Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
58 minutter siden, Onkel Blå skrev:

Tull! Kom med eksempler! 

Du finner nok flere eksempler på indignerte Frp politikere, en du vil finne eksempler på de Frp politikerne som er utsatt for fysiske- angrep

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Onkel Blå
Skrevet
1 time siden, Apis skrev:

Du finner nok flere eksempler på indignerte Frp politikere, en du vil finne eksempler på de Frp politikerne som er utsatt for fysiske- angrep

Beklager, her misforsto jeg. Så ikke spørsmålstegnet i din opprinnelige melding 🙂

Gjest Onkel Blå
Skrevet
2 timer siden, Drizzt skrev:

Du som har sett forestillingen, hvordan reagerte du da Sylvi Listhaug ble kalt for rasist på scenen?

Det er riktig at Listhaug ble kalt rasist og islamfobisk. Men, Wara og de andre som fikk filmet husene sine, ble ikke kalt det. 

Når det gjelder Listhaug, så er det jo mer enn et snev av sannhet i den omtalen. Men, presiserer at jeg ikke nødvendigvis er 100 % enig i at de skulle si det på den måten - fra scenen. 

Men, hadde Listhaug omtalt våre nye landsmenn (som kong Olav kalte dem), på en mer saklig måte, så hadde hun sluppet å bli kalt islamfobisk og rasist. 

Det er helt greit å være uenig i at vi skal ha innvandring eller ønske om å begrense innvandringen, men det bør sies på en fin måte. Det gjør ikke alltid Listhaug. 

Minner om at svenske politikere ikke ville snakke med henne, da hun dro til Sverige for å vise «hvor galt det kan gå» i innvandringstette områder. Minnes at hun ble kalt rasist der også, og det har jo primært med retorikken hennes å gjøre. Ikke sikkert at hun personlig er rasist, slik begrepet vanligvis forstås. 

Er du politiker, så er det forventet at du må tåle mer enn oss andre. Sånn er det bare. 

Gjest CrimsonPetal
Skrevet
58 minutter siden, Onkel Blå said:

Det er riktig at Listhaug ble kalt rasist og islamfobisk. Men, Wara og de andre som fikk filmet husene sine, ble ikke kalt det. 

Når det gjelder Listhaug, så er det jo mer enn et snev av sannhet i den omtalen. Men, presiserer at jeg ikke nødvendigvis er 100 % enig i at de skulle si det på den måten - fra scenen. 

Men, hadde Listhaug omtalt våre nye landsmenn (som kong Olav kalte dem), på en mer saklig måte, så hadde hun sluppet å bli kalt islamfobisk og rasist. 

Det er helt greit å være uenig i at vi skal ha innvandring eller ønske om å begrense innvandringen, men det bør sies på en fin måte. Det gjør ikke alltid Listhaug. 

Minner om at svenske politikere ikke ville snakke med henne, da hun dro til Sverige for å vise «hvor galt det kan gå» i innvandringstette områder. Minnes at hun ble kalt rasist der også, og det har jo primært med retorikken hennes å gjøre. Ikke sikkert at hun personlig er rasist, slik begrepet vanligvis forstås. 

Er du politiker, så er det forventet at du må tåle mer enn oss andre. Sånn er det bare. 

Det er ikke Wara selv som har reagert, men familien hans. En viss forskjell. Black Box har dratt uskyldige inn i forestillingen sin.

Skrevet
8 timer siden, Drizzt skrev:

Hurra! Mer penger for trakassering av Frp-politikere og innvandringskritiske stemmer, flere hus å overvåke, flere å kalle for rasister og ikke minst mer penger for propaganda og alt dette kalles for ''kunst''. Til å spy av hva skattepenger går til.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Opkmzl/ways-of-seeing-kunstnere-faar-millionstipend?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Trakkaseringen er det samboeren til FrP som utførte. Det var hun som trolig skrev rasist på sin egen husvegg.

• Liker 2
Gjest Onkel Blå
Skrevet (endret)
1 time siden, CrimsonPetal skrev:

Det er ikke Wara selv som har reagert, men familien hans. En viss forskjell. Black Box har dratt uskyldige inn i forestillingen sin.

??? Har ikke nevnt et ord om hvem som har reagert på teaterstykket. 

Jeg vet også at det er Laila Bertheussen som har reagert, og er siktet for kriminelle handlinger. 

Les hva jeg skriver, er du snill. 

Black Box har filmet et hus som kunne vært hvilket som helst hus. Ikke nevnt adressen, ikke nevnt Bertheussen. De har ikke på noen måte dratt uskyldige inn i dette. 

Endret av Onkel Blå
Skrevet

Antirasistene får penger fra rasistene til å drive antirasistisk abeid. Dette er jo tatt rett ut fra boka til Rune Berglund Steen🤣🤣

• Liker 1
Gjest Sitronmelisse
Skrevet
6 timer siden, Drizzt skrev:

Du som har sett forestillingen, hvordan reagerte du da Sylvi Listhaug ble kalt for rasist på scenen?

Det som er mer interessant er: hvis DU hadde sett forestillingen, hvordan hadde du reagert? Du kan ikke ta et helt skuespill ut av sin sammenheng og trekke ut noen linjer. Et skuespill er mer en sine enkeltdeler. Det er som når du ser en film; du kan ikke trekke ut en setning og si at det er det hele filmen handler om. Skuespillerne fremfører et stykke. Det er ikke en kronikk i en avis, ikke et leserinnlegg i en debatt.

Skrevet

Jeg synes Thomas Knarvik fortjener kunstnerstipend:

Esbati-Knarvik.jpg

Gjest CrimsonPetal
Skrevet
11 hours ago, Onkel Blå said:

??? Har ikke nevnt et ord om hvem som har reagert på teaterstykket. 

Jeg vet også at det er Laila Bertheussen som har reagert, og er siktet for kriminelle handlinger. 

Les hva jeg skriver, er du snill. 

Black Box har filmet et hus som kunne vært hvilket som helst hus. Ikke nevnt adressen, ikke nevnt Bertheussen. De har ikke på noen måte dratt uskyldige inn i dette. 

At det er subtilt og vagt gjør det ikke noe mindre alvorlig for den/de som utsettes for overtramp/overgrep.

Skrevet
On 3/29/2019 at 8:59 AM, Drizzt said:

Hurra! Mer penger for trakassering av Frp-politikere og innvandringskritiske stemmer, flere hus å overvåke, flere å kalle for rasister og ikke minst mer penger for propaganda og alt dette kalles for ''kunst''. Til å spy av hva skattepenger går til.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Opkmzl/ways-of-seeing-kunstnere-faar-millionstipend?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Hvis du leser VG må man antar at du her lite peiling om kultur bortsett fra Disney. 

Skrevet

Når Hege Storhaug får støtte,  er det vel ikke verre at Black box får.  

Skrevet
1 time siden, tirben skrev:

Når Hege Storhaug får støtte,  er det vel ikke verre at Black box får.  

Det skulle bare mangle at hun får det. Hun er omtrent det eneste saklige motpolet til masseprodusert venstrevridd pk propaganda. Men at flere fra de sistnevnte får støtte er ikke helt nødvendig. Det er mange nok.

Skrevet
2 timer siden, Drizzt skrev:

Det skulle bare mangle at hun får det. Hun er omtrent det eneste saklige motpolet til masseprodusert venstrevridd pk propaganda. Men at flere fra de sistnevnte får støtte er ikke helt nødvendig. Det er mange nok.

Saklig? Må jeg minne deg om at du snakket om å være seriøs tidligere i tråden? 

• Liker 1
Skrevet
På 31.3.2019 den 22.35, Apis skrev:

Saklig? Må jeg minne deg om at du snakket om å være seriøs tidligere i tråden? 

Ja, saklig. Alt jeg har lest fra henne er godt dokumentert og har kilder. For meg er dette saklig. Det samme kan ikke sies om andre. Å kalle Sylvi Listhaug rasist på scenen er ikke kunst, sorry. Og ikke saklig heller.

Skrevet

Herlig å høre at kunstnerne fikk stipend. Vet ikke så mye om kunsten deres. Men må vært deilig å få litt støtte etter måneder med trakassering.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...