Gå til innhold

Hvilken kanariøy passer best til familieferie?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Familien min planlegger en 2 ukers reise til en kanariøy i september/oktober. Det kommer til å være en del voksne med, og 3 barn i alderen 6 til 12 år. Hvilken øy kan anbefales, og evt. hvilket sted? Det bør være et barnevennlig sted. Noen har mest lyst til å dra til Puerto del Carmen på Lanzarote, men finnes det andre like gode alternativ?

Håper på innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei! Vi har vært på ferie på Gran Canaria - Star Tours Blue Village Bahia Feliz. Innlosjert på Monte Feliz. Dette var et svært familievennlig og barnevennlig sted. Oversiktlig, trygt, greit, rent og pent. Alt tilgjengelig på et sted. Både badebasseng og havet like nedenfor hotellet. Vi trivdes veldig godt der. Mye underholdning, klubber for barna om det er ønskelig, god mat og drikke og masse sånne småbutikker.

Jo, vi hadde det fint, varmt og avslappende. Flotte rom, og en nydelig avskjermet hage for ungene å leke i. Lekeplasser, og alt vi kunne ønske oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til nyognaken: Tusen takk for svar! Hvordan var det for de voksne på Bahia Feliz? Jeg tenker på restauranter, butikker, evt. barer. Det skal jo helst være et familiested, men det er sikkert fint for ungdommene/de voksne uten barn å kunne ta seg en tur ut. Hvordan er dette stedet i så måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har vært på begge stedene, og for småbarnsfamilier er Bahia Feliz helt supert. Minuset er at det kun er et par dagligvarebutikker der, noen restauranter og barer. Noe liv er det ikke akkurat der, og for å komme til et litt større tettsted, må du ta taxi. Et annet minus er at der er kun en liten strand. Det er mange år siden vi var der, så mye kan ha forandret seg :o

Litt mer utvalg er det nok i Puerto Del Carmen, der har du mange butikker, barer og restauranter i kort gåavstand.

Vi likte oss i grunnen like godt begge plassene, men våre barn var ganske små- men det er ikke mer moro enn hva man lager selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Like mye turistmaskin begge stedene. Du får sol og varme, thats it. Stranden på PDC er nok mye bedre og lengre.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det var absolutt greit med butikker, restauranter og barer for oss voksne på Bahia F. Jeg syns også stranden var helt nydelig. Det var sånn mørk brun finkornet sand der som var fantastisk artig for ungene å gjørmebade og grave i, og akkurat passe store dønninger til å pinglesurfe i for oss voksne. At stranden var forholdsvis liten gjorde ingenting for oss. Det var nok plass, og ikke minst: lett å holde oversikt over ungene! Det var sånne underholdningsshow flere ganger i uken om vi ønsket å få med oss, og klovene Coco med dansing, underholdning og ansiktsmaling flere ganger i uka var helt topp for ungene. Vi kunne leie bil v hotellet, og kjørte rundt til ulike andre steder, og det gikk kjempefint, selv for pingler.. så jeg syns det var greit å dette rolige stedet som base. Syns ikke det var altfor turistpreget. Holdt på å få hetta i Puerto Rico og Playa Ingles, og priste meg lykkelig for ikke å bo på sånne steder. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for fine svar. Kan jeg spørre om dere var på Bahia Feliz i en eller to uker? Vi skal være borte i 2 uker, tror du man vil kjede seg? Vi kommer nok til å leie bil og farte litt rundt. Er det langt inn til Playa del Ingles for de som vil ha litt mer fart og moro?

Jeg leser på Star Tour at det til tider kan blåse på Bahia Feliz. Merket dere noe til dette, og var det plagsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på både Gran Canaria, Tennerife og Lancarote. Og jeg ville definitivt valgt sistnevnte. Vi var på Star Tours anlegg Playa Flamingo i Palya Blanca. Et flott Blue village hotell med egen strand. Butikker og restauranter og flotte badebasseng (men vi brukte dem aldri for stranda var så flott). I tillegg ligger det i gangavstand til den lille byen Playa Blanca. En herlig tur langs strandpromenaden så fantes et godt utvalg i puber diskoteker og restauranter. Verdt et besøk når formålet er sol og bading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tusen takk for fine svar. Kan jeg spørre om dere var på Bahia Feliz i en eller to uker? Vi skal være borte i 2 uker, tror du man vil kjede seg? Vi kommer nok til å leie bil og farte litt rundt. Er det langt inn til Playa del Ingles for de som vil ha litt mer fart og moro?  

Jeg leser på Star Tour at det til tider kan blåse på Bahia Feliz. Merket dere noe til dette, og var det plagsomt?

Vi var der i 14 dager, og kjedet oss ikke. Men vi leide bil i 3 dager, og reise med buss 1 dag (anbefales ikke da sjåføren må ha stjålet både buss og folk slik som han kjørte, og det så ut til at det var standaren...) Hadde vi vært bare på BF så hadde jeg nok syntes det ble litt stusslig. Ikke fordi det var kjedelig der, men fordi jeg visste at det var mye annet å se like i nærheten. 15 min. med buss til Playa I, og noe kortere med bil, tror jeg det var. Vi kjørte rundt hele øya en dag, og det var litt av en opplevelse!!! Bratt og kronglete som søren på vestsiden. Men flott.

Det var noe vind oppe ved hotellet, men vi syns det var deilig. Vi ble ikke så overopphetet, og det passer godt for små barn. Det blåste liksom i perioder, eks 1 time på formiddagen, eller et par timer om kvelden. Men absolutt ikke hele tiden, og ikke slik at vi ble kalde av det. Syns det var en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...