reklamepenger, så hadde det ikke blitt nok inntekter.

Hvis NRK skal reklamefinansieres, så MÅ NRK reformeres og kontorer og ansatte, hadde måtte minke betraktelig i antall.

Hvorfor ha to nyhetsopplesere, når man fint kunne klart seg med èn? Og hvorfor kan ikke nyhetsoppleseren også lese opp sporten? Da hadde det blitt èn person å lønne istedet for tre.

Anonymkode: cfb6d...03a

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Bra eksempel. Det er supersært og smalt, men nesten en million seere var innom en eller flere ganger. Samme med de andre sakte-TV-konseptene. De har var omtalt stort i Norge og utlandet og har hatt veldige seertall. Produksjonskostnadene har vært minimale. Ta for eksempel Hurtigruten. Folk benket seg i timevis dag etter dag over hele Norge! Dette er kreativt og nytenkende! Dette er noe vi husker og som kan utvikles til andre prosjekter. Hva skulle vært sendt i stedet? Serier? Film?

Eller så kunne man lagt ned en kanal, og spart folk for litt utgifter. 

Når man må fylle sendetiden med disse minutt for minutt-konseptene sykes jeg det er respektløst ovenfor de som betaler for tøvet.

Endret av Husholdning1
  • Liker 3
Skrevet

Det er jo bare dere som har tid til å se på TV, da...

Bad, bad, joke. Unnskyld! Fy skamme meg.  :balltre:

Skrevet
8 minutter siden, hind skrev:

Se der, ja. De får jo en kjempedeal. De har tid til  se absolutt mest og betaler minst for det. Tyyypisk! 

Det er da en god ting at de som tjener minst også skal betale minst?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, hind said:

Se der, ja. De får jo en kjempedeal. De har tid til  se absolutt mest og betaler minst for det. Tyyypisk! 

Hvorfor skal de som ikke engang benytter seg av nrk på nettet engang betale for noe de ikke bruker? Alle de som ikke engang ser på nett tv, programmer eller noe som helst fra nrk? 

Veit forøvrig at en god del allerede betaler for nrk via canal digital grunnpakke abbonementet ca 300 pr mnd, og selv ikke da bruker nrk. Men man må da betale fordi det er bredbånd i den pakka. Påtvunget allerede. 

Og nå skal disse så trekkes 1400 ekstra i skatt kun fordi nrk skal endre på lisensen?

Anonymkode: 7f874...482

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, hind skrev:

Syntes vel det er helt greit. Selv om jeg får makssats som så mange andre, er jo 1700,- en god del mindre enn over 3000,- i året som det har vært de siste årene. De aller, aller fleste vinner på dette. Bortsett fra de som har sneket seg unna å betale lisens til nå...

Anonymkode: 6308d...1e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Med tanke på at dagens NRK-lisens ligger på ca. 3 000 kr og må betales uavhengig av inntekt og antall husstandsmedlemmer, synes jeg ikke den nye finansieringsmodellen skjer i lavløntes disfavør. Tvert i mot enslige og lavlønte betale mindre enn før, mens avgiften øker med ca. 400 kr for husholdninger med to voksne som hver tjener over 350k. 

Anonymkode: a697b...220

Jeg er ufør og hadde ikke tv for å slippe unna lisensen som jeg ikke hadde råd til! 

Denne lisensen, sammen med økt strømavgift (pga en jævla smartmåler jeg ikke vil ha og ikke trenger) drar meg enda lengre ned i søla så det er fantastisk.

Anonymkode: b2c87...c37

• Liker 4
Skrevet

Dette er sosialismen, tar fra alle andre og gir til de rike og bruker penger på alt annet. Neste er vel å fjerne uføre ordningen, hadde ikke sett bort i fra det med landsforræderen erna solbæsj som leder.

AnonymBruker
Skrevet

Når den nye ordningen inntrer kommer jeg til å boikotte NRK for resten av livet.

Skrevet

Når den nye ordningen inntrer kommer jeg til å boikotte NRK for resten av livet.

Jeg kunne gjerne tenkt meg å spare 12 000 ekstra i året, men takket være sosialismen så må jeg ut med mer.

Skrevet

Det fine med denne ordningen er at det blir enklere å redusere nrk-støtten på sikt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når den nye lisensordningen inntrer, og hvis den koster meg ett eneste øre, så kommer jeg til å boikotte NRK for resten av livet. Jeg kommer ikke til å høre på radio, ikke se på TV, ikke på nett-TV og ikke gå på nettsidene deres. De kommer til å være døde for meg.

Ja jeg vet at dette ikke gjør noen forskjell, jeg er bare så fortvilet lei av at de suger ut mer og mer fra oss som har dårlig råd. Nå fikk jeg mer i strømregning på grunn av at jeg ikke vil ha smartmåler (el-sensitiv), og så skal jeg også betale for en tjeneste jeg knapt bruker. Det eneste jeg bruker NRK til er å se Skandinaviske krimserier, fra nå av kommer jeg til å låne dem på biblioteket. NRK skal ikke få noen seertall fra meg mere.

Anonymkode: 10e8c...575

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Pan skrev:

Dette er sosialismen, tar fra alle andre og gir til de rike og bruker penger på alt annet. Neste er vel å fjerne uføre ordningen, hadde ikke sett bort i fra det med landsforræderen erna solbæsj som leder.

Ja, du må gjerne prøve deg i et land der man betaler nesten alt av tjenester man benytter, til realpris. 

De fleste i Norge som ikke har bodd/jobbet i utlandet vet ikke hvor godt man har det i Norge. 

Anonymkode: 6308d...1e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For EN gangs skyld en rettferdig avgift for oss som er emslige. Vi må jo betale dobbelt på det meste, men her kommer vi utrolig nok ut som vinnerne. Jeg tar i mot den med åpne armer! 1700 kroner er jo nesten bare halvdelen av hva jeg må betale i dag!

Anonymkode: f0664...4ee

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

For EN gangs skyld en rettferdig avgift for oss som er emslige. Vi må jo betale dobbelt på det meste, men her kommer vi utrolig nok ut som vinnerne. Jeg tar i mot den med åpne armer! 1700 kroner er jo nesten bare halvdelen av hva jeg må betale i dag!

Anonymkode: f0664...4ee

Helt enig! 

Anonymkode: 89718...422

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er litt rart at folk med 220'000 i lønn skal betale 1400 mens folk med 10'000'000i inntekt bare skal betale 1700, da betaler den fattige vaskehjelpen utsatt for sosial dumping for å pumpe op lønnen til den andre, av staten, 37 ganger større del av sin inntekt for å betale for denne statlige tv kanalen som vil spre propaganda til fordel for denne sosiale dumpingen som rammer vaskehjelpen, litt usosialt.

Jeg kan egentlig gå med på det dersom NRK slutter med fake news og statlig propaganda fremover, se på disse 2 f.eks. Ren løgn

Aktivitetesplikt reduserer sosialklienter med 50% https://www.nrk.no/nyheter/strenge-krav-far-unge-navere-ut-av-nav-1.13186702

Putin sitter på sextape av vår nermeste alliertes leder og utpresser han, dette er farlig kanksje han presses til å la USA gå med på at de tar deler av Norge? Hvem vet ? https://www.nrk.no/urix/russland-kan-ha-kompromitterende-informasjon-om-donald-trump-1.13315989

NRK bør i denne overgangen ta et oppgjør med sin kultur og kildekritikk, og hvis uhellet er ute på tross av det, så må de gjøre tiltak i etterkant for å rette opp og dytte i motsatt retning. Det ble spredt propaganda om aktivitetesplikten som viser seg å ikke stemme med virkeligheten og sosialutgiftene gikk opp, det var ingen troverdige kilder om sexvideon av Trump det har vært en ren propaganda kampanje mot presidenten i 2 år av ekstremt unøytrale medier og NRK gikk rett på og håpte dette stemte siden de er blodrøde og hater Trump. De må lære av sine feil og rette opp, ikke bare gå videre og late som ingenting, for da vil dette bare gjenta seg. Nei CNN/NBC er ikke nøytrale troverdige kilder angående trump, det vet vel alle... men NRK tror at CNN har gjort kildekritikken de så da kan de ta alt som kommer der for god fisk, lær av dette og slutt....

Lykke til

Anonymkode: 02c3c...487

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...