lb Skrevet 29. mars 2019 #1 Skrevet 29. mars 2019 Jeg er ferdig med bachelorgraden min i juni, og har blitt innkalt til et intervju i det som virker som min drømmejobb. Jeg ble spurt om å komme til intervju da jeg ringte dem for å spørre om de hadde sett noe på søknadene. Derfor vet jeg ikke om jeg egentlig ville bli plukket ut uten samtalen, noe som gjør meg enda mer nervøs enn jeg er. Jeg føler at arbeidsoppgavene som blir nevnt i stillingsannonsen er noe jeg vil mestre, men siden det er første intervjuet som er relevant til studie er jeg bekymra for at jeg ikke har nok erfaring og kunnskap. Har kun hatt praksisplass som er relevant, selv om jeg lærte mye nyttig og relevant der. Er det noen som har noen gode tips eller råd til intervjuet? Eller som har vært i samme situasjon selv og kan fortelle litt hvordan det var?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #2 Skrevet 29. mars 2019 Selg inn motivasjonen din! Motiverte ansatte er kjempeviktig, og kan også løfte andre ansatte som er der fra før. Jeg ville også sett nøye på hvilke fag du har tatt som kan anvendes i jobben, du har jo fagkunnskap selv om du ikke har arbeidserfaringen. Se også hvilke personlige egenskaper du tror de er ute etter, og ha noen gode eksempler på det. F. eks hvis du er strukturert, gi eksempler på hvordan du legger opp arbeidet ditt eller leser til eksamen. Ellers vil jeg råde deg til å også vise litt hvem du er som person. Fortell litt om fritidsinteresser og prøv å ha en lett tone. Kjemi er også en viktig del av det å bli valgt ut. Lykke til! Anonymkode: 7bd71...6ab
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #3 Skrevet 29. mars 2019 40 minutter siden, lb skrev: Jeg er ferdig med bachelorgraden min i juni, og har blitt innkalt til et intervju i det som virker som min drømmejobb. Jeg ble spurt om å komme til intervju da jeg ringte dem for å spørre om de hadde sett noe på søknadene. Derfor vet jeg ikke om jeg egentlig ville bli plukket ut uten samtalen, noe som gjør meg enda mer nervøs enn jeg er. Jeg føler at arbeidsoppgavene som blir nevnt i stillingsannonsen er noe jeg vil mestre, men siden det er første intervjuet som er relevant til studie er jeg bekymra for at jeg ikke har nok erfaring og kunnskap. Har kun hatt praksisplass som er relevant, selv om jeg lærte mye nyttig og relevant der. Er det noen som har noen gode tips eller råd til intervjuet? Eller som har vært i samme situasjon selv og kan fortelle litt hvordan det var? Det er en grunn til at du har blitt kalt inn til intervju - de tror at du med din kompetanse (kunnskap og erfaring) kan gjøre en god jobb. Du kommer kanskje til å få spørsmål hvor du blir bedt om å gi eksempler på situasjoner og hvordan du har håndtert de, og da er det greit å på forhånd ha klart noen eksempler fra studie eller annen jobberfaring. F.eks. fortell om en gang du var stressa, hvordan prioriterer du, hvordan samarbeider du, hvordan takler du konflikter etc etc. Anonymkode: c025c...b03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå