AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #1 Skrevet 28. mars 2019 Hei. Jeg knekte hånda mi for fem uker siden, å fikk av gipsen nå på onsdag. Siden jeg har en jobb som krever to hender, så har jeg vært 100% sykemeldt. Sykemeldinga på 100% går ut den 31/3. Det er veldig smertefullt å røre på hånda, noe min jobb krever at jeg gjør gjennom hele arbeidsdagen. Derfor sendte jeg en beskjed til min fastlege over pasientsky om det ikke var mulig å få en gradert sykemelding i starten. Å det fikk jeg. Men jeg ser at han har skrevet sykemeldinga fra den 28/3, å ikke 1/4. Jeg har aldri brukt å være sykemeldt før, så jeg vet ikke om det er ett problem at de overlapper hverandre slik? Anonymkode: 39145...ddd
Renate79 Skrevet 28. mars 2019 #2 Skrevet 28. mars 2019 Det er ikke noe problem, men du må forholde deg til det som står i den nyeste sykemeldingen vedrørende sykemeldingsgrad. God bedring!
applestories Skrevet 29. mars 2019 #3 Skrevet 29. mars 2019 Det stemmer at det ikke er noe problem, men du kan være 100% til 31. mars. Forvaltning forholder seg til D-deler/søknad om sykepenger, og vil betale ut 100% så langt den første sykmeldingen gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå