AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #221 Skrevet 30. mars 2019 2 minutter siden, Trøndere1 skrev: Jeg kan også være litt enig begge veier men jeg er for glad i reklamefri TV og radio til at jeg synes vi skal gi slipp på å finansiere NRK på dagens måte. Jeg betalte min lisens med glede og er redd for at dette er første steg mot reklame og videre kommersialisering av NRK. Jeg mener vi som nasjon trenger NRK. 😀😀 i dagens utgave. Det er det som er tanken til Frp. Anonymkode: d32a4...a53
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #222 Skrevet 30. mars 2019 Skjønner veldig veldig godt dere som har valgt bort å ha vanlig tv fordi dere ikke har råd. Dette blir en utgift man ikke lenger kan velge bort, noe som er veldig urettferdig. Når det gjelder nrk sitt tilbud så synes jeg at nrk har supert tilbud til barn. Jeg har barn og de elsker nrk. Hurra for alle de supre programmene de har for barn og alle de ulike temaene de er innom. Jeg er enslig med barn og for meg kommer jeg gunstig ut. Men synes det var en veldig merkelig fordelig. Anonymkode: 13c0d...97a 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #223 Skrevet 30. mars 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner veldig veldig godt dere som har valgt bort å ha vanlig tv fordi dere ikke har råd. Dette blir en utgift man ikke lenger kan velge bort, noe som er veldig urettferdig. Når det gjelder nrk sitt tilbud så synes jeg at nrk har supert tilbud til barn. Jeg har barn og de elsker nrk. Hurra for alle de supre programmene de har for barn og alle de ulike temaene de er innom. Jeg er enslig med barn og for meg kommer jeg gunstig ut. Men synes det var en veldig merkelig fordelig. Anonymkode: 13c0d...97a De med dårlig råd/lav inntekt betaler ikke så mye. Anonymkode: f53b0...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #224 Skrevet 30. mars 2019 Jeg synes det er en fornuftig omlegging, spesielt med tanke på de nye "kanalene" å bruke tilbudet til NRK på som ikke er avhengig av at man har en TV. Anonymkode: 16889...2ce
Edie Skrevet 30. mars 2019 #225 Skrevet 30. mars 2019 Ryddet for brukerdebatt, innhold med opphavsrett og avsporinger. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #226 Skrevet 30. mars 2019 2 timer siden, Fjugur skrev: Haha... og så alle de som har plombert tv-n for å "slippe unna" 😂😂 Hva flirer du av? Kostnaden ved å plombere er det halve av hva det koster i lisens pr år, så uansett har disse tjent på det. Antenneinngangen brukes ikke til noe likevel i disse dager. Anonymkode: 40652...af1
Atania Skrevet 30. mars 2019 #227 Skrevet 30. mars 2019 20 timer siden, tussi84 skrev: Ikke glem at det finnes husstander med flere voksne enn to. En del husstander består av to foreldre, og to myndige unge voksne feks som fortsatt bor hjemme mens de kanskje sparer egenkapital. Tjener alle sammen 350 000 i året eller mer så blir dette en avgift på 6800 kr! Er man en voksen mann eller kvinne som fortsatt bor hjemme hos mamma og pappa mens man tjener over 350000 i året og kan spare til egenkapital for å kjøpe bolig, er det ikke veldig synd på en når man nå må betale 1700 i året. Da har man det romslig økonomisk. Tidligere har alle, også studenter som bor for seg selv, sosialklienter, enslige minstepensjonister og enslige minsteuføre måttet betale 3000 kroner i året alene. 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #228 Skrevet 30. mars 2019 Nå som færre ser lineær TV så kan godt NRK begynne å vise reklame som andre kanaler. Man kan ganske enkelt spole over reklamen. NRK nett-TV kunne blitt en betalingstjeneste som sumo, mm. Jeg er i teorien for en allmennkringkaster som alle er med og betaler for, men det gjør i alle fall at jeg blir veldig kravstor i forhold til innholdet og jeg mener at NRK i dag ikke når opp til den standarden jeg mener en slik aktør burde ha. NRK er sikkert flinke til å opprettholde en mangfoldig stab med tanke på hudfarge og etnisk opprinnelse, men det virker til å være liten reell mangfold i personligheter. Anonymkode: 4ca87...f8a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #229 Skrevet 30. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva flirer du av? Kostnaden ved å plombere er det halve av hva det koster i lisens pr år, så uansett har disse tjent på det. Antenneinngangen brukes ikke til noe likevel i disse dager. Anonymkode: 40652...af1 Du river av den antenneinngangen helt gratis. Det er bare å skru opp selv og dra den av. Det er slik jeg har sluppet unna lisens. Anonymkode: 4ca87...f8a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #230 Skrevet 30. mars 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du river av den antenneinngangen helt gratis. Det er bare å skru opp selv og dra den av. Det er slik jeg har sluppet unna lisens. Anonymkode: 4ca87...f8a Hvorfor skulle jeg styre med dette? Her brukes HDMI. Anonymkode: 40652...af1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #231 Skrevet 31. mars 2019 17 hours ago, AnonymBruker said: De med dårlig råd/lav inntekt betaler ikke så mye. Anonymkode: f53b0...a1c 1400 er mye for de som bevist valgte bort tv og nrk. Anonymkode: 7f874...482
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #232 Skrevet 31. mars 2019 Veldig positivt overrasket over at de for en gangs skyld valgte en løsning som slår bra ut for enslige. Anonymkode: c155c...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå