Gå til innhold

Noen som har greid å øke antall egg ved assistert befruktning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt 2 forsøk i det offentlige og skal snart ha et til. Problemet er at vi begge gangene har fått ut bare 2 egg. Den ene gangen ble ett befruktet og satt tilbake, men endte i MA. Den andre gangen ble begge befruktet men utviklet seg ikke videre, og forsøket ble avbrutt. På sykehuset sier de at jeg tydeligvis har litt lave eggreserver. Jeg er 34 år.

Er det noen som har greid å øke antall egg, enten ved å skifte klinikk og prøve nye medisiner, eller ved andre metoder?

Anonymkode: 4bc99...237

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått økt antall egg ved å øke stimuleringsdosen. Jeg har høye eggreserver da, så sikkert lettere å få til økning. I tillegg fikk jeg økning på antall egg fra 7 til 14, 12 og sist 21 egg på samme dose etter at jeg fikk opp vitamin D-nivået mitt. Første forsøk med litt lavere dose fikk jeg ut ett egg..

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva d-vitamin nivået ditt var før og etter? Det var jo en voldsom effekt. Jeg fikk beskjed om at jeg har litt lite D vitamin. Ikke kjempelavt, men 57. Skal vel ideelt sett være en del høyere under prøverørsbehandling.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva d-vitamin nivået ditt var før og etter? Det var jo en voldsom effekt. Jeg fikk beskjed om at jeg har litt lite D vitamin. Ikke kjempelavt, men 57. Skal vel ideelt sett være en del høyere under prøverørsbehandling.

Mitt var nede på 37, og da hadde jeg en måned tidligere vært i Syden 🙈 Nå har jeg ligget rundt 90 på senere målinger. En gyn sa til meg at man gjerne skulle ligge i øvre del av referanseområdet når man er prøver, men ser ikke ut til at jeg kommer noe særlig høyere enn det jeg ligger på nå. Fått regelmessig eggløsning etter økningen av d-vitamin også. Kan jo ikke vite sikkert om det er grunnen, men tror det har en sammenheng. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :) Skal definitivt prøve å øke det for å se om det kan hjelpe :) Jeg har lave eggreserver, men kanskje kan en økning av D-vitamin hjelpe i alle fall litt. Man er jo villig til å prøve alt i denne prosessen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tips til hvordan øke d vitamin??

Anonymkode: 64ea7...36d

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tips til hvordan øke d vitamin??

Tran ;) Eller Tine Ekstra Lett Melk, den er tilsatt vitamin D. Eventuelt ta D-vitamin tabletter.

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Da skal jeg kjøpe trantabletter😊

AnonymBruker
Skrevet

Trodde man ble født med alle eggene man har jeg? At man kun kan øke kvalitet, ikke kvantitet?

Anonymkode: 11258...cf9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe klart svar, lurer litt på det samme selv. Jeg gikk fra 1 til 3 og så til 6 egg på siste forsøk, hvor jeg også ble gravid. Jeg har litt lave eggreserver, men ikke så lave at responsen skulle være så dårlig. Jeg økte hormondosen (doblet den fra første til siste forsøk, faktisk), og det var nok hovedårsaken til at det ble flere egg. I tillegg gikk jeg fra lang til kort protokoll og fra Bemfola til Menopure. Jeg mener å ha lest at det er motsatt for mange, og at man ofte får flest egg ved lang protokoll.

Ellers sa legene at man har gode og dårlige sykluser, og det vet man aldri helt på forhånd. Så antall egg handler nok litt om flaks/uflaks også. Det med D-vitaminnivåer var interessant :) Jeg tror ikke jeg har sjekket det en gang. 

Anonymkode: 99690...7bd

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har lurt på det samme selv. Jeg tenkte jeg skulle prøve bidronninggele neste gang. Om det gir resultater får jeg bare vente og se :)

AnonymBruker
Skrevet
På 8.4.2019 den 18.58, AnonymBruker skrev:

Trodde man ble født med alle eggene man har jeg? At man kun kan øke kvalitet, ikke kvantitet?

Anonymkode: 11258...cf9

Man blir født med de eggene man har ja, men det er ikke snakk om å trylle frem flere egg enn det man har innabords. Det er fysisk umulig. Det er snakk om å få stimulert flere egg til å modnes i en prøverørsprosess.

Anonymkode: 498ae...d0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...