Gå til innhold

Er grått laminat "ut" ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å pusse opp og skal velge gulv. Er grått/gråbeiset laminat/parkett umoderne? Syns selv at rødlige gulv er umoderne, men har egentlig ikke peiling på resten. Vil gjerne velge noe klassisk som holder seg. Veggene er i fargen bomull.

Anonymkode: 588f1...07a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, veldig. Ikke er det fint heller...

Anonymkode: df557...77f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hva er klassisk da? Ikke store utvalget i butikkene heller...

AnonymBruker
Skrevet

Ja, grått på tak og vegger er på vei ut

Anonymkode: e761d...716

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, mente selvfølgelig gulv 🤣

Anonymkode: e761d...716

• Liker 1
Skrevet

Har ærlig talt aldri syntes det har vært fint med grått laminat. Aner ikke om det er trendy eller ikke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri lagt 3 stavs eikeparkett på gulvet. Det er så stygt! Hadde valgt 1 stavs longplang gulv i stedet.

Anonymkode: 93e8e...b8a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, og jeg er forsåvidt helt enig. Men ingen vil si meg hva som er klassisk. Regnes eikefarge som grå? Tenker selv at normal trefarge er veien å gå. Også 1-stavsgulv.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er gråish. Fint? Støgt?

20190329_113620.png

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp lagt grått laminat i hele huset, det er Pergo moderne grå eik. Jeg har selv inntrykk at denne er på vei ut, for modellen forsvinner ut av butikkene, men jeg liker det veldig godt. Det er nøytral farge, ikke for kaldt og ikke for varmt, som passer til alle mulige veggfarger. Lys farge på gulv også gjør at støv vises mindre. 4-fas gjør at gulvet ser mer naturlig ut, og "kvister" gjør at gulvet gjør mer ut av seg. 

Roman eik er også veldig fint, og var mitt valg nr 2. Valgte moderne grå eik nettopp fordi det var kampagne på det, som ga avslag på 100 kr pr kvm, stor forskjell når jeg trengte 120 kvm. :) 

Anonymkode: 3da3c...a6a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hvilke farger du trives best med i resten av interiøret? 

Jeg har et såkalt hvitt laminat fra ikea, som egentlig ser mer grått ut enn hvitt, med hvite vegger og kjøkkeninnredning i hvitt, mørk grå sofa, sorte, brune og hvite møbler og detaljer, pluss noen grønne planter. Jeg ville selv beskrevet dette som rimelig kjedelig og tidløst i mine yngre dager der alt gikk i hvitt hvitt hvitt og noe svart. Men nå syns jeg det er bare tidløst og veldig komfortabelt. Spesielt for øynene da fargebombene ikke er så mange og sterke.

Hadde gulvet vært rødlig slik mange gulv var på 90 tallet, da hadde jeg friket ut. Styggere gulv finnes ikke. 

Velg gulv ut fra nøytrale farger som passer alt. Dvs at gulvet ikke er rødlig eller har gule toner.  Se på hva du eier og som du aldri kommer til å kvitte deg med, hva slags farger og tretoner er de eiendelene i? 

Anonymkode: 0fe1d...bbb

AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke noe å si. DU skal bo i hjemmet ditt, og DU skal være komfortabel der :) Laminat er ikke sinnsykt dyrt, så om du går lei om en stund, eller om noen kjøper boligen din og ønsker å bytte - så bytter man!

Anonymkode: 290df...79f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er i ferd med å legge grå laminat nå, synes det blir kjempefint. Men gulv er absolutt det verste når man skal pusse opp en stue som er full av møbler. Litt av et strev å flytte møbler rundt hele tiden.

Anonymkode: d16ef...d2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er gråish. Fint? Støgt?

20190329_113620.png

Er i ferd med å legge grå Pergo. Fargen ligner ikke på fargen på dette bildet i det hele tatt. Synes ikke laminatet på bildet ser grått ut.

AnonymBruker
Skrevet

Smaken er som baken! Synes du skal velge det du liker, det er du som bor der.

Anonymkode: 0b138...189

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av grå gulve, selv like eg bedre litt kaldt lyst tre, uten oransje/raud tone. 

Anonymkode: ba896...216

AnonymBruker
Skrevet

Personlig har jeg aldri likt grå gulv. Men det er du som skal bo der, om du liker det så legger du det. Men ja, det er på vei ut. Så det er sikkert mulig å finne det på tilbud. 

Jeg liker trehvitt, ikke grått og ikke rødt/gult. Men en lys trefarge som i typisk eik.

Anonymkode: 83447...92c

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig har jeg aldri likt grå gulv. Men det er du som skal bo der, om du liker det så legger du det. Men ja, det er på vei ut. Så det er sikkert mulig å finne det på tilbud. 

Jeg liker trehvitt, ikke grått og ikke rødt/gult. Men en lys trefarge som i typisk eik.

Hva mener du med at det er på vei ut? At man ikke får kjøpt det lenger?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Kunne ikke ha falt meg inn å legge grå gulv, da jeg hele tiden har tenkt at dette er en typisk trend i tiden og en døgnflue. Jeg liker også trehvit eik e.l.,så jeg valgte dette da jeg la nye gulv for noen år siden. Angrer ikke et sekund på det, selv flere år etterpå.

Anonymkode: 5dade...48f

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Kunne ikke ha falt meg inn å legge grå gulv, da jeg hele tiden har tenkt at dette er en typisk trend i tiden og en døgnflue. Jeg liker også trehvit eik e.l.,så jeg valgte dette da jeg la nye gulv for noen år siden. Angrer ikke et sekund på det, selv flere år etterpå.

Anonymkode: 5dade...48f

Man legger da ikke gulv annet hvert år. Jeg legger grå laminat nå. Det blir liggende "for alltid". Kommer ikke til å legge nytt gulv flere ganger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...